Pitääkö synnytyksessä olla sheivattu?
Jotenkin näin oon käsittänyt? Että jos ei ite oo sheivannu, niin sitten sheivataan? Siis alapäästä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi olla ajettu, eikä välilihassa kasva karvoja joten ei ole tikkauksenkaan tiellä.
Hyi, inhottaa ajatuskin että olisi joku kutiseva sänki siinä kohtaa kun paikat on muhjuna.
Väliliha ei oo ainoa paikka mikä voi revetä, itsellä repes esim ulkoset häppärit.
OhisKuulostaa karulta, onko tällainen tavallista? Parantuivatko entiselleen?
Pari viikkoa sitten vasta oon synnyttäny,mutta tosi nätisti on jo nyt lähteny parantumaan. Uskoisin että palautuu kyllä aika nätisti kun sivuttain ”halkes.” Voihan se klitoriskin revetä synnyttäessä,että aika brutaalia se homma voi oikeesti olla ja pääsin ite tosi vähällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sheivattu mulla synnytyslaitoksella. Lisäksi se sheivaus olis ollu aika mahdotonta tehdä itse kun ei alas oikein näe taikka taivu sen mahan kanssa. Itse siistin lyhyemmäksi kynsisaksilla tuntoaistin varassa. Mikä oli hyödyllistä kun tikkejä jouduttiin laittaa, niin ei ollut haittana pitkät.
Miksi muka pitäisi sheivata synnyttämään mennessä jos ei ole aikaisemminkaan sitä tehnyt.Hyi miten kellään voi olla niin pitkät häpykarvat että niitä pitää saksia
Hyi, miten sulla on niin pitkät hiukset että niitä pitää saksia? Oot ihan luonnonoikku. Sheivaa ne pois.
Mulla kävi sellanen tilanne synnytyksessä kun menin kunnon puskan kanssa. Siinä kätilö rupes ajelee pusikkoa niiniköhän siitä pirun koneesta loppunut akku heti, siinä sitte etittii saksia millä napataa äkkiä puskaa lyhyemmäks, olihan sählinkiä.
Kolme lasta olen synnyttänyt, ihan luomukarvaisena.
Kaverini kertoi, miten hän oli ennen synnytyssairaalaan lähtöä pyytänyt miestään sheivaamaan, kun ei enää itse jaksanut/ yltänyt. Vähän ihmettelin, mutta häntä hävetti alapään karvoitus!
Varmasti kätilöt ovat paljon pahempaakin nähneet...juttelin pitkittyneen synnytyksen aikana kätilön kanssa ns. silvottujen, kiinniommeltujen naisten synnytyksistä.
Ennenvanhaan taisi kätilöt sheivata, ainakin bilsanopettajamme(!) lukiossa tällaista kertoi. Nykyään ei sellaisia harrasteta. Itse tosin olin sen verran pinnallinen, että pitkän karvakauden jälkeen ajelin paikat heti kun synnytyssupparit alkoivat, kun hävetti niin se metsittynyt puska. Vähänpä tiesin - sitten kun oltiin tositoimissa niin oli aivan kertakaikkisen sama vaikka karvaa olisi kasvanut kaulasta nilkkoihin, oli se sen verran brutaalia touhua. Nooh, liekö siitä ollut haittaakaan, samalla meni kun muutenkin suihkussa vietin monta tuntia.
Synnytin esikoiseni -86 ja järkytyin kun siellä leikattiin karvotus partaveitsellä ja sitten annettiin peräruiske. Vessassa pöristessä oli todella nöyryyttetty ja tuskanen olo.
Jos on mieskätilö, niin oishan se asiallista näyttää parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mieskätilö, niin oishan se asiallista näyttää parastaan.
Eipä siinä synnytyskivuissa polla lääkkeistä sekasin tullu mieleenkään miltäköhän mun paikat näyttää.
Sheivauksesta ei oo väliks, mutta ah... se peräruiske teki eetvarttia! Tosin kaikki ei tullut ulos vessassa, vaan ponnistusvaiheessa 😋
Eihän nykyään ilmeisesti enää usein karvoja sheivata silloinkaan, jos tehdään jotain leikkauksia karvaselta alueelta.
Ohis.
Ehdottomasti kandee sheivata, niin lapsella ei mene karvat suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne suosittelee, että ois ajeltu just. Helpompi kätilön työskennellä ku ei oo pusikko tiellä.
Ei kyllä suosittele. Älkää keksikö juttuja hyväuskoisille.
AP, ei tarvitse olla. Ikinä ei ole missään vaiheessa kukaan maininnut asiasta missään synnytyksen vaiheessa, neuvolassa tai synnytysvalmennuksessa. Voit mennä vaikka ihan au naturel. Ei ketään kiinnosta sinun puskasi.
Kun näitä lukee niin tulee mieleen että onneksi ei tarvitse enää ikinä synnyttää. Ihan yksi helvetin hailee vaikka mikä puska olisi siellä alapäässä kun vaan saa puskettua sen vauvelin ulos.
Toosasta tuli jauhelihaa mutta ihmeen hyvin se kuitenkin parani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne suosittelee, että ois ajeltu just. Helpompi kätilön työskennellä ku ei oo pusikko tiellä.
Ei kyllä suosittele. Älkää keksikö juttuja hyväuskoisille.
AP, ei tarvitse olla. Ikinä ei ole missään vaiheessa kukaan maininnut asiasta missään synnytyksen vaiheessa, neuvolassa tai synnytysvalmennuksessa. Voit mennä vaikka ihan au naturel. Ei ketään kiinnosta sinun puskasi.
Tämä. Aika pahaa jälkeä voi myös saada itselleen aikaan, jos jonkun terän kanssa alkaa sokkona heilua sen loppuvaiheen raskausvatsan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sheivauksesta ei oo väliks, mutta ah... se peräruiske teki eetvarttia! Tosin kaikki ei tullut ulos vessassa, vaan ponnistusvaiheessa 😋
Todellakin peräruiske vaikutti siinä ponnistusvaiheessa. Kätilö parka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin peräruiske vaikutti siinä ponnistusvaiheessa. Kätilö parka.
Ei kaikkialla mitään perätuiskeita harrasteta. Sairaala ja/tai kätilökohtaisia kulttuuria. Jorvissa ei itselle annettu ollenkaan.
Oon saanut esikoiseni Jorvissa Espoossa 1995 ja silloin ei ajeltu synnärillä.
Ei revenny kun viillettiin auki, kätilö myös ajeli kukkulan paljaaks,sitä en kysyny miks ?? Näin -74