Nesteen toimitusjohtajan eläke on 40 000 euroa kuukaudessa
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005559175.html
Ei se ole ihmekään, ettei tämän maan rahat riitä, jos tuollaisia eläkkeitä maksetaan. Koko tuo summa on siis veronmaksajien selkänahoista nyhdetty.
Suomessa pitäisi asettaa välittömästi eläkekatto jonnekkin 3000-4000 euroon kuukaudessa. Nuo kovapalkkaiset toimitusjohtajat ovat jo työuransa aikana saaneet niin paljon rahaa, että vaikka eivät saisi eläkettä ollenkaan, niin silti aivan varmasti pärjäisivät taloudellisesti paljon paremmin, kuin tavallinen eläkkeensaaja.
Ps, äänestän kyllä jaloillani tuollaisten eläkkeiden vuoksi.
Kommentit (20)
Eikös työmies olekaan palkkansa ja eläkkeensä ansainnut?
No olisit opiskellut ja edennyt urallisi, niin voisi sinullakin olla vastaava eläke. Ihme ruikutusta.
Onkohan miehellä paljon nesteen osakkeita?
Vierailija kirjoitti:
No olisit opiskellut ja edennyt urallisi, niin voisi sinullakin olla vastaava eläke. Ihme ruikutusta.
Monissa muissa maissa on eläkekatot, eikä niissä olekaan talous samalla tavalla kuralla kuin Suomessa. Esimerkiksi Ruotsissa eläkekatto on euroiksi muutettuna noin 3000 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, kukaan ei estänyt sinua pyrkimästä nesteen toimitusjohtajaksi. Turhaan valitat.
Valitan niin kauan, kun tuollaisia eläkkeitä maksetaan veronmaksajien rahoista.
Bensan myynti tällaisessa maassa missä autoilu on välttämättömyys suurimmalle osalle ihmisiä täytyy olla tosi hyvä johtaja.
Aina kuvitellut, että kun auton mittari näyttää tankin olevan tyhjä niin silloin on pakko ostaa bensaa tai jatkaa matkaa kävelleen.
Nesteen johtaja joutuu tekemään varmasti paljon töitä saadakseen bensaa myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan miehellä paljon nesteen osakkeita?
Googletin tuon toimitusjohtajan ja pääomatuloja sai vuonna 2016 yhteensä 314 773 € ja ansiotulot tuona vuonna oli 1 568 562 €
Ei se minun elämäni mitenkään muuta, saako joku ukko 2000 euroa tai 40 000 euroa eläkettä. Aika paljon veroa jälkimmäinen kuitenkin maksaa (ja on maksanut kautta aikojen).
Itse on maksanut eläkkeensä....Valoja päälle.
Eniten tuossa harmittaa se, että nuo kaikkein etuoikeutetuimmat ja (ainakin palkan perusteella) parasta mahdollista osaamista omaavat henkilöt jäävät eläkkeelle jo 60-vuotiaina, mutta tavallisten duunareiden eläkeikää sen kuin korotellaan. Kaikki hyvä valuu yksille, ja kurjien osaa sen kuin kurjistetaan.
Työttömiä syyllistetään ja nämä ökyeläkeläiset saavat mellastaa rauhassa. Kyllä harmaa talous alkaa houkutella aina vain enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei se minun elämäni mitenkään muuta, saako joku ukko 2000 euroa tai 40 000 euroa eläkettä. Aika paljon veroa jälkimmäinen kuitenkin maksaa (ja on maksanut kautta aikojen).
Eipä ainakaan Caruna maksanut veroja Suomeen käytännössä lainkaan:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001110923.html
"Caruna ei maksa käytännössä lainkaan veroja Suomeen"
Ihmisten tasa-arvosta pidetään nykyään kovaa ääntä - mutta tällaista t o d e l -
l i s t a epätasa-arvoa siedetään hämmästyttävän hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Hyväveli-järjestelmä on tuonkin johtajan nostanut pallilleen, ei mikään koulutus.
Tyhmä olet jos muuta luulet.
Neste on yksi Suomen kannattavimmista pörssiyhtiöistä. Se tuo rahaa Suomeen. Siitä nyt sitten on päätetty antaa johtajalle kiitosta, mutta hyötyy siitä muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten maksa.
Nämä johtajien eläkkeet on muotuiltu siten että jopa 2000€/kk eläkettä saava maksaa kovempaa vero%.
Tutustu asioihin.
haloo0000 kirjoitti:
Itse on maksanut eläkkeensä....Valoja päälle.
Kukaan ei ole maksanut omaa eläkettään.
Tätähän tarkoitit?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs uutiset Nesteestä sanoo?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016040221355709_uu.shtml
"Näin Neste suunnittelee verojaan - Sveitsi on yhtiölle veroparatiisi"
"Asiantuntija-arvio: Nesteen Sveitsin-toimintojen verohyöty on 15-20 miljoonaa euroa vuodessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväveli-järjestelmä on tuonkin johtajan nostanut pallilleen, ei mikään koulutus.
Tyhmä olet jos muuta luulet.
Ei sekään järjestelmä ihan ketä tahansa johtopalleille nosta, kyllä sen eteen pitää jotakin tehdäkin.
Noh, kukaan ei estänyt sinua pyrkimästä nesteen toimitusjohtajaksi. Turhaan valitat.