Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdellä kaverilla tapana neuvoa minua yksinkertaisissa asioissa

Vierailija
22.02.2018 |

Miten tähän voisi puuttua? Vaikuttaa siltä hän haluaa ottaa opastajan roolin ja pitää minua ehkä vähän ressukkana joka kaipaa opastusta arjen asioissa. Okei, ehkä vaikutan muista syistä joskus epävarmalta mutta olen kuitenkin hyvin itsenäinen ihminen enkä todellakaan tottunut tällaiseen paapomiseen toiselta saman ikäiseltä ihmiseltä. Miten sanoa tästä ärähtämättä? Yleensä lähinnä hymyilen ja yritän sivuuttaa neuvot. Muut ystäväni eivät tee näin vaan kohtelevat ihan tasaveroisena ystävänä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin neuvotaan jopa sellaisissa asioissa, joista olen suorittanut tutkinnon. Ajattelen mielessäni että annan toiselle elämänsä tähtihetken kun se ei kuitenkaan vie pitkään. Teen joka tapauksessa aivan kuten parhaaksi näen.

Vierailija
2/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy toisen luonne. Hän ilmeisesti hyväksynyt sinut omana itsenäsi. Hengitä syvään pari kertaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ajattelen että toinen saa jotain iloa siitä että neuvoo mutta kyllä alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. Toisaalta niin kai se on että neuvokoon jos haluaa, ei niitä tarvitse noudattaa. T. Ap

Vierailija
4/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksy toisen luonne. Hän ilmeisesti hyväksynyt sinut omana itsenäsi. Hengitä syvään pari kertaa. 

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa

Vierailija
5/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaksesi vaatia täydellisyyttä sinun on itse oltava virheetön. Joten kannattaa miettiä millaisen aloituksen kaverisi sinusta tekisi ja oppia hyväksymään ihmiset vikoinen päivineen. Toki sitä voi yksinäänkin kiukutella.

Vierailija
6/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa

Että älä ole niin kriittinen, kun et itsekään ole kovin hääppönen.

Vierailija
7/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaksesi vaatia täydellisyyttä sinun on itse oltava virheetön. Joten kannattaa miettiä millaisen aloituksen kaverisi sinusta tekisi ja oppia hyväksymään ihmiset vikoinen päivineen. Toki sitä voi yksinäänkin kiukutella.

Eli tämä on hänessä vika jota tulee katsoa vain läpi sormien? Itse uskon että asioihin voi vaikuttaa käytöksellä, varsinkin siihen miten itseä kohdellaan

Vierailija
8/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ajattelen että toinen saa jotain iloa siitä että neuvoo mutta kyllä alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. Toisaalta niin kai se on että neuvokoon jos haluaa, ei niitä tarvitse noudattaa. T. Ap

Hyvän itsetunnon perusta on, että osaa laittaa käytöksen käyttäytyjän käytöksen piikkiin ja toimii itse parhaaksi katsomallaan tavalla.

Vierailija
9/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä sitten jotenkin suhteessa parempi ihminen? Ihan samalla tavalla te kakalla käytte. 

Vierailija
10/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap viaksi voidaan osoittaa huonosti piilotettu itsekorostus.

Vierailija
11/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän itsetunnon perusta on, että osaa laittaa käytöksen käyttäytyjän käytöksen piikkiin ja toimii itse parhaaksi katsomallaan tavalla.

Eikä sellaisen ihmisen tarvitse haukkua muita tunteakseen itsensä paremmaksi ihmiseksi. Olisiko kuitenkin takana jotain ap omaa epävarmuutta, kun muu porukka ei ole lähtenyt mukaan kyseisen henkilön haukkumiseen?

Vierailija
12/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tulla viisaammaksi. Tosin viisaus ei kaikki tule kirja kädessä.

Vierailija
13/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä on hänessä vika jota tulee katsoa vain läpi sormien? Itse uskon että asioihin voi vaikuttaa käytöksellä, varsinkin siihen miten itseä kohdellaan

Eikö taito sietää erilaisuutta opeteta jo päiväkodissa? Kirjoitat itsekin, että muut pystyy katsomaan käytöstä läpi sormien, mutta miksi hän on sinulle uhka? Sinusta nyt sitten häneen pitäisi vaikuttaa, että hän alkaisi käyttäytymään enemmän sinun tahtomalla tavalla?

Miksi et itse tee niin kuin "opetat" ?Jos uskot, että asioihin voi vaikuttaa ja varskinkin siihen miten itseään kohdellaan. Pitäisikö sinun miettiä miksi hän on valinnut sinut "uhrikseen" ja muuttaa omaa käytöstäsi?

