Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudatat vauvaasi vaunuissa?

Vierailija
21.02.2018 |

Olen nyt viime aikoina nähnyt useampia näitä äitejä, jotka vain antavat pienen vauvansa huutaa vaunuissa tai kaukalossa. Mikä siinä syliin nostamisessa on niin vaikeaa? Äläkä väitä, ettei se auta. Turvallisempaa vauvan kuitenkin on itkeä sylissä kuin yksin rattaissa. Oletteko kuulleet luottamus- ja kiintymyssuhteen luomisesta? Syliin ottaminen voi auttaa myös konkreettisesti. Mistä tiedät, että vauvalla ei ole vatsassa ilmakuplia, ja sylissä pystyssä tulisi röyhtäisy, ja kipu loppuisi. Tai mistä tiedät, että hän ei ole vain yliväsynyt eikä saa unen päästä kiinni, ja pieni sylissä tuudittaminen ja heijaaminen saisi hänet nukahtamaan. Tai jos hänellä on vain kuuma, ja sylissä pääsee pois tukalasta paikasta ja samalla voi vähän pukua avata ja hattua riisua. Jos siis sisällä ollaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä annan huutaa ihan vapaasti jos ollaan lenkillä tai autolla menossa johonkin. Autoillessa pitää keskittyä ajamiseen ja vaunuillessa ei jaksa tuon kokoista kantaa sylissä pitkiä matkoja. Nyt kun vauva on isompi, on huomannut ettei se huutamalla muuksi muutu, pääsee pois sitten kun ollaan perillä.

Vierailija
22/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten sitä kauheaa huutoa pystyy kuunnella. Ei joka inahdukseen tarvitse reagoida, mutta jos vauva on jo 10 minuuttia huutanut kurkku suorana, miten voi vaan tyynesti jatkaa shoppailua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menemme nopsaan neuvolaan tms, niin näillä pakkasilla en ota vaunuista suojasta vaikka itkisi. Itsellenikin on todella vaikea hengittää tällaisella ilmalla ulkona. Jos on lämpöisempää, niin otan syliin.

Olet reilusti ylipainoinen tai sairas?

Vierailija
24/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurimmalla osalla ole ihan järkevä syy olla reagoimatta, itse olen vauvani hoitanut hyvin sensitiivisesti ja vaikka mitä, mutta joskus on tullut tilanteita, jolloin jokin asia on tehtävä ensin loppuun/ päästävä jonnekin tiettyyn aikaan mennessä. Silloin tietenkin joku ulkopuolinen ja ymmärtämätön ihminen huolestuu, miksi en vauvan itkuun heti reagoi.

Vauva on ykkönen, mutta joskus hoitaakseen vauvan ajatuksella ja hyvin jokin toinen asia on tehtävä ensin loppuun.

Vierailija
25/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistäkö äiti tietää ettei vauva kaipaa röyhtäytystä tai syliin tuudittelua? Olisiko vaikka siitä,että äiti on vauvaa hoitanut 24/7 syntymästään saakka ja sinä taas et tunne koko lasta ja heidän tilannettaan yhtään. Usko tai älä,siinä oppii paljon lapsestaan kun häntä hoitaa. Yleensä äiti ei esim.tuudita sylissä uneen koska on huomattu että se ei auta. Tai vauvaa on saatettu heijata jo sylissä tuntikausia ja sitten lähdetty lenkille nukuttamaan kun ei uni ole tullut. Äiti on saattanut vasta röyhtäyttää lapsen eikä siksi tee sitä uudestaan. Syitä on miljoonia. Suuremmalla todennäköisyydellä äiti osaa lukea lastaan kuin sinä.

Vierailija
26/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on pitää puklurättiä verhona vaunuissa?

Vierailija
27/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menemme nopsaan neuvolaan tms, niin näillä pakkasilla en ota vaunuista suojasta vaikka itkisi. Itsellenikin on todella vaikea hengittää tällaisella ilmalla ulkona. Jos on lämpöisempää, niin otan syliin.

Mitä sä oikein selität? Oletko tupakoija? 

Vierailija
28/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä annan huutaa ihan vapaasti jos ollaan lenkillä tai autolla menossa johonkin. Autoillessa pitää keskittyä ajamiseen ja vaunuillessa ei jaksa tuon kokoista kantaa sylissä pitkiä matkoja. Nyt kun vauva on isompi, on huomannut ettei se huutamalla muuksi muutu, pääsee pois sitten kun ollaan perillä.

Minä taas olen jokaisen vauvani kohdalla huomannut vähän paremmin, kuinka monilla hienovaraisilla tavoilla vauva kertoo tarpeistaan, esim. vessahätäviestintä.

Itsekin olen joutunut kuopusta huudattamaan esim. autossa, kun isommat pitää saada jonnekin. Mutta en koskaan ajattele, että annanpa huutaa vapaasti, siinäpä oppii. Ja vaunuista nostan aina syliin, saanpahan samalla hauistreeniä.

Vierailija
29/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on pitää puklurättiä verhona vaunuissa?

No esteettinen ongelma ainakin. Ja keväällä ja kesällä vaunut kuumenevat kun ei pääse tuulenvire käymään. Hiilidioksidiakin kertyy.

Vierailija
30/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista, että täällä pokkana väitetään, että äiti tuntee aina parhaiten lapsensa ja jotkut lapset vain haluavat huutaa joka päivä puoli tuntia ennen nukahtamista. Pitäisi saada jonkinlaisia vauvakuiskaajia kertomaan äideille, mikä vauvalla on.

Ja kyllä, ovat omatkin vauvani huutaneet. Silloin heillä on ollut jokin hätänä. Aina en tietenkään ole ymmärtänyt, mikä on ollut ongelma. Mutta huutaminen ei ole kenellekään aikuisellekaan normaali ja luonnollinen tapa hakea unta, joten miksi se olisi sitä vauvalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi