Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjille kysymys

Vierailija
21.02.2018 |

Onko se sinulta pois, kun vegaani ei syö lihaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaikki vegetuotteetkaan niin viimesen päälle ole. Terveellisiä tai ekologisia tai eettisiäkään. Siksi en oikein pidä näistä huutelijoista, jotka syyttävät sekasyöjiä murhaajiksi, maapallon tuohoajiksi jne.

Vierailija
22/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu niin, että vegaanius ja kasvissyönti on ruoalla pelleilyä ja leikkimistä, mutta kaikki saavat syödä ihan mitä itse lystäävät. Minua ärsyttää vegaaneissa vain se, että minun lihan syömiseni tuntuu olevan heiltä jotekin pois. Sekä se, miten asiaa oikein korostetaan, miten ei syödä lihaa eikä sitä eikä tätä, mustamaalataan jatkuvasti sekasyöjiä, sekä tietysti yritetään käännyttää ja pahimmat suoranaisesti yökkäilevät, aikuiset ihmiste, ruokapöydässä, kun mikään ei kelpaa, kun ollaan niin nirsoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sekasyöjänä ärsyttää se että jotkut vegaanit hierovat sitä vegaaniuttaan toisten naamaan. Ei jaksaisi kuunnella jotain tuntemattoman valitusta kun ostan jauhelihaa, tai kerätä paheksuvia karseita kun tilaan ravintolassa pihvin. Ja huom. tämä koskee nyt vain pientä osaa vegaaneista.

Minun on vähän vaikea uskoa, että kukaan tuntematon alkaisi kaupassa arvostella jonkun vieraan ihmisen ostoksia.

Eipä se vaadi kuin sen yhden joka vie omat näkemyksensä selvästi yli normaalin.

Esim juutubessa on videoita joilla vegaanimaailmanpelastajat paasaavat sekasyöjille lihan epäeettisyydestä yms.

Ja korostan vielä, he eivät ole millään tavalla enemmistönä vegaanien keskuudessa. Kaikista ihmisryhmistä löytyy sellaisia jotka vetävät asian kerralla överiksi.

Jos youtubessa, blogissa tjsp jakaa omia näkemyksiään, onko se tuputtamista? Jos siis eivät esim. varta vasten lähetä sitä vaikka tuntemilleen sekasyöjille. Itse koen tuputtamisena vaikka sen kun uskovaiset käyvät ovellani, en sitä jos joku uskovainen kertoo näkemyksistään omilla nettisivuillaan tai yleisessä keskustelussa aiheesta "mikä on maailmankatsomuksesi ja miksi".

Esim tässä menee kaduilla paasaamaan canada goosen takeista sellaisia käyttäville. Ymmärrän että ajatus on hyvä, mutta nämä voisi myös ymmärtää ettei minua kiinnosta mistä takkini tai ruokani tulee.

Itselläni on untuvatakki, jonka olen hankkinut vuosia ennen kasvissyöjäksi ryhtymistä. Pitäisi melko moukkana sellaista henkilöä, joka alkaisi saarnata minulle takistani.

Vierailija
24/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parsan imijöille kirjoitti:

Ei mutta, en halua muuttua kasvilahkolaiseksi joka lässyttää ruuan eettisyydestä. Samanlaiset käännyttäjät kuin Jehovat. Ruvetkaa vielä soittamaan ovikelloa ja kertomaan kasvissyönnistä, voi ristus.

Eli sulla on ongelma ja et vaan osaa laittaa asioita oikeaan mittaluokkaan. Sinä varmaan kuljet lehmän kanssa naapurustossa tarjoamassa tuoretta pihviä suoraan naudan kyljestä? Mitä, oliko tuossa jotain liioittelua...

Ime sinä parsaa ja lopeta itse vttuilu. Tuon takia lihanhimoni vaan kasvaa. Kiitos tästä, jatkan edelleen lihapatojen ääressä.

Vierailija
25/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset jotka rajoittavat omaa ruokavaliota tavalla tai toisella (muun kuin allergian/sairauden vuoksi) ovat kontrollifriikkejä. Ja tämä kontrolli koskee myös muita ihmisiä...koetaan että on joku ihme oikeus rajoittaa muidenkin syömisiä. 

Ja tietty ideologia on kuin uskonto eli hurahdetaan niin että pitää jakaa ja saarnata ilosanomaa muillekin vaikka väkisin.

Vierailija
26/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua sekasyöjänä ärsyttää se että jotkut vegaanit hierovat sitä vegaaniuttaan toisten naamaan. Ei jaksaisi kuunnella jotain tuntemattoman valitusta kun ostan jauhelihaa, tai kerätä paheksuvia karseita kun tilaan ravintolassa pihvin. Ja huom. tämä koskee nyt vain pientä osaa vegaaneista.

Minun on vähän vaikea uskoa, että kukaan tuntematon alkaisi kaupassa arvostella jonkun vieraan ihmisen ostoksia.

Olen joutunut käymään lihatiskillä keskustelun, kuinka lihapaketeissa pitäisi olla kuvat kuten tupakka-askeissa eläinten olosuhteista ja teurastamisesta.

Kuinkahan moni kasvissyöjä on joutunut vastaavaan keskusteluun heviosastolla? :D

Vierailija
27/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkunta on eetteritaholla antanut siunauksensa kehojensa käytöstä ihmisravinnoksi. Jos kaikki maailman ihmiset ois vegaaneja puolet ihmiskunnasta kuolisi nälkään koska ravintoa ei kerta kaikkiaan riittäisi kaikille.

Vierailija
28/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit kusevat omiin vegaanisiin muroihinsa esittämällä tälläisiä kysymyksiä ja jakamalla ihmiset heihin ja meihin. Ikäään kun vain he ja vain he joutuvat tälläisen vainun kohteeksi. 

Vierailija
29/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit ovat vain niin ärsyttäviä. En voi syödä sitä, tätä, tota. Joten ei voi mennä syömään, sinne , eikä, tänne, eikä tonne. Sitten siihen vielä päälle tämä tolkuton mainostaminen heidän erikoisruokavaljostaan. Kaikki ne fb postaukset. Ymmärtäkää nyt jo, että normaali lihan syöjää ei kiinnosta kanat, possut, lehmät, jne, jne, jne.... eikä myöskään mitkään ilmaston saasteet, sen lämpeneminen jne, jne, jne.

Minua ei ainakaan kiinnosta ihmiskunnan tulevaisuus. Minä toivon, että ilmaston muutos tappaa meidät kaikki, jotta maapallo selviää. Mielummin maapallo, kuin ihmiskunta.

Vierailija
30/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit kusevat omiin vegaanisiin muroihinsa esittämällä tälläisiä kysymyksiä ja jakamalla ihmiset heihin ja meihin. Ikäään kun vain he ja vain he joutuvat tälläisen vainun kohteeksi. 

Mistä tiedät, että aloittaja on vegaani?

Vierailija
31/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten haittaa, mutta luonnollisesti yksikin vegaani isossa seurueessa saattaa muuttaa ravintolasuunnitelmat ja joskus se saattaa vähän harmittaa. Eipä sekään ole vegaanin vika, vaan ravintolan joka ei tarjoile vegaanista ruokaa ja menettää tuon yhden vegaanin vuoksi myös useamman sekasyöjäasiakkaan.

Vierailija
32/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuputtaminen ärsyttää.

Vierailija
33/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sekasyöjiä, vaan normaaliruokavalioisia. Normaali ihminen syö monipuolisesti kaikkea, eikä ronklaa ruoan kanssa.

Sekasyöjä-termi on kasvissyöjäpönttöjen outo keksintö, ei sellaista tarvita. Poikkeukset tarvii nimen, ei normaalit.

Vierailija
34/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököön jokainen mitä itse haluaa syödä, ja antakoon toisten rauhassa syödä mitä haluaa. Mutta ei, jostain syystä vain pitää aina morkata toisen valintoja, oli se sitten lihattomuus, vehnättömyys, laihdutuskuuri, vhh. Jos ei syö kuten minä syön, syö väärin. 

Ihmisillä on liikaa aikaa miettiä turhia, ja sitten jostain ruokavaliosta tulee elämää suurempi asia. Suorastaan uskonto. 

Vierailija
35/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole siitä mitään ongelmaa niin kauan kun eivät tule meidän kylpyammeeseen kävelemään vetten päällä niitten tofu-pihvien siunaamina. Suvaitsen niitä, jotka suvaitsevat minua.

Vierailija
36/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää tohfuu!!!

Vierailija
37/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sekasyöjiä, vaan normaaliruokavalioisia. Normaali ihminen syö monipuolisesti kaikkea, eikä ronklaa ruoan kanssa.

Sekasyöjä-termi on kasvissyöjäpönttöjen outo keksintö, ei sellaista tarvita. Poikkeukset tarvii nimen, ei normaalit.

Oletko sinä kaikinpuolin normaali?

Vierailija
38/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ja muuttakaa jonnekin sademetsään vegaanikommuuniin niin saatte elää omaa täydellistä elämäänne siellä, jos tämä muiden sekasyönti ottaa niin kovin voimille. 

Vierailija
39/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin. Hän tekee hyviä eettisiä valintoja meidän yhteisen maapallomme hyväksi. 

Vierailija
40/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläinkunta on eetteritaholla antanut siunauksensa kehojensa käytöstä ihmisravinnoksi. Jos kaikki maailman ihmiset ois vegaaneja puolet ihmiskunnasta kuolisi nälkään koska ravintoa ei kerta kaikkiaan riittäisi kaikille.

Tämä on kyllä hieno väite. Sun mielestä siis kaikki se rehuvilja ja tuotantoeläimille syötetty ravinto ei voisi olla ihmisravintoa? Eli jos kaikki viljelysala, joka nyt käytetään eläinten ruuan tuottamiseen muutettaisiin viljapelloiksi, papuviljemiksi tai hedelmätarhoiksi, niin meillä olisi vähemmän energiaa käytössä kuin että tuo ravinto kierrätetään lehmän pötsin kautta. Eikä nyt vastaukseksi käy se, että ihminen ei elä heinällä. Heinän sijaan voitaisiin kasvattaa ruista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan