Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko keuhkokuumeesta parantua ilman antibioottia? Kauanko kestää?

Vierailija
21.02.2018 |

Olen ollut 2 viikkoa kuumeessa, välillä 40 astetta ja välillä 37.5. Tällä hetkellä 39. Lääkäri totesivat viikko sitten lievän keuhkokuumeen, ja antoi antibioottikuurin. Kysyttyäni hän kuitenkin vastasi että on mahdollista parantua ilman antibioottia. Silloin en kuitenkaan yskinyt näin paljoa kuin nyt, ja mietityttää että onko tämä voinut pahentua kun en ole aloittanut kuuria? Ja onko täällä ketään joka olisi selvinnyt keuhkokuumeesta ilman antibioottikuuria, kauanko kesti että kuume laski kokonaan? Entä kauanko yskällä kesti parantua?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin keuhkokuumeen vuosi sitten.

Menin tosi huonoon kuntoon,kuivuin ja oli hengitys vaikeuksia ja jouduin sairaalaan osastolle.Kotona olisin tod.näk. kuollut.

Siis ekat eikä toiset antibiootit auttaneet.

Vasta 3 antibiootit suoraan suoneen ja kortisonikuuri helpottivat.

Toipuminen siitä kesti pari kk.

Syökää ne lääkekuurit ja

älkää leikkikö terveyden kanssa!

Vierailija
22/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkokuumetta vastaan voi ottaa rokotteen.

Nyt olet hakoteillä. Keuhkomuumeen voi aiheuttaa monta eri virusta tai monta eri bakteeria.

Rokote on olemassa Pneumokokkia vastaan, mutta se ei tehoa muihin taudinaiheuttajiin.

Virusperäiseen keuhkokuumeeseen ei antibiootti auta, vain bakteerin aiheuttamaan.

t. luvaton lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just.. Toivottavasti nämä mammat kuitenkin hoitavat lastensa sairaudet, eivätkä ala siinä kapinoida antibiootteja vastaan. Todella ärsyttää, vaikka provohan tuo taitaa olla? Ei kai kukaan jätä keuhkokuumeessa antibiootteja ottamatta?

Keuhkokuume on vakava ja saattaa levitä nopsaan jos ei ota kuuria heti.

Itsellä oli crp pahimmillaan 300 ja olin viikon osastolla raskausaikana, vaikka menin ajoissa lääkäriin. Cerppi lähti tuplaantumaan todella nopeasti antibiootin aloituksesta huolimatta. Lopulta piti aloittaa kaksi kuuria ja ne juuri ja juuri esti taudin etenemisen. Seuraava vaihe olisi ollut kohtalokas.

Keuhkokuumeessa ei edes aina ymmärrä omaa tilaansa. Voi ajatella olevansa ihan ok

Vierailija
24/24 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairastanut keuhkokuumeen kaksi kertaa.Ensimmäisellä kerralla jouduin osastolle,2 eri antibioottia.Toisella kerralla olin sairaslomalla 2 kk;tta.Jälkitauteina poskiontelo-korva -ja silmätulehdukset,joihin antib.hoidot.Nyt Influenssa A rokotteesta huolimatta.Korva-ja keuhkoputken tulehdus,johon antib.kuuri nyt menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi