Syön kilon pakastemarjoja joka päivä
En voi vastustaa niitä. Tämä on kallis addiktio mutta tuskinpa tästä mitään vaaraa terveydelle seuraa?
Kommentit (46)
Aika paljon fruktoosia niistä saat, en ihan noin suurta määrää pitäisi hyvänä. Toivottavasti et syö muita sokereita. Oletan, että puhut kotimaisista marjoista, ulkomaisethan pitää kiehauttaa, jolloin niistä häviää iso osa vitamiineista ja sikäli myös niiden terveellisyys. Ja jos ostomarjoja ovat, niin kalliiksi tulee.
Hienoa! Kallista jos ostat kaupasta, halpaa jos olet itse poiminut tai jos olet saanut marjoja vaikka äidiltäsi :)
Minä syön puoli pussillista päivässä. Ei ole flunssaa näkynyt, ja iho ja hiukset kiittää..
Kai syöt kotimaisia?
Mäkin syön puoli pussillista päivässä, näen silmissä kun iho paranee.
Vierailija kirjoitti:
Jotain tiettyä vai sekoitatko?
Miten syöt eli sulatatko, syöt kohmeisena tms.?
Sulatan sellaisiksi, että pystyy syömään. Ulkomaisia kiehuvan ne neuvotut viisi minuuttia ettei tule vatsa kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon fruktoosia niistä saat, en ihan noin suurta määrää pitäisi hyvänä. Toivottavasti et syö muita sokereita. Oletan, että puhut kotimaisista marjoista, ulkomaisethan pitää kiehauttaa, jolloin niistä häviää iso osa vitamiineista ja sikäli myös niiden terveellisyys. Ja jos ostomarjoja ovat, niin kalliiksi tulee.
Oletko katsonut Finelistä kuinka paljon marjoissa on fruktoosia? En käytä sokeria ja boikotoin sokeroitua tuotteita kautta linjan enkä koe kärsiväni minkään puutteesta.
Suurin osa marjoista on kotimaisia mutta ostan kyllä 750 gramman halpoja mansikkapussejakin, jotka kiehautan ohjeiden mukaan. Päätän itse mihin käytän rahani. En tupakoi, kapakoi enkä meikkaa. En saa yhteiskunnalta tukia.
Mitä marjoja? Jos mustaherukkaa ja puolukkaa syöt voi hampaat tykkää "hyvää".
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Kallista jos ostat kaupasta, halpaa jos olet itse poiminut tai jos olet saanut marjoja vaikka äidiltäsi :)
Hullumpaakin voisi rahansa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin syön puoli pussillista päivässä, näen silmissä kun iho paranee.
Niin, eihän sitä muulla näekään.
Ok, mä syön "vaan" puoli kiloa. Käytän Pirkka-sarjan kotimaisia mansikoita ja mustikoita. Yleensä hurautan smoothieksi, joskus syön sellaisenaan parissa erässä.
Vierailija kirjoitti:
Rouva elämäm koulu taas haaveilee.
Eipä tarvi haaveilla kun market on alle kilometrin matkan päässä.
On ihanaa sekoittaa vaikka niitä kiehautettuja mansikoita ja jäisiä mustikoita sekä vadelmia blenderissä ja juoda marjashottia sellaisenaan kun ei viitsi tehdä välipalaa.
Vierailija kirjoitti:
Rouva elämäm koulu taas haaveilee.
Kuka, mistä?
Mitä on puoli pussia? Puoli jätesäkillistäkö?
Loistava idea!
Taidan ruveta syömään myös pussin päivässä. paljon halvemmaksi tulee kuin tupakointi, ja ovat ihania ja terveysvaikutuksiltaan moninaisia.
Olen kai ollut karhu edellisessä elämässä? Minuun iski marjojen himo tänä talvena. En söisi muuta jos ei olisi pakko.
Vierailija kirjoitti:
Loistava idea!
Taidan ruveta syömään myös pussin päivässä. paljon halvemmaksi tulee kuin tupakointi, ja ovat ihania ja terveysvaikutuksiltaan moninaisia.
Ainakin nautintoa saat enemmän. Ja kuten joku tuossa edellä totesi niin vaikutuksen huomaa ihosta.
Muuten hyvä, mutta mansikka on yksi eniten torjunta-aineita sisältävistä marjoista/hedelmistä. Usein vielä kotimaisista löydetään suurempia pitoisuuksia kuin ulkomaisista. Ulkomaisissa taas suurempi listeriariski.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta mansikka on yksi eniten torjunta-aineita sisältävistä marjoista/hedelmistä. Usein vielä kotimaisista löydetään suurempia pitoisuuksia kuin ulkomaisista. Ulkomaisissa taas suurempi listeriariski.
Eli kannattaa syödä mielummin kilo lihaa päivässä. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Ok, mä syön "vaan" puoli kiloa. Käytän Pirkka-sarjan kotimaisia mansikoita ja mustikoita. Yleensä hurautan smoothieksi, joskus syön sellaisenaan parissa erässä.
Pitääpä käydä ostamassa kotimaisia Pirkka-mansikoita niin ei tarvi keitellä.
Mitä värikkäämpi marja, sitä enemmän antioksidantteja.
Jotain tiettyä vai sekoitatko?
Miten syöt eli sulatatko, syöt kohmeisena tms.?