Kierukan laitto ei onnistunut, liian tuskallista!
En ymmärrä, miten kukaan selviää kierukan asennuksesta hereillä.
Kipu, kun kohdunsuuta yritettiin avata oli aivan kauhea! Lääkäri totesi, että ei onnistu. En olisi kyllä antanut laittaakaan. Jalat oli mennä alta kun nousin hoitopöydältä.
Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (60)
Mulla ei ole lapsia, mutta on ollut keskenmeno ja kohdusta on otettu nulutuksessa näyte. t. ap
Joo, mulle oli pakko laittaa se nukutuksessa.
Kipukynnykset on erilaisia. Oliko oikeasti katsottu etukäteen, että onko kierukkaa oikeasti mahdollista asentaa. Mut ultrattiin ja gyne totesi, ettei kierukkaa voida laittaa, koska se ei tule sopimaan fyysisesti paikalleen.
Ja kuka käskee laittaa sellaisen? Suostuisiko miehet siihen että ehkäisyn vuoksi tungetaan peniksen sisälle joku metallihäkkyrä?
Naiset on kyllä niin vedätettävissä.
On. Sain puudutuksen ja sen kanssa meni ok! Hormonikierukka.
Olen 21v nainen. Kierukkaa laitettaessa olin 18v ja menin toimenpiteeseen ilman mitään lääkkeitä tai puudutteita. Lisäksi olen synnyttämätön ja tiukka. Ei tuntunut miltään, vähän sattui muttei pahasti. Mulla on varmaan hyvä kipukynnys kun ei mua mitkään muutkaan ns ikävät toimenpiteet ole koskaan sattuneet.
Hyvin yksilöllisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka käskee laittaa sellaisen? Suostuisiko miehet siihen että ehkäisyn vuoksi tungetaan peniksen sisälle joku metallihäkkyrä?
Naiset on kyllä niin vedätettävissä.
Mä ainakin hankin kuparikierukan nimenomaan omaksi ilokseni. Ei tarvitse muistaa mitään, on erittäin halpa ja näkymätön. Lisäksi ei hormonaalisia ongelmia koska siinä ei ole hormoneja. Ihanaa! Kuparikierukka oli nimenomaan minun ideani eikä mieheni. Olen hyötynyt kuparista hirveästi enkä enää ikinä koskisikaan muihin ehkäisymenetelmiin.
Mulle laitettiin kuparikierukka 22-vuotiaana ilman mitään ongelmia :)
Mua se taas ei sattunut paljoakaan. Olin lukenut kauhutarinoita laitosta ja menin polvet tutisten lääkäriin. Ei todellakaan ollut paha! Oli itse asiassa tosi hauska kokemus, siinä oli kanssani terveydenhoitaja ja lääkäri, molempien kanssa heitettiin vitsiä ja huoneessa oli todella rento letkeä tunnelma! 😂
Tämä erittäin positiivinen tapahtuma tapahtui vieläpä paljon parjatulla JULKISELLA puolella. :)
Minulle laitettiin ensimmäistä kertaa kuparikierukka muutama kuukausi sitten. En ole synnyttänyt. Otin varmuuden vuoksi ennen kierukan laittoa ibuprofeenia ja Spasfonia. Pelkäsin etukäteen, mutta laitto ei tuntunut yhtään miltään. Yhdessä vaiheessa gyne sanoi, että kohdunsuuni on varsin tiukka ja sitä joutuu hiukan pakottamaan auki. Sitten tuntui pari sekuntia siltä kuin joku olisi rapsuttanut pitkällä sormenkynnellä sisäpuolelta, ja luulin että hän siinä aukoi kohdunsuuta, mutta se olikin itse kierukka. Kertaakaan ei tarvinnut edes irvistää kivusta, ja koko operaatio kesti max 5 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 21v nainen. Kierukkaa laitettaessa olin 18v ja menin toimenpiteeseen ilman mitään lääkkeitä tai puudutteita. Lisäksi olen synnyttämätön ja tiukka. Ei tuntunut miltään, vähän sattui muttei pahasti. Mulla on varmaan hyvä kipukynnys kun ei mua mitkään muutkaan ns ikävät toimenpiteet ole koskaan sattuneet.
Miksi ihmeessä tätä on alapeukutttu? Kipukynnys on hirveen yksilöllinen asia. Noloa olla kateellinen toisen kipukynnyksestä!
Synnyttänyt kaveri sanoi, että kierukan laittaminen sattui enemmän kuin synnyttäminen. Oli kuulemma aivan hirveää.
Gynellä kävi pienoinen kämmi mun kierukan kanssa. Tihrustin itkua ja kiroilin koko operaation ajan.. no ei tässä mitään, kyllä sen kesti. Sitten gyne ilmoitti lyhentävänsä kierukan narut saksilla, ja hupsheijaa sakset olivatkin vähän tylsyneet. Langat eivät siis katkenneet, vaan takertuivat saksiin ja gyne vahingossa riuhtaisi kierukan ulos :D Ja sama setti sitten perään uudestaan. Onneksi löytyi uudet terävämmät sakset toiselle yrittämälle.
Minulle on laitettu kaksi kertaa kierukka. Ensin oli hormoniversio, mutta se oli kamala ja lisäksi äidin rintasyövän takia vaihdettiin kupariin joka ollut todella hyvä. Laitoit eivät ole olleet pahoja. Pientä nipistystä ja kestää muutaman minuutin. Naurettavaa jos aikuinen ihminen tarvitsee 3-5min operaatioon nukutuksen ja enpä usko moisen olevan kovin helposti edes mahdollista. Anestesia ei tosiaan ole mikään pieni juttu ja se vaatii todella paljon toimenpiteitä, anestesian ammattilaisia, valvontaa ja varautumista hätätilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Synnyttänyt kaveri sanoi, että kierukan laittaminen sattui enemmän kuin synnyttäminen. Oli kuulemma aivan hirveää.
Juuri näitä kauhutarinoita luin. Sitten itse en kokenut yhtään pahana. Ei tuntunut miltään! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tätä on alapeukutttu? Kipukynnys on hirveen yksilöllinen asia. Noloa olla kateellinen toisen kipukynnyksestä!
Varmaan tuo tiukkuuden mainostaminen riipii ihmisiä. Synnyttämättömillä tuskin siinä niin hirveitä eroja, että sitä tarvitsee mainita. Eikä se emättimen tiukkuus/löysyys edes ole kierukkaa asentaessa oleellista, vaan kohdunsuun.
Vierailija kirjoitti:
Emättimen tiukkuudella ei ole mitään tekemistä kierukan asennuksen kanssa, vaan kohduunsuun koolla ja joustavuudella. Joillakin kohdunsuu voi olla hyvin tiukka ja hankalasti venytettävissä auki. Mullakin on korkea kipukynnys ja synnytin ilman kivunlievitystä, mutta kohtunäytteenotto oli hirvittävän kivuliasta ja lääkäri sanoikin kohdunsuun olevan todella tiukasti kiinni.
Olen lapseton ja mulla on laitettu kierukka kolmasti.
Mulla se vaan sattuu joka kerta ihan helkkaristi. Viimeksi teki niin kipeää, että hyvä kun järjissään pysyi. Ja joka kerta on tarvinnut huilia loppu päivä, viime kerralla makasin sohvalla 2 tuntia ainoassa vähän helpommalta tuntuvassa asennossa. Mutta sitten kroppa taas tottui kierukan olemassa oloon.
Olin ottanut etukäteen kaikilla kerroilla kipulääkkeet, kunnon annokset.
Ekalla kerralla meinasi lähteä taju
Toka oli kaikista helpoin kerta, mutta kyllä siinä meni loppu päivä maaten kivuissa
Kolmannella kerralla kipu oli pahin, mutta taju ei meinannut mennä.
Mutta kyllä se on vaan sen kaiken vaivan väärti. Viisi vuotta ilman huolta vuodoista (hormonikierukka, nääs) ja ehkäisykin hoidettu kätevästi.
Itse lopetin juuri e-pillerit ja aion seuraavaksi laittaa tuon kuparikierukan. Laitto ei pelota, sattukoot jos sattuu, ihan sama. Kipua en pelkää, kunhan pääsen hormoneista eroon niin hyvä! Epillerit on ihan hirveää p*skaa!
Itselle laitettu 3 kertaa kuparikierukka. Joka kerta ottanut särkylääkettä etukäteen. Eihän se todellakaan miellyttävältä tunnu, mutta synnyttämiseen verrattuna helppoa kuitenkin. Ensimmäisen laiton jälkeen tuli supistuksia muistuttavia jälkikipuja, seuraavilla kerroilla vain jomottavaa särkyä ja pientä verenvuotoa.