Köyhällä ei ole kuin varaa ostaa halpaa
Ja siksi sitä kalliimpaa ei ole varaa ostaa. Jos jokin vaatekappale maksaa enemmän kuin 50 euroa, alkaa oikeasti tekemään pahaa ja pyörryttämään. Sitten ne joilla on rahaa ostaa niitä kallita laatu/priima vaatteita vain nauraa tälle.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Köyhän ei kannata ostaa paskaa. Näin se menee...
Niin ei kannattaisi mutta mitä jos ei ole varaa muuhun? Jos talvitakki vaikkapa hajoaa niin pakkohan se on ostaa se halpistakki mihin on juuri silloin varaa ettei jäädy, ei siinä ehdi säästää vuotta kalliimpaan takkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ei kannattaisi mutta mitä jos ei ole varaa muuhun? Jos talvitakki vaikkapa hajoaa niin pakkohan se on ostaa se halpistakki mihin on juuri silloin varaa ettei jäädy, ei siinä ehdi säästää vuotta kalliimpaan takkiin.
No silloin ei auta muu kuin parantaa omaa toimeentuloaa hankkimalla töitä ja jos on jo töissä niin ottamalla toisen työn siihen rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi sitä kalliimpaa ei ole varaa ostaa. Jos jokin vaatekappale maksaa enemmän kuin 50 euroa, alkaa oikeasti tekemään pahaa ja pyörryttämään. Sitten ne joilla on rahaa ostaa niitä kallita laatu/priima vaatteita vain nauraa tälle.
Aapinenkin tais olla joku halpa paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin ei auta muu kuin parantaa omaa toimeentuloaa hankkimalla töitä ja jos on jo töissä niin ottamalla toisen työn siihen rinnalle.
Niin tai sitten pärjätä sillä halvalla. Töitä kun ei edelleenkään ihan tosta noin vaan hankita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai sitten pärjätä sillä halvalla. Töitä kun ei edelleenkään ihan tosta noin vaan hankita.
Ja sitten ihmetellään ja itketään kun vaatteet vierottuu ja hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalla on varaa ostaa halpaa, eli paita joka maksaa 50€ ja kestää viisi vuotta, kun köyhän pitää ostaa se 15€ paita joka on venynyt ja vanunut ennen kuin vuosikaan on kulunut.
Joopa joo, omat kokemuskset ei kyllä korreloi että kun vaatteen hinta nousee esim 5x, nousisi kestävyyskin.
Hinnalla ostetaan ulkonäköä ja/tai statusta.
Miksi ostaa esim 50€ t-paita joka kestää 1-2x kauemmin kuin 5€ paidat? Eli saman verran suunnilleen.
Kengissä sama juttu, olen ostanut välillä 100-150€ nahkaisia kävelykenkiä = ovat hajonneet 3-6 kuukaudessa aivan kuten 15-30€ kengätkin. Yleisin syy on, että pohjat kuluu puhki/alkaa vuotamaan jostain.
Eipä ole järkeä/varaa ostaa kalliimpia tämän takia.
Ainoat hyvin kestävät tuotteet on takit, tosin näissäkin rahalla saa lähinnä ulkonäköä & istuvuutta ja vedenkestoa.
Koskee siis miesten vaatteita + liikun 90% matkoista pyörällä = kuluttaahan se enemmän kuin bussissa istuskelu
Mun vaatekappaleet maksaa 1-30€, köyhä voi kuitenkin maksaa 50€? T: keskituloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla millanen koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaalla on varaa ostaa halpaa, eli paita joka maksaa 50€ ja kestää viisi vuotta, kun köyhän pitää ostaa se 15€ paita joka on venynyt ja vanunut ennen kuin vuosikaan on kulunut.
Joopa joo, omat kokemuskset ei kyllä korreloi että kun vaatteen hinta nousee esim 5x, nousisi kestävyyskin.
Hinnalla ostetaan ulkonäköä ja/tai statusta.
Miksi ostaa esim 50€ t-paita joka kestää 1-2x kauemmin kuin 5€ paidat? Eli saman verran suunnilleen.
Kengissä sama juttu, olen ostanut välillä 100-150€ nahkaisia kävelykenkiä = ovat hajonneet 3-6 kuukaudessa aivan kuten 15-30€ kengätkin. Yleisin syy on, että pohjat kuluu puhki/alkaa vuotamaan jostain.
Eipä ole järkeä/varaa ostaa kalliimpia tämän takia.
Ainoat hyvin kestävät tuotteet on takit, tosin näissäkin rahalla saa lähinnä ulkonäköä & istuvuutta ja vedenkestoa.
Koskee siis miesten vaatteita + liikun 90% matkoista pyörällä = kuluttaahan se enemmän kuin bussissa istuskelu
Vähän samanlainen kokemus. En itse työssäkäyvänä enää panosta vaatteisiin ja kenkiin, koska eivät kestä kuitenkaan. Juuri hajosi 150 euron talvisaappaat ja ostin Prisman tarjouksesta uudet 20:llä. Jos kestävät edes saman ajan kuin nuo kalliimmat, olen tyytyväinen. En todellakaan enää halua panostaa "laatuun" vaan ostan halvinta mitä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla millanen koulutus?
No ei minun tilanteeni tähän liity, puhuin yleisesti.
Olen usein bongannut Kierrätyskeskuksesta Ajattaren villakangastakkeja ja kerran joku kalleimmista vaatteista pitävä oli toimittanut vaatteensa sinne kun rekki oli puolillaan kalliita merkkejä ja vaatteet näyttivät käyttämättömiltä. Olisin itse ostanut niitä mutta ne olivat minulle väärää kokoa. Se Ajattaren ihana ja uudennäköinen pitkä villakangastakki olisi maksanut 30euroa.
En jaksaisi katsoa samoja vaatteita kovin kauaa, joten minulle riittää ne vitosen paidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahasta tiukkaa, kannattaa panostaa kerrospukeutumiseen eli kuoritakki, villapaita (villaa, ei akryylirytky), muutama erilainen paita ja lämmin aluspaita. Paljon monikäyttöisempää vähemmällä määrällä vaatteita.
Mulla on parhaat kotimaiset kengät kestäneet yli 10v. Ajattomia malleja, vuoden mittaan ehkä 6 paria aktiivikäytössä. Vähempikin varmaan riittäisi....kesä, välikausi ja talvi.
Työttömällä, Kelan 518€/kk, korvauksella, ei ole varaa mihinkään. Hävettää, kun on vihdoinkin saanut kutsun työhaastatteluun, lukemattomien hakemusten jälkeen. Eikä ole siistejä vaatteita, kenkien korot ovat kuluneet, ripsiväri on kulunut loppuun ja hiusten juurikasvu näkyy. On nuhjaantunut olo. Iho on eloton ja kuiva, voiteisiin ei ole varaa. Yritä tässä tsempata. Ymmärtääkö kukaan tätä puolta työttömyydessä? Kilpailua satojen hakijoiden joukossa, kun itsetunto on jo valmiiksi alhaalla.
Jos oot kokoa 36-42, käytettynä saa edullisesti vaatteita.
Tunnen vaatekaappini täydellisesti ja tiedän mitä tarvitsen esim vuoden sisällä .
Nyt ensi kesänä on serkkuni häät. Minulla on paljon mekkoja, mutta kauneimpia olen pitänyt jo monta krt eri häissä. Jos vastaan tulee joku edukas, ostan sen.
Tarvitsen uusia sukkia. Kohta on synttärini ja tiedän saan siskolta ainakin pari paria sukkia.
Käytä kaikkia vaatteita vuoronperään . Vaatteet lepäävät ja palautuvat ,