Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin deittailla elämäni kertaa yh:ta ja olen järkyttynyt siitä,

Vierailija
21.02.2018 |

miten kova tämä nainen on lapsilleen. Lpaset ovat 5- ja 2- vuotiaat.

Itselläni siis ei lapsia ole (haaveissa kyllä tulevaisuudessa mutta nyt olen vähän säikähtänyt) ja haluaisinkin nyt kuulla teiltä muut äidit olenko ihan toisesta maailmasta itse vai onko teidän mielestänne esimerkiksi seuraavat asiat aivan normaaleja :

- Kirjastossa lapsi haluaa lainata viisi (vai oliko neljä, en nyt muista) kirjaa, äiti ilmoittaa että korkeintaan kaksi saa lainata, lapsi alkaa itkeä koska ei osaa valita, äiti ilmoittaa että sitten ei lainata yhtään ja kantaa itkevän lapsen pois kirjastosta

- Lapsi haluaa laittaa ulos omasta mielestään kauniimmat hanskat. Äiti ei jousta, laitetaan toiset rukkaset koska "on arki" (molemmat yhtä lämpimät)

- Lapsi kiukutteli ruokapöydässä ruuasta. Joutui omaan huoneeseen jäähylle. Seuraavaan ruokaan oli yli 4 tuntia ja vaikka lapsi itki nälkäänsä, muruakaan ei saanut (tästä tuli tappelu melkein, olisin tehnyt yhden voileivän mutta äitinsä kielsi)

-Lapsi kaatoi vahingossa mutta innostuksissaan mäkkärissä limsansa, ei saanut jälkiruokaa (jätskiä) rangaistukseksi vaikka muut sai. Äiti ei heltynyt vaikka lapsi itki.

Minusta on alkanut tuntumaan, ettei minusta ole isäksi. En osaa enkä edes halua olla noin tiukka, jos tällaiset on kasvatuskäytännöt "nykyään"???

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi on helppoa, kun on tietty vakioluku mihin aina voi vedota ja seuraavalla kerralla voi sitten lainata sen kirjan mitä nyt ei saanut.

Joo mutta 4-5 kirjaa kahden sijasta ja toiselle jäisi hyvä fiilis kirjasto reissusta äidin kanssa. Kun että noin pienestä syystä lähdetään itkien ja parkuen ja pahallamielellä. Kohtuutonta sanon minä!

Komppaan. Viisi kirjaa ei ole vielä pino. Ja te ette ole pinoja nähneetkään, olisitte olleet katsomassa mitä pinoja meillä lapsena luettiin. :-D Ihan vakavasti puhuen: kirjat ovat lapsille tärkeitä. Niiden avulla voi käsitellä monenlaisia asioita, oppia ja käyttää mielikuvitusta. Lukuhetket yhdessä aikuisen kanssa ovat ihan parhaita. Ketään ei voi arvioida pelkästään muutaman rivin perusteella, mutta kuulostaa oudolta touhulta. 

Missä lapsen isä on? Onko lapsella muita turvallisia aikuisia elämässään? 

Vierailija
22/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lasten henkiseltä pahoinpitelyltä tuo touhu, fyysiseltäkin jos lapset nälässä itkevät jne. Ei voi sanoa edes äidiksi noin kylmää tyyppiä. Ihan kauheaa. Voisitko keskustella vakavasti naisen kanssa lasten tilanteesta ja hänen raa´asta käytöksestään lapsia kohtaan, vaikket jatka suhdetta ja varmista että lasten isä on tietoinen käytöksestä ym. Ei vaikuta normaalilta että lapsia kohdellaan jatkuvasti kiusaten, itkettäen (vedoten siihen että se on "kasvatusta"). Toki monilla on vastaavia lapsuuden kokemuksia takavuosilta narsistiäidistä tai isästä, ketään siis haukkumatta, mutta tosiasiat tunnustaen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi on helppoa, kun on tietty vakioluku mihin aina voi vedota ja seuraavalla kerralla voi sitten lainata sen kirjan mitä nyt ei saanut.

Joo mutta 4-5 kirjaa kahden sijasta ja toiselle jäisi hyvä fiilis kirjasto reissusta äidin kanssa. Kun että noin pienestä syystä lähdetään itkien ja parkuen ja pahallamielellä. Kohtuutonta sanon minä!

Komppaan. Viisi kirjaa ei ole vielä pino. Ja te ette ole pinoja nähneetkään, olisitte olleet katsomassa mitä pinoja meillä lapsena luettiin. :-D Ihan vakavasti puhuen: kirjat ovat lapsille tärkeitä. Niiden avulla voi käsitellä monenlaisia asioita, oppia ja käyttää mielikuvitusta. Lukuhetket yhdessä aikuisen kanssa ovat ihan parhaita. Ketään ei voi arvioida pelkästään muutaman rivin perusteella, mutta kuulostaa oudolta touhulta. 

Ehkä se pointti siinä on se että luetaan ensin se yksi kirja ja sitten siirrytään seuraavaan.

Vierailija
24/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajatonrakkautta kirjoitti:

Kuulostaa vähän menneiltä vuosikymmeniltä eli omalta lapsuudelta. 'Kukaan ei pääse välitunnille ennenkuin kaikki ruoka on syöty' -koulumeiningiltä ;) Rajat on hyvä olla mutta tuossa on todella kohtia jotka menee hieman 'yli'. Toki äiti tuntee lapsensa että joskus voi olla että on tilanteita joissa ei tehoa kuin tiukka kuri.

Normi meininkiä sodan jälkeisessä Suomessa, kun äijillä oli hermot kireällä.

Vierailija
25/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se pointti siinä on se että luetaan ensin se yksi kirja ja sitten siirrytään seuraavaan.

Joo ja sopiva määrä riippuu siitäkin, miten usein siellä kirjastossa käydään. Meillä päivittäin.

Vierailija
26/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut äitipuolena päinvastaisessa tilanteessa. Eli isä ei kykene pitämään minkäänlaisia rajoja. Ensin voi sanoa jonkun säännön (esim. kotiintuloaika) , mutta alkaa pian lipsua ja kohta sitä ei noudata enää kukaan. Touhu on niin kamalaa, että mun on pakko väistyä takavasemmalle. En kestä enää, kun lapsista kasvaa täysin aikuista ja sääntöjä kunnioittamattomia nuoria.

Vierailija
28/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tuntenyt myötätuntoa kun lapsille ollaan noin jyrkkiä. Luulen kuitenkin että ko. vanhemmat noudattavat ihan saamiaan virallisia kasvatusoppeja: pitää asettaa rajoja, auttaa lapsi kestämään pettymyksiä, vaadittava sitä ja tätä...

Itse en lapselleni koskaan pystynyt olemaan tiukkis, enkä halunnutkaan. Lapseni oli kiltti, empaattinen, toiset huomioiva, herkkä, omaperäinen, aurinkoinen - miksi häntä olisi pitänyt rääkätä jollain periaatetyrannialla?

Lapsen perhepäivähoitaja piti minua ilmeisesti täysin kelvottomana, kun lapsi ei vuosien mittaankaan suostunut syömään puuroa, nukkumaan nelivuotiaana päiväunia jne. Joka päivä oli heillä tahtojen taistelua.

Lapseni on kasvanut hienoksi nuoreksi, uskon että se on enemmän minun kuin hoitajan ansiota (ja tietenkin ennen kaikkea hänen omaansa).

Vierailija
29/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää natsi. Tälläinen äiti haluaa vain jotain ihme kunnioitusta lapsemta, mutta hakee sitä ihan väärällä tavalla. Ei toimi.

Vierailija
30/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 jatkaa, tuollainen äiti vaan lyttää jatkuvasti lastaan ja tuottaa pettymyksiä ja tekee lapsesta omanarvontunnottoman rikkinäisen ihmisen.

Vierailija
31/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kyseisen mutsin toimista, liian puusilmä, lasten kanssa on hyvä olla pelisilmää jos aikoo kasvattaa ehjiä ihmisiä.

Kirjastosta voi lainata 5 kirjaa jos lapsi on kova lukemaan, lukeminen on parempaa kuin tietsikkapelit. Vaatteet on ostettu käytettäväksi totta kai kuunnellaan lapsen toiveita. Jos ruoka ei kiinnosta niin ei tarvitse odottaa montaa tuntia, saman ruuan saa kun kiukku on mennyt ohi. Leivänkin voi tehdä jos ei ruoka maistu. Vahingosta ei rangaista, hyvä kun sokerijuoma meni vähän ohi niin jäätelö riittää.

Vain yksi laIllinen viiniä ruuan kanssa tällä kertaa, tänä viikonloppuna, perjantaina tai lauantaina ja ei todellakaan mitään saunaolutta. No et laita tuota kivaa asua tänään, nythän on arki. Tai et laita näitä nättejä sulle ostamania pitkävartista nahkahanskoja, näitä käytetään vain pyhänä. Jaa ei sammakonreidet tai etanat kiinnosta ravintolassa, sinä et sitten saa mitään ruokaa tällä kertaa kun kiukuttelet. Seuraavaan ravintolailtaan onkin 4 kuukautta. Jos läikytät yhtään mitään niin ei tule jälkiruokaa etkä pääse taksiin, tulet sitten yksin bussilla kotiin.

Vierailija
32/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että on sääntöjä mutta ne eivät saa olla LIIAn tiukkoja. Esim. että otetaan max. 5 kirjaa mutta jos nyt kerta kaikkiaan on 8 todella hyvää, ja näet että lapsi tarkoittaa sitä, olisi sydämetöntä joustaa. Fiksua olisi vaikka vähän ehdotella tyyliin "jos otetaan nämä 7 ja jätetään tämä iso pois, otetaan se ensi kerralla".

Ihminen ei voi hyvin ilman rajoja, mutta on vinksahtanutta kuvitella että kaikki se oppi olisi peräisin vanhempien laatimista säännöistä. Pikemminkin se opettaa kovasydämiseksi toisia kohtaan ja yleistä joustamatonta asennetta. Elämä itsessään asettaa niitä rajoja ja tuottaa pettymyksiä. Kodin pitäisi olla se lämmön ja hyväksynnän tyyssija ensisijaisesti.

Luulen että moni liian sokeasti "asiantuntijoita" uskova luulee tekevänsä oikein, kun nitistää lasten tahdon. Viime vuosina kun on kiinnitetty mediassa huomiota rajatta kasvaneiden ongelmiin, unohtaen että ei lapsenkasvatus ole mitään ruokareseptin seuraamista.

Vierailija
33/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu

Vierailija
34/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekopää eukko. Lapsi ei saa laittaa nätimpiä hanskoja koska on arki?! Mitä ihmettä, äiti ei voi olla päästään ihan terve jos keksii noin mielivaltaisia sääntöjä.

Vierailija
35/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea olisi jatkaa seurustelua kun huomaa, että seurustelukumppani on tyhmä.

Vierailija
36/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Eikö kenelläkään muulla herännyt epäilys ap:sta? Trollihan tämä on. Käy uppailemassa kun meinaa pudota keskusteluista. Aloittajan liian tarkat huomiot "paljastaa" hänet naiseksi, vaikka puhe ei ollutkaan ap:n sukupuolesta. Nyt sait minunkin uppauksen, ole hyvä!

Vierailija
37/49 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingosta ei voi rangaista, mutta noiden muiden taustalla voi olla ihan järkevä perusta, vaikka ulkopuolisesta kuulostaa kohtuuttomalta. Toki niitä sääntöjä pitäisi vähän jaksaa selittää ja perustella, etteivät olisi mielivaltaa. Tarina ei tästäpuolesta kerro, mutta olikin aika asenteellisesti kirjoitettu.

Vierailija
38/49 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään mamma lainaa lapselle yli kahta kirjaa. Nehän voisi vaikka joutua lukemaan sille lapselle.

Vierailija
39/49 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvät rajat. 👌 Näitä huonosti käyttäytyviä mukuloita on aivan liikaa, kun "ei meijän uniikkia lumihiutaletta saa kasvattaa mitenkään, kun hän on niin erityisherkkä".🙄

Vierailija
40/49 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollasten ääliöiden pennuista tulee uusia edmund kemppereitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi