Onko teidän mielestä h&m kaupoissa jotenkin ahdistava tunnelma?
Mulle tulee aina jotenkin paha olo siellä, vaikka vaatteet onkin ihan ok.
Kommentit (41)
Rekit liian täynnä ja ahdasta, ja vaatteet oudossa järjestyksessä. Lähinnä lapsille ostan sieltä vaatteita, itselle ostan vähän laadukkaampaa.
Minä aistin vaatetehdastyöläisten hien, väsymyksen, ahdistuksen ja epätoivon. Loputtoman rättien reissaamisen ympäri maailmaa, kertakäyttökulttuurin ja kokoajan kiihtyvän markkinatalouden, jossa juostaan jonkun hetkellisen trendivärin tai hihaliehukkeen perässä.
Tähän eräät vetävät, ettei olisi tätäkään ansaitsemismahdollisuutta heillä, jos lopetettaisiin koko rättibisnes. Ei niin, mutta olisi löydettävä uusia kestäviä vaihtoehtoja, uusia innovaatioita. Keskityttävä niiden luomiseen tämän jatkuvan kilpajuoksun ja ahneuden sijaan, josta tiedetään että pää jää vetäjän käteen ennemmin tai myöhemmin.
Ihmiset ovat yksi suuri kanalauma, ahneuden haukka kintereillään.
No ei minusta, mutta musiikki on tosiaan liian lujalla. En ollut ennen tajunnutkaan kuinka kovalla se sieltä stereoista raikaa, kunnes olin siellä lapsen kanssa, joka nukkui. Yleensä likka nukkuu tosi hyvin, mutta siellä alkoi heräilemään. Piti sitten lähteä pois.
Ei tulisi mieleenikään käydä siellä. Lasten ompelemia huonolaatuisia kertakäyttörättejä, edustaa kaikkea mitä inhoan.
Oman kotikaupungin henkkamaukka on kyllä aika karu. Myyjät ei tervehdi, katsoo vaan muualle. Sama juttu Cubuksessa. Sitten taas Vero Moda tai Bikbok on ihan eri juttu, siellä saa iloisen tervehdyksen ja kysytään tarvitseeko apua, palvelu on hyvää ja rentoa.
Mun mielestä niissä on just kiva tunnelma.
Mitä vällii mikä kauppa ku kummikzi kaikki samallaisii ja tarkoituksella o tälleen kiriotettu! EI KAUPALLA VÄLII!
PS.kaikilOnOmaMielipide. muistakaa ssse!!!!
Vierailija kirjoitti:
On todellakin ja siksi pysyn kaukana hah hah haa ja olen mies :)
Hassua, että sinua naurattaa. Tottakai mieskin voi olla herkkä.
Itselleni tulee joskus ahdistava olo, koska vaatteita on siellä niin valtavasti ja ne on sullottu tiukasti kiinni ja riveihin. Lisäksi siellä leijuu kemikaalien haju. Olen herkkä sille ja sovittelun jälkeen mm. iho kutisee ja kurkussa karhenee.
Ei. Vaikka vaatteet ovat lumppuja.
Mua ahdistaa kaikki fast fashion kaupat joissa on rekeittäin huonolaatuisia vaatteita ja silti usein hirveästi asiakkaita. Ja joo, kyllä niitä hyvälaatuisiakin vaatteita on joukossa, mutta kyllä ne vähemmistössä ovat.
Epäjärjestelmällisyys lisää ahdistavuutta jossain määrin, eli se, että tietyn tyyppiset vaatteet / asusteet eivät ole kaikki samassa paikassa, vaan tuotteita on ripoteltu sinne tänne (esim. huiveja voi olla erilaisia kolmessakin eri kohtaa isoa liikettä). Tämän takia valikoima kannattaa ensin tarkistaa nettisivuilta ja vasta sitten mennä etsimään tuotetta liikkeestä. En myöskään tykkää taustamusiikista.
Vierailija kirjoitti:
Omistan HM osakkeita ja ne ovat pahasti miinuksella ja tappoi pahenee koko ajan. Olen itse sitä mieltä että osa myyjistä on ylimielisiä pissiksiä jotka ei tällaista 50v tätiä palvele. Katsovat vain alentuvasti nenä nyrpyssä. Ei kannattaisi - se ”tantta” on maksava asiakas ja niitä kun ajaa tiehensä niin menee se omakin työpaikka alta.
Reissaan työkseni ja käyn eri Hm myymälöissä. Ulkomailla palvelu parempaa kuin suomessa, mutta suomen sisällä eroja. Esim Jyväskylässä selkeästi henkilökunta koulutettu hyvin (tervehditään, katsekontakti, toivotetaan päivänjatkot jne) mutta monessa muussa isossa kaupungissa ei. Pahin eräs itä-suomessa oleva liike jossa myyjä näkee asiakkaan kassalla, vilkaisee leuhkasti, jatkaa kikattelua kollegan kanssa jaodotuttaa asiakasta 10min. Varmaan pikkukaupungissa HM myyjä on kovakin tapaus :). Nämä toki on nyt ykdittäisiä havaintoja muttaepäilen että asiskkaan kohtelu on myymäläpäälliköstä kiinni , joku vaatii enemmän kuin toinen. (Näin ei saisi ollavaan pitäisi olla tasalaatuista).
Alamäki on totta, mietin mitä tehdä osakkeille, pahalta näyttää.
Miksi käyt liikkeessä jossa et saa palvelua?
Mua on alkanut nyt vanhemmiten (30+) iässä ahdistamaan. Ja se ahdistus vyöryy oikeastaan siitä, kun siellä kulkee ja katselee ja miettii, että tätä rytkyä ja riepua tehtaillaan ihan uskomatonta vauhtia, rahdataan konttikaupalla jostakin Aasiasta ja koko ajan vaan lisää ja lisää ja lisää. Viikottain uutta muovirytkyä esille, muovikenkää, kännykänkuorta, hiuspantaa, juomapulloa, muovilaukkua....
Pahin "maailmantuskaolo" tuli New Yorker-myymälässä, iso myymälä (Espoon Sellossa), tankokaupalla vaatetta, hinnat jopa halvemmat kuin H&M:llä. Tuli olo että herranjumala tätä materian määrää, ja koko ajan rahdataan lisää ja lisää ja lisää. Ei tää maailma kestä tämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mua on alkanut nyt vanhemmiten (30+) iässä ahdistamaan. Ja se ahdistus vyöryy oikeastaan siitä, kun siellä kulkee ja katselee ja miettii, että tätä rytkyä ja riepua tehtaillaan ihan uskomatonta vauhtia, rahdataan konttikaupalla jostakin Aasiasta ja koko ajan vaan lisää ja lisää ja lisää. Viikottain uutta muovirytkyä esille, muovikenkää, kännykänkuorta, hiuspantaa, juomapulloa, muovilaukkua....
Pahin "maailmantuskaolo" tuli New Yorker-myymälässä, iso myymälä (Espoon Sellossa), tankokaupalla vaatetta, hinnat jopa halvemmat kuin H&M:llä. Tuli olo että herranjumala tätä materian määrää, ja koko ajan rahdataan lisää ja lisää ja lisää. Ei tää maailma kestä tämmöstä.
Kyllä! Mua on alkanut inhottaa kun katsoo noita rytkyjä ja miettii, että niitä on tehtailtu ympäri maailmaa tuhansiin muihinkin liikkeisiin ja mihin ne kaikki joutuu, joita ei kukaan osta? Nähdään valmistamisen, kuljettamisen, markkinoinnin ym. hirveä vaiva, että tehdään lisää roskaa.
Sama oksetus tulee, kun katsoo lelukauppoja ja sitä muoviroskan ja typerien lelujen määrää. Vihaan myös lapsille tyrkytettäviä kaupanpäällisiä.
Ja tätä samaa tehdään ympäri maapalloa.
Eikös henkkamaukassa käytetä paljon punaista väriä seinissä ja muualla? Sehän ei ole todellakaan sieltä rauhoittavimmasta päästä palettia.
Ei ahdista. Vilassa ahdistaa kun siellä on niin teennäinen ilmapiiri. Vihaan tekopyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Omistan HM osakkeita ja ne ovat pahasti miinuksella ja tappoi pahenee koko ajan. Olen itse sitä mieltä että osa myyjistä on ylimielisiä pissiksiä jotka ei tällaista 50v tätiä palvele. Katsovat vain alentuvasti nenä nyrpyssä. Ei kannattaisi - se ”tantta” on maksava asiakas ja niitä kun ajaa tiehensä niin menee se omakin työpaikka alta.
Reissaan työkseni ja käyn eri Hm myymälöissä. Ulkomailla palvelu parempaa kuin suomessa, mutta suomen sisällä eroja. Esim Jyväskylässä selkeästi henkilökunta koulutettu hyvin (tervehditään, katsekontakti, toivotetaan päivänjatkot jne) mutta monessa muussa isossa kaupungissa ei. Pahin eräs itä-suomessa oleva liike jossa myyjä näkee asiakkaan kassalla, vilkaisee leuhkasti, jatkaa kikattelua kollegan kanssa jaodotuttaa asiakasta 10min. Varmaan pikkukaupungissa HM myyjä on kovakin tapaus :). Nämä toki on nyt ykdittäisiä havaintoja muttaepäilen että asiskkaan kohtelu on myymäläpäälliköstä kiinni , joku vaatii enemmän kuin toinen. (Näin ei saisi ollavaan pitäisi olla tasalaatuista).
Alamäki on totta, mietin mitä tehdä osakkeille, pahalta näyttää.
Ei h&m vaatteet mahdu tantoille.
Ei ahdistaa, päinvastoin. En missään tapauksessa halua palvelua, vaan katsella rauhassa. Aina on tervehditään ystävällisesti. Eikä haittaa jos kaupassa ole mummoja ja tanttoja tien tukkeena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alamäki on totta, mietin mitä tehdä osakkeille, pahalta näyttää.Ei h&m vaatteet mahdu tantoille.
Ei mahdukaan, mutta kannattaisi mitoittaa ne niin että mahtuu. Kutrn sanoin niin ”tantta” on maksukykyinen asiakas ja suhdannemielessä tasainen. Teinit joka on nykyinen kohderyhmä, on suhdanneherkkä kuluttajasegmentti (teinien käyttörahat supistuvat nopeasti suhdanteiden laskiessa).
Mutta jos HM ylenkatsoo tanttoja niin se on lopun alkua ja tietää ongelmia. Minäkin taidan myydä ne tappiolliset osakkeet ja kohta muutkin omistajat tekevät niin - yritys sakkaa ja arvo putoaa.
T. Se osakkeita omistava ”tantta”
Puuvillavaatteiden laatu on järkyttävän huono! Kutistuu ja näkyy läpi jo uutena. Olisin valmis maksamaan enemmän vanhasta hyvästä laadusta. Mulla on vielä käytössä HM:n t-paitoja 2000-luvun ekalta vuosikymmeneltä. Ne olivatkin parempaa laatua.