Vierailija
14/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä kummallisia kommentteja. Sitä juuri kysyin että mitä voisin tehdä jotta hän kohtelisi minua tasavertaisesti. Haluan että ystävien kanssa ollaan tasavertaisia. Kuulostaa että teillä on muutamalla joku oma ongelma mielessä ja reflektoitte sitä tähän vähän väärin/aiheen vierestä.

Vierailija
15/21 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan omaan käytökseeni tehdä ettei toinen kokisi että minua tarvitsee jotenkin auttaa kaikessa. t. AP

Vierailija
16/21 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä kummallisia kommentteja. Sitä juuri kysyin että mitä voisin tehdä jotta hän kohtelisi minua tasavertaisesti. Haluan että ystävien kanssa ollaan tasavertaisia. Kuulostaa että teillä on muutamalla joku oma ongelma mielessä ja reflektoitte sitä tähän vähän väärin/aiheen vierestä.

Vastaukissa vikaa, kun ei syöksytty saatanallisesti syyllistäen kaverisi kimppuun vaan kehoitettiin kiinnittämään huomiota omaa käytökseen?

Vierailija
17/21 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Minulla on samanlainen ystävä, mutta minua hän ei niin KOVIN neuvo. Mutta muutamaa hiljaisempaa ja sellaista en-tuo-itseäni-koko-ajan-esille -ihmistä ihan jatkuvasti. Mielestäni se on alentuvaa ja häiritsevää, vaikka ei kohdistu minuun.

On ikävää jos päädyt sanomaan niin, että tilanne eskaloituu. Usein niin käy, kun kerää sitä ärtymystä ja sitten joku viimeinen korsi katkaisee kamelin selän. Suosittelen, että keksit etukäteen jonkun rauhallisen ja asiallisen tavan sanoa asiasta, jota voit käyttää silloin kun suusta meinaa tulla jotain ihan muuta.

Olin itse tällaisessa tilanteessa, jossa ko. ystäväni toinen ystävä ärähti. Mutta asiallisesti ja mielestäni se oli hyvä. Komppasin tätä toista yhtä asiallisesti ja tilanne oli mielestäni ihan tyylikkäästi käsitelty.

Vierailija
18/21 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi tällainen vain sinua kohtaan, vai käyttäytyykö hän näin useimpien ihmistan seurassa?

Jos keksit miten tuon saa loppumaan, niin kerro  minullekin. Oma äitini on myös tuollainen. Aina kertomassa mitä/miten/milloin pitää tehdä. Silloinkin kun tiedän itse vallan mainiosti ja ehkä jopa paremmin. (Esim. olen kaivamassa pursotinta ja kermaa, hilloa ym. kuorruttaakseni kakun. Äiti tulee viereen ja sanoo että "muista kuorruttaa se kakku"). Raivostuttavaa. Ei hän tee sitä pahuuttaan. Luulen, että pyrkii vain mielessään pitämään langat käsissään. Ystävältä tuo kyllä tuntuisi vielä alentuvammalta.

Vierailija
19/21 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ystäväsi tällainen vain sinua kohtaan, vai käyttäytyykö hän näin useimpien ihmistan seurassa?

En ole varma. Tapaamme useimiten kahdestaan.

Vierailija
20/21 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Minulla on samanlainen ystävä, mutta minua hän ei niin KOVIN neuvo. Mutta muutamaa hiljaisempaa ja sellaista en-tuo-itseäni-koko-ajan-esille -ihmistä ihan jatkuvasti. Mielestäni se on alentuvaa ja häiritsevää, vaikka ei kohdistu minuun.

On ikävää jos päädyt sanomaan niin, että tilanne eskaloituu. Usein niin käy, kun kerää sitä ärtymystä ja sitten joku viimeinen korsi katkaisee kamelin selän. Suosittelen, että keksit etukäteen jonkun rauhallisen ja asiallisen tavan sanoa asiasta, jota voit käyttää silloin kun suusta meinaa tulla jotain ihan muuta.

Olin itse tällaisessa tilanteessa, jossa ko. ystäväni toinen ystävä ärähti. Mutta asiallisesti ja mielestäni se oli hyvä. Komppasin tätä toista yhtä asiallisesti ja tilanne oli mielestäni ihan tyylikkäästi käsitelty.

Olen itsekin tuollainen rauhallinen ja vetäytyvä persoona. Toinen kokee että hänen täytyy ottaa ohjat enkä itse osaa tai uskalla, vaikkei näin tietenkään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan