Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusatut, mikä oli pahinta

Vierailija
21.02.2018 |

mitä teille tehtiin?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukotettiin, raiskattiin, poltettiin kasvoon reikii, häpäistiin ja pilkattiin....

Mutta pahin oli henkinen väkivalta

Vierailija
42/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jerry Seinfeld kirjoitti:

En ole ylpeä siitä, mutta viidakonlaki. Se on ihan tosiasia, vaikka miten pyörittelisi.

-----

Olisikohan ihmisillä aika jo antaa anteeksi eikä syyttää jotain lapsena koettua kiusaamista omista myöhemmin koetuista epäonnistumisista?

Pahimmillaan täysin viattoman kiusatun elämä on pilalla ja sinä kutsut sitä viidakon laiksi? sellaista ei vaan anneta helpolla anteeksi. Vaikka muakin kiusattiin, juuri tuollaisella tavalla, minkä sinä katsot vähäiseksi, niin en. En antaisi kiusaajilleni koskaan anteeksi: miksi minun tarvitsisi edes?

Vaikka oletkin trolli, niin olet suoraan sanottuna syvältä, jos edes kehtaat kirjoittaa tuollaista.

En ole trolli ja kirjoitin ihan suoraan sydämestäni. Voi sua raukkaa kun et kestä yksinkertaista mielipidettä. Alkoi itseasiassa itseäkin vituttamaan trolliksi haukkuminen kun kerrankin joku ei voivottele omaa surkeuttansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiTuonpuoleinen kirjoitti:

Oon 13wee tyttö ja mulla on ollu niin rikki toi itse tunto et haluun kuolla. Ei muuta ku hyvästi mä lähen täst maailmasta! Moi! Toivottavasti teijän elämä menee parempaan suuntaan.

Sulla on vielä niin paljon elettävää ja koettavaa. Et ole edes nähnyt maailmaa, ainakaan sitä positiivista puolta. Älä lähde äläkä pidä sitä vaihtoehtona. Tämä on sinun avunhuutosi ja sinulla on mahdollista saada apua. En tiedä keistä lähipiirisi koostuu, mutta kerro huoltajallesi. Yhdessä voitte hakea apua. Voit käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa mistä tahansa. Voit toki tehdä sen myös yksin tai kaverin kanssa. Netissä anonyymistikin. Mutta älä jää yksin. Äläkä jää kärsimään turhaan. En tiedä mistä tämä kipusi kumpuaa, mutta ehkä se liittyy kiusaamiseen. Vaadi oikeutta, vanhempiesi tuella tai yksin. Sinun ei tarvitse olla kiusattu eikä joutua kokemaan niitä asioita. Äläkä häpeä. Siinä ei ole hävettävää, että on kiusattu. Että ei ole kavereita. Että mielenterveys ei ole enää vahva. Näistä asioista täytyy puhua eikä niiden kanssa tule jäädä yksin. 

Vierailija
44/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ylpeä siitä, mutta viidakonlaki. Se on ihan tosiasia, vaikka miten pyörittelisi.

-----

Olisikohan ihmisillä aika jo antaa anteeksi eikä syyttää jotain lapsena koettua kiusaamista omista myöhemmin koetuista epäonnistumisista?

Pahimmillaan täysin viattoman kiusatun elämä on pilalla ja sinä kutsut sitä viidakon laiksi? sellaista ei vaan anneta helpolla anteeksi. Vaikka muakin kiusattiin, juuri tuollaisella tavalla, minkä sinä katsot vähäiseksi, niin en. En antaisi kiusaajilleni koskaan anteeksi: miksi minun tarvitsisi edes?

Vaikka oletkin trolli, niin olet suoraan sanottuna syvältä, jos edes kehtaat kirjoittaa tuollaista.

En ole trolli ja kirjoitin ihan suoraan sydämestäni. Voi sua raukkaa kun et kestä yksinkertaista mielipidettä. Alkoi itseasiassa itseäkin vituttamaan trolliksi haukkuminen kun kerrankin joku ei voivottele omaa surkeuttansa.

Ei kukaan täysjärkinen voi muuten kuin trollausmielessä kirjoittaa noin. Tietystikään kiusaajat eivät ole täysjärkisiä, joten ehkä he eivät koskaan voi ymmärtää, mitä aiheuttavat uhreilleen...

Vierailija
45/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-----

Aika moinen asenne sulla. Onko sun mielestä kiusattu siis ansainnut kohtalonsa, kun kirjoitat "omaa surkeuttansa"?

- Ei todellakaan ole. Siksi asioista pitää puhua yleisesti ja on hyvä, että kiusatut saavat tietää, että eivät ole ainoita maailmassa ja sen, että kiusaajat tekevät aina väärin (jota kiusaajat eivät välttämättä koskaan ymmärrä, kuten et nähtävästi sinäkään...?)

Vierailija
46/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mm. revittiin vaatteista, yritettiin tunkea palavaa tupakkaa suuhun.

Tekijät eli 2 hlöä olivat kateellisia minulle vaatteistani ja asusteistani, olivat itse huonommilta seuduilta kotoisin ja rikkinäisistä alkoholistiperheistä joten tavallaan säälin heitä sen vuoksi. Kävivät tarkkailuluokkaa. Minä olin ehjästä perheestä, asuin kivalla alueella ja menestyin hyvin ja olin aina luokkani kolmen parhaan joukossa. En muista tarkalleen missä ystävystyin noiden kanssa yläasteikäisenä, mutta sitten kääntyivät minua vastaan katkeruutensa vuoksi ja koska halusivat esittää kovista.

Jälkeenpäin olen kuullut että molemmilla useita aviottomia lapsia eri miesten kanssa, ovat lihoneet ja "rupsahtaneet" sen näköisiksi ettei heitä juuri enää tunnista, hengailevat ostareiden ja baarien ulkopuolella tupakat suupielissä. Miehet käyttäneet ja jättäneet. Ei kuulemma koulutusta, ei työtä. Jäivät vanhaan kotikaupunkiin.

Itse hankin kaksi tutkintoa eli toisen kotimaasta ja toisen ulkomailta, muutin pääkaupunkiseudulle, olen naimisissa ja minulla on erittäin hyvä työpaikka jossa pärjään hyvin. En ole miettinyt noita kiusaamisia vuosikausiin, mutta taitaa pitää paikkansa että paha saa lopulta palkkansa ja kiusaaja voittaa koko potin :))

Vierailija
47/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä tekstinsyöttö,  joten korjaan: KIUSATTU voittaa koko potin.

Vierailija
48/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täysjärkinen voi muuten kuin trollausmielessä kirjoittaa noin. Tietystikään kiusaajat eivät ole täysjärkisiä, joten ehkä he eivät koskaan voi ymmärtää, mitä aiheuttavat uhreilleen...

Kirjoitin, että minua on kiusattu paljon ja olen vähän kiusannut myös itsekkin myöhemmin, koska viidakonlaki elää kouluissa. Ihme lampaita täällä vauvafoorumilla, suosittelen menemään rautakauppaan köysiosastolle jos lukemisen ymmärtäminen on tuolla tasolla.

Voi raukkaa.

Vierailija
49/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin, että minua on kiusattu paljon ja olen vähän kiusannut myös itsekkin myöhemmin, koska viidakonlaki elää kouluissa. Ihme lampaita täällä vauvafoorumilla, suosittelen menemään rautakauppaan köysiosastolle jos lukemisen ymmärtäminen on tuolla tasolla.

Voi raukkaa.

Jos rääkkäsit jotain heiveröistä rillipäätä, etkä luokan kovista, niin ei heru ymmärrystä.

Vierailija
50/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi mikään fyysistä väkivaltaa, mutta sitäkin enemmän henkistä. Paras kaveri ja koko luokka hylkäsi ihan yhtäkkiä, yhtenä päivänä. Kukaan ei puhunut, kuiskittiin vaan selän takana ja jätettiin ulkopuolelle kaikesta. Ei haluttu olla parina vaikka opettaja käski. Haukuttiin ja huudeltiin. 

On myös jäänyt mieleen se, kun joskus 4-5 vuotta hylkäämisen jälkeen tämä "paras ystävä" tuli baarissa juttelemaan, kun olin uusien kavereiden kanssa (yksi uusista kavereistani seurusteli jalkapalloilijan kanssa ja oli ns. suosittu) ihan kuin ei mitään, ihan kuin oltaisiin kavereita. Lähdin pois aika nopeasti siitä, koska ärsytti niin saatanasti. Ei siis edes yrittänyt pyytää anteeksi.

Vierailija
51/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta oli kamalinta (onneksi ei ollut fyysistä). Mutta kärsin siitä edelleen, 15 vuotta myöhemmin. En luottanut esim. moneen vuoteen siihen että joku haluaisi olla ystäväni, ja nyt vasta seurustelen ensimmäistä kertaa pitkässä suhteessa sillä monia vuosia oli niin huono itsetunto. Luulin, että kaikki vain käyttävät hyväksi, eikä kukaan oikeasti voi haluta olla tällaisen kanssa.

Onneksi nykyään menee hyvin, ilmeisesti paremmin kuin niillä jotka minua kiusasivat... 

Vierailija
52/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa.

Mitään viidakonlakeja eiei olisi olemassakaan, ellei sun kaltaiset kamalat ihmiset opettaisi niitä kakaroilleen. Kiusaajilla on aina ongelmia, näköään sun tapauksessa huono kasvatus. Et sä mistään muualta tollasta käytöstä olis oppinut kun vanhemmiltasi, ja nyt ikävä kyllä jatkat sen välittämistä eteenpäin.

Ei kuulu sanoa voi raukkaa, vaan voisit miettiä, miten kiusaaminen saataisiin loppumaan. Älä trollaa enää pliis.

Vierailija
53/53 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sanallista sekä fyysistä pahoinpitelyä joka päivä. Kukaan ei puuttunut asiaan, ei opettaja, ei terveydenhoitaja, vaikka selkeästi näkivät mitä tapahtuu. Kerran sain luokassa raivarin ja iskin haukkujaa laukulla. Terkkari oli silloin paikalla, ei mitään muuta reaktiota kuin että minut siirrettiin kauemmas kiusaajasta. Olin siis tyttö, nyt jo isoäiti. Kiusaaminen tapahtui 3-6 luokilla ja todella oli päivittäistä.

Onneksi asuin koulun vieressä ja minulla oli vikkelät jalat, joten en joka päivä saanut turpiini.

Olen yrittänyt ottaa pahimman kiusaajani puhelinnumeroa selville ja kysyä miten menee. En vielä ole onnitunut. Mahtaako enää elää. Aikuisena satuin samalle kurssille toiseksi pahimman kiusaajan kanssa. Siis yli 40-vuotias mies jatkoi siitä mihin lapsena jäi, siis lapsen tasolle. Kului pari vuotta, niin luin kuolinilmoituksen lehdestä. Viinaa vei.

Kun siirryin yläasteelle kiusaaminen loppui. Olin poikien suosiossa. Parasta oli se, kun pienikokoinen, suosittu Ari-niminen poika oli minulle ystävällinen ja ja kehui muidenkin kuullen. Kehuit mm. Kuinka hyvännäköiset silmälasit minulla on.

Terveiset vaan, jos Ari vauvapalstalle eksyt ja suurkiitokset! Yläasteella olin 70-luvulla

Olen pärjännyt elämässäni hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi