Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi huudatat vauvaasi vaunuissa?

Vierailija
21.02.2018 |

Olen nyt viime aikoina nähnyt useampia näitä äitejä, jotka vain antavat pienen vauvansa huutaa vaunuissa tai kaukalossa. Mikä siinä syliin nostamisessa on niin vaikeaa? Äläkä väitä, ettei se auta. Turvallisempaa vauvan kuitenkin on itkeä sylissä kuin yksin rattaissa. Oletteko kuulleet luottamus- ja kiintymyssuhteen luomisesta? Syliin ottaminen voi auttaa myös konkreettisesti. Mistä tiedät, että vauvalla ei ole vatsassa ilmakuplia, ja sylissä pystyssä tulisi röyhtäisy, ja kipu loppuisi. Tai mistä tiedät, että hän ei ole vain yliväsynyt eikä saa unen päästä kiinni, ja pieni sylissä tuudittaminen ja heijaaminen saisi hänet nukahtamaan. Tai jos hänellä on vain kuuma, ja sylissä pääsee pois tukalasta paikasta ja samalla voi vähän pukua avata ja hattua riisua. Jos siis sisällä ollaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vain kiire ja tietää, että vauva ihan kohta pääsee rauhoittelun piiriin. 

Ei se vauva siihen kuole tai edes traumatisoidu, jos pakkasessa pikaisesti juostaan lämpimään paikkaan. 

Varmaan on harvassa ne, jotka tieten tahtoen vauvaa "huudattaisivat" vaunuissa. 

Onko heitä ollenkaan?

Vierailija
2/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mitä olen nähnyt, eivät olleet ulkona pikaisesti kiiruhtavia äitejä, vaan kaupoissa sekä asemahalleissa, terminaaleissa ym sisäpaikoissa, joissa odotetaan tai ollaan asioilla, jolloin ei salamakiire ole. Ja se röyhtäytys ei vie kuin hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tykkään toisten itkuäänistä.

Vierailija
4/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin usein ihan samaa. Tekisi melkein mieli mennä ottamaan vauva äidiltään, kun sydän särkyy.

Mutta toisaalta omat vauvani ovat aina nukkuneet yönsä hyvin, joten minulla on varsin rajallinen käsitys siitä, mitä äitiys voi olla.

Vierailija
5/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä tullut nähtyä.Kuumassa kauppakeskuksessa pieni vauva vaunussa toppavaatteissa makuupussin sisällä huutaa naama punaisena ja ääni käheänä. Äiti katsoo kännyä ja jatkaa kävelyä ilman että reagoi tuohon huutoon :(

Vierailija
6/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menemme nopsaan neuvolaan tms, niin näillä pakkasilla en ota vaunuista suojasta vaikka itkisi. Itsellenikin on todella vaikea hengittää tällaisella ilmalla ulkona. Jos on lämpöisempää, niin otan syliin.

Vierailija
7/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on vain kiire ja tietää, että vauva ihan kohta pääsee rauhoittelun piiriin. 

Ei se vauva siihen kuole tai edes traumatisoidu, jos pakkasessa pikaisesti juostaan lämpimään paikkaan. 

Varmaan on harvassa ne, jotka tieten tahtoen vauvaa "huudattaisivat" vaunuissa. 

Onko heitä ollenkaan?

Kyllä heiltä löytyy ihan sisätiloista ostarilta jne.

Vierailija
8/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy jotenkin nykyäitinä olemiseen. Oma olemus on huoliteltu, vaunut viimeisen päälle sävy sävyyn kaulahuivin kanssa jne., mutta sitten unohtuu kokonaan se tyyppi, joka on vaunuissa. Kaverin kanssa voidaan istua kaikessa rauhassa kahvilassa, vauva itkee vieressä, mutta ei mitenkään reagoida siihen. Ihan kuin oltaisiin omassa kuplassa.

Vierailija
9/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin nämä itsekkääät selfie äidit törröhuulineen. Lapsi sisätiloissa täysissä pukineissa ja vielä makuupussissa. Itkee ja itkee. Äippä se vaan puhelintaan näpyttelee ja instaan postailee: oltiin ihqusti pienen kanssa vähän shoppailemassa, hali pusi pupuliini. Totuus: lapsi  itkee nääntymäisillään ja akka se vaan instailee. Pitäisi ottaa lapsi huostaan tuollaisilta.

Vierailija
10/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mitä olen nähnyt, eivät olleet ulkona pikaisesti kiiruhtavia äitejä, vaan kaupoissa sekä asemahalleissa, terminaaleissa ym sisäpaikoissa, joissa odotetaan tai ollaan asioilla, jolloin ei salamakiire ole. Ja se röyhtäytys ei vie kuin hetken.

Jännä vauva, jos itkut aina johtuu vaan röyhtäyttämisen puutteesta.

Vierailija
11/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näitä tullut nähtyä.Kuumassa kauppakeskuksessa pieni vauva vaunussa toppavaatteissa makuupussin sisällä huutaa naama punaisena ja ääni käheänä. Äiti katsoo kännyä ja jatkaa kävelyä ilman että reagoi tuohon huutoon :(

Miksi pikkuvauvoja ylipäätään viedään ostoskeskukseen?

Vierailija
12/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen vauvana huusi aina puolituntia vaunuissa ennen kuin nukahti. Huuto olisi lakannut sylissä nopeammin mutta sitten ne unet olisivat siirtyneet ties ja minne. Mielestäni oli siis parempi huudattaa vauva uneen kuin väkisin sylissä pitää hereillä - huuto siitäkin olisi seurannut.

Minä kyllä koitin rauhallisesti höpötellä ja tuutulauluja lauleskella, että vauva rauhottuisi ja nukahtaisi nopeammin. Toiset vauvat vain itkevät enemmän, sanoi minulle neuvolan th kun pohdin onkohan vauvalla jokin ongelma (refluksi tai muuta).

Vierailija
13/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä lapsella on tapana huutaa, on vaikka koliikkia ja vanhempi tietää, että mikään ei rauhoita lasta ei sitä lasta tarvitse pällistelijöiden takia repiä vähänväliä rattaista vain todistellakseen, että kyllä tässä ollaan hyviä vanhempia.

Lapsilla on erilaisia vaiheita ja omat vanhemmat tuntevat lapsensa parhaiten.

Vierailija
14/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tekisi mieleni näin kevään korvalla jälleen tehdä aloitus niistä hemmetin vaunuverhoviritelmistä.

Mutta jotenkin olen huomannut, että ne ovat vähentyneet! Liekö aloitukseni purreet tai sitten järki on voittanut!

Vierailija
15/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niiden vauvat itkee niin paljon, ettei se enää häiritse?

Vierailija
16/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esikoinen vauvana huusi aina puolituntia vaunuissa ennen kuin nukahti. Huuto olisi lakannut sylissä nopeammin mutta sitten ne unet olisivat siirtyneet ties ja minne. Mielestäni oli siis parempi huudattaa vauva uneen kuin väkisin sylissä pitää hereillä - huuto siitäkin olisi seurannut.

Minä kyllä koitin rauhallisesti höpötellä ja tuutulauluja lauleskella, että vauva rauhottuisi ja nukahtaisi nopeammin. Toiset vauvat vain itkevät enemmän, sanoi minulle neuvolan th kun pohdin onkohan vauvalla jokin ongelma (refluksi tai muuta).

Koetitko nukuttaa kantoreppuun? Meidän lapsista yksi vihasi vaunuja ensimmäiset puoli vuotta, mutta nukahti reppuun rauhallisesti.

Vierailija
17/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että tekisi mieleni näin kevään korvalla jälleen tehdä aloitus niistä hemmetin vaunuverhoviritelmistä.

Mutta jotenkin olen huomannut, että ne ovat vähentyneet! Liekö aloitukseni purreet tai sitten järki on voittanut!

Miksi ne sinua häiritsee? Jos verhon ansiosta vauva nukahtaa paremmin, kun ei ole katseltavaa tai aurinko ei paista vauvan silmiin, niin verhoissa ei ole mitään vikaa. Katso sivuun, jos esteettisiin silmiisi koskee.

Ja ei, sinun aloituksilla ei ole mitään vaikutusta. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
18/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Vauvaa pitää ruokkia ettei sen tarvii nälässä huutaa!

Kerrankin yksi äiti vaan ojensi huopaa.

Ihan kuin sitä vauva huutaisi!

Vierailija
19/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jo 10vuotta sitten harso edessä. Aion jatkossakin kuopuksella pitää. Sinun aloituksesi ja mielipiteesi eivät liity tekemisiini. Se vauva saa happea kyllä vaikka siinä se harso edessä onkin. Ei se ole mikään ilmatiiviiksi vedetty kelmu siinä.

Vierailija
20/30 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli jo 10vuotta sitten harso edessä. Aion jatkossakin kuopuksella pitää. Sinun aloituksesi ja mielipiteesi eivät liity tekemisiini. Se vauva saa happea kyllä vaikka siinä se harso edessä onkin. Ei se ole mikään ilmatiiviiksi vedetty kelmu siinä.

En ole tuo, jonka kanssa väittelit. Mutta oli mullakin esikoisen kanssa 7v sitten vaippaharso pyykkipojilla kiinni vaunuissa, kun se oli silloin muotia.

Nykyään en pidä vaunujen edessä mitään rättejä. Satunnaisia palstalaisia enemmän asiaan ovat vaikuttaneet esim. Ruotsin viranomaissuositukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi