Tänään oli tenityttöjä nilkat paljaana pakkasessa
Tuolla Helsingin keskustassa tänään liikuin ja järjytyin nuorten talvipukeutumisesta. Miten vanhemmat eivät yhtään katso lastensa perään? Paljaat nilkat, ei pipoa, ei hanskoja, takki auki. Eivätkö kakarat yhtään ajattele jos nilkat vaikka paleltuvat? Onko se sitten siistiä palella kylmässä, kehen se tekee vaikutuksen?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Näin aamulla kun joku poika käveli hupparissa ilman takkia
Tällaisilla keleillä en kävele hupparissa ilman takkia mutta muuhun aikaan vuodesta se mulla onnistuu yleensä lokakuun alkuun asti. Yhtenä vuotena tarkeni lokakuun puoliväliin asti. Toppatakkia en ole vielä tänäkään talvena käyttänyt, ei ole ollut tarpeeksi kylmät säät sille. Ihan kohta on 5 vuotta täynnä, kun olen viimeksi toppatakkia käyttänyt. Talvikengille sentään tuli tänä talvena muutamaksi päiväksi käyttöä niin ikään lähes 5 vuoden tauon jälkeen.
Mulla on niissä nilkkapituisissa housuissa kylmä kesälläkin 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne nilkat sitten pitää olla paljaina?
Niillä on heikko luonne. Pitää hypätä kun lauma käskee.
Mä rakastan kaikkia ihania pipoja ja lämpimiä talvitakkeja ja kenkiä ❤️❤️❤️ ihanaa kun on lämmin ja voi nauttia ulkona ihanasta auringosta paleltumatta :)
Elämä on täynnä valintoja.
Akillesjännetulehdus siitä tulee ja monella teinillä on jo se.
Just tänään jotkut Helsingistä marisi täällä aamulla miten on niin kamalan kylmä. Varmaan just tommosia takki auki- tyyppejä. Ei mulla ollut yhtään kylmä tänään eikä ole ollut muinakaan päivinä! Asun Helsingissä myös.
Teinit on idiootteja, aina ja ikuisesti, mutta että aikuiset naiset ja miehet pukeutuvat talvipakkasilla tennareihin ilman sukkia ja kulkevat revityissä farkuissa takki auki.
Luulisi että n. 25-50 vuodessa jo oppisi pukeutumaan talvella.
Se on varmasti muotia. Mulla on kolme teiniä, jotka ovat mulle kuuroja talvipuketumiseen liittyen. Moneen otteeseen olen käynyt samaa keskustelua, mutta kun ei mene jakeluun niin ei. Omapa on vikansa, jos eivät "tarvi" pukeutua sään mukaan. Paleltukoot sitten. En jaksa samasta jankuttaa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Koska muoti.
Hienoja talvivaatteita on pilvin pimein. On kaikkea muuta kuin tyylikästä kävellä syysvaatteissa pakkasella. Näyttää vain ja ainoastaan naurettavalta ja tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niissä nilkkapituisissa housuissa kylmä kesälläkin 😂😂
No tuskin +30 asteen helteillä sentään? Tai jos on, niin miten meinasit mennä kesällä uimaan? Tai jos on +30 asteen helteillä kylmä, niin sitten ei auta muu kuin muuttaa jonnekkin lämpimämpään, esim. arapimaihin. Siellä saapi naatiskella +50 asteen helteistä ja komeista miehistä.
Sitten näkee näitä mammoja, jotka +10 asteessa kulkevat paksu takki ja pipo päässä. Ettei vaan tule kylmä.😂😂
Hei kertokaapa nyt ihan oikeesti (vaikka linkkien kerä), että onko se nilkkojen iho herkempi paleltumaan kuin kasvojen iho? Mihin perustuu?
Ajatus siitä kun kylmä tuuli puhaltaa nilkkoihin... Hrrrrr!
Olen teinin äiti.
Ei kuule jotkut huomautukset auta.
Ei ne pue vaikka kuinka räyhäisi.
Kulkee vain koulumatkat ja sekin mennään bussilla.
Ei niille mitään käy koska ovat ulkona sen mikä on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Sitten näkee näitä mammoja, jotka +10 asteessa kulkevat paksu takki ja pipo päässä. Ettei vaan tule kylmä.😂😂
Menikö noin tunteisiin? Olen 23v nainen, ei lapsia eli äiti en ole. Senkus kuljet takki auki, mutta älä valita kylmyydestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska muoti.
Hienoja talvivaatteita on pilvin pimein. On kaikkea muuta kuin tyylikästä kävellä syysvaatteissa pakkasella. Näyttää vain ja ainoastaan naurettavalta ja tyhmältä.
Entä jos tarkenee niissä syysvaatteissa? En mä kävele nilkat paljaana, mutta en keksi, miksi mun pitäisi vaihtaa talvivaatteisiin, jos ei kylmä tule. Ei mulla tule käyttöä talvivaatteille kun muutamana päivänä vuodessa. Viime vuosina se päivien määrä on usein jäänyt alle 10:een.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vielä vaarallisempaa kuin liian vähäinen pukeutuminen kylmällä. Ruumiinlämpö nousee nopeasti, valkuaisaineet alkavat sakkautua jo n. 40 asteen lämpötilassa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. en mä oikeastaan näe. En tiedä missä asut.
On ainakin ihan turha valittaa kylmyyttä, jos takki on auki, ei pipoa ja nilkatkin paljaana! Ihan on omasta pukeutumisesta kiinni tämäkin asia! Mäkin välillä näen pakkasella porukkaa nahkatakeissa ja tennareiss. Siis eikö ihmisillä ole varaa ostaa talvivaatteita? Talvi on kuitenkin joka vuosi... Erikoista! :D