Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasyöjille kysymys

Vierailija
21.02.2018 |

Onko se sinulta pois, kun vegaani ei syö lihaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhä useampi siirtyy vegaaniuteen, niin kohta tulee lihavero ja sitten se kielletään. Joten nyt syökää sitä pihviä, niin vahvistuttekin samalla.

Vierailija
2/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Valitettavasti tuntuu, että moni näin kyllä ajattelee. Sitä mielipahan ja v*tt*ilun määrää kun yksi työharjoittelijatyttö olikin vegaani. Aikuiset ihmiset haastoivat tätä jatkuvasti ruokatauolla ja tyttö naama punaisena yritti vastailla ja selitellä parhaansa mukaan. Ja tyttö oli siis joku 16-17 ja nämä marmattajat kaikki yli nelikymppisiä mammoja ja äijiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin! Mutta lievää aistiärsytystä aiheuttaa vegaanin tapa kertoa vegaaniudestaan joka käänteessä ja omien ruokieni arvostelu. Minähän en arvostele hänen ravitsemusvalintojaan, joten odottaisin samaa kunnioitusta vastavuoroisesti.

Vierailija
4/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani eikä minulla ole tarvetta sitä ottaa ensimmäisenä esille tai muutenkaan jeesustella. Tietysti toissa se on tullut pakostikin esille kun käydään kollegoiden kanssa lounaalla. Jos he jotain kysyvät niin tietysti vastaan niin kuin hyviin tapoihin kuuluu. Piste. 

Vierailija
5/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole, syön itsekin joka viikko vegaanista ruokaa.

Omassa tuttavapiirissä on useita vegaaneja, mutta arvatkaa ketkä veganismista puhuvat eniten? Ne äärilihaanit, jotka jatkuvasti esim. FBssa postaavat jotain vegaaneja mollaavia memejä, heittävät aina jotain paskaa pekoni-makkara-läppää jos joku edes mainitsee vegaanit ja varmasti alkavat jankkaamaan asiasta jos joku osottautuu vegaaniksi vaikka tilaamassa ravintolassa vegaanisen annoksen. Tuntemani vegaanit kyllä puhuvat ruokavaliostaan jos joku kysyy, mutta eivät saarnaa - ellei saarnaamisena pidetä sitä että saattavat jakaa FBssa vaikka tutkimustuloksen liiallisen lihansyönnin terveyshaitoista. Tälalisia uutisia kyllä jaan minä sekasyöjäkin.

Vierailija
6/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua sekasyöjänä ärsyttää se että jotkut vegaanit hierovat sitä vegaaniuttaan toisten naamaan. Ei jaksaisi kuunnella jotain tuntemattoman valitusta kun ostan jauhelihaa, tai kerätä paheksuvia karseita kun tilaan ravintolassa pihvin. Ja huom. tämä koskee nyt vain pientä osaa vegaaneista.

Vierailija
7/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan suurin osa vegaaneista ja kasvissyöjistä pitää matalaa profiilia eikä juurikaan tuo asiaa esille oma-aloitteisesti. Eihän siitä uskalla kertoa, kun se herättää joissain sekasyöjissä niin hirveitä aggressioita.

Vierailija
8/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua sekasyöjänä ärsyttää se että jotkut vegaanit hierovat sitä vegaaniuttaan toisten naamaan. Ei jaksaisi kuunnella jotain tuntemattoman valitusta kun ostan jauhelihaa, tai kerätä paheksuvia karseita kun tilaan ravintolassa pihvin. Ja huom. tämä koskee nyt vain pientä osaa vegaaneista.

Minun on vähän vaikea uskoa, että kukaan tuntematon alkaisi kaupassa arvostella jonkun vieraan ihmisen ostoksia.

Vierailija
9/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, no miksi se olisi minulta pois. Me ollaan molemmat sekasyöjiä, mutta syödään pääpainotteisesti linjalla kala/kana/kasvis. Ystäväpiirissä on kasvissyöjiä (sekä vegetaristeja että vegaaneja), jos näitä tulee kylään niin tehdään sitten heidän "linjansa" mukaista ruokaa. Ei mun äitikään tarjoa porsaankyljyksiä jos mennään avomiehen kanssa kylään (mies ei syö sianlihaa). 

Toisaalta taas sitten meidän kasvissyöjäkaverit ei kyllä urputa meille, mikäli mennään yhdessä syömään ja me otetaan vaikka sitten sitä kalaa annoksiimme. 

Vierailija
10/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, mutta mun lihan syöntini tuntuu olevan jotain heiltä pois. 

Vierailija
11/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vähän vaikea uskoa, että kukaan tuntematon alkaisi kaupassa arvostella jonkun vieraan ihmisen ostoksia.

Eipä se vaadi kuin sen yhden joka vie omat näkemyksensä selvästi yli normaalin.

Esim juutubessa on videoita joilla vegaanimaailmanpelastajat paasaavat sekasyöjille lihan epäeettisyydestä yms.

Ja korostan vielä, he eivät ole millään tavalla enemmistönä vegaanien keskuudessa. Kaikista ihmisryhmistä löytyy sellaisia jotka vetävät asian kerralla överiksi.

Vierailija
12/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silloin minulta pois kun joudun käyttämään aikaani saatanallisen syyllistävään keskusteluun kuinka jokaisessa lihatuotteessa pitäisi olisi yksityiskohtaisia verisiä kuvia eläimen murhaamisesta. Olenkin typistänyt itseni samalle lapselliselle tasolle ja kysyn eikö kasveillakin ole solut, eikö he sitten tunne samalla tavalla.

Vierailija
13/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se silloin minulta pois kun joudun käyttämään aikaani saatanallisen syyllistävään keskusteluun kuinka jokaisessa lihatuotteessa pitäisi olisi yksityiskohtaisia verisiä kuvia eläimen murhaamisesta. Olenkin typistänyt itseni samalle lapselliselle tasolle ja kysyn eikö kasveillakin ole solut, eikö he sitten tunne samalla tavalla.

Tämä!

Vierailija
14/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut käymään lihatiskillä keskustelun, kuinka lihapaketeissa pitäisi olla kuvat kuten tupakka-askeissa eläinten olosuhteista ja teurastamisesta.

Vierailija
15/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sinulta pois, kun vegaani ei syö lihaa?

Ei ole. Olen itsekin vähentänyt reilusti lihan syöntiä, mutta en ole lopettanut kokonaan tai siirtynyt vegaaniksi. En koe omassa tai muiden syömisessä mitään ongelmaa.

Joillakin on ongelma toisten ruokien suhteen ja jotkut kokevat pienen joukon ongelmat isompina kuin ne oikeasti ovat.

Vierailija
16/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim juutubessa on videoita joilla vegaanimaailmanpelastajat paasaavat sekasyöjille lihan epäeettisyydestä yms.

Ja korostan vielä, he eivät ole millään tavalla enemmistönä vegaanien keskuudessa. Kaikista ihmisryhmistä löytyy sellaisia jotka vetävät asian kerralla överiksi.

Jos youtubessa, blogissa tjsp jakaa omia näkemyksiään, onko se tuputtamista? Jos siis eivät esim. varta vasten lähetä sitä vaikka tuntemilleen sekasyöjille. Itse koen tuputtamisena vaikka sen kun uskovaiset käyvät ovellani, en sitä jos joku uskovainen kertoo näkemyksistään omilla nettisivuillaan tai yleisessä keskustelussa aiheesta "mikä on maailmankatsomuksesi ja miksi".

Vierailija
17/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parsan imijöille kirjoitti:

Ei mutta, en halua muuttua kasvilahkolaiseksi joka lässyttää ruuan eettisyydestä. Samanlaiset käännyttäjät kuin Jehovat. Ruvetkaa vielä soittamaan ovikelloa ja kertomaan kasvissyönnistä, voi ristus.

Eli sulla on ongelma ja et vaan osaa laittaa asioita oikeaan mittaluokkaan. Sinä varmaan kuljet lehmän kanssa naapurustossa tarjoamassa tuoretta pihviä suoraan naudan kyljestä? Mitä, oliko tuossa jotain liioittelua...

Vierailija
18/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit saa mun puolesta syödä vaikka koivunlehtiä 24/7, mutta voisivat myös antaa meidän sekasyöjien syödä rauhassa oman "aatteemme" mukaan. En kaipaa vegaanilta yhtään saarnaa, kaikki on jo kuultu, alkaa jo tympiä niin paljon, että ihan piruuttani mätän lihaa ja eläinperäisiä tuotteita vaikka voisin valita toisinkin. Eli, rajoittakaa riemuanne tai aatteenne kääntyy kaikessa hurmoksessaan teitä vastaan.

Vierailija
19/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut käymään lihatiskillä keskustelun, kuinka lihapaketeissa pitäisi olla kuvat kuten tupakka-askeissa eläinten olosuhteista ja teurastamisesta.

No siinä tapauksessa olen pahoillani. Itse olen ollut jonkintyyppinen kasvissyöjä ja osa-aikavegaani parisen vuotta ja olen koko ajan lähestynyt asiaa siten, että keskityn vain omiin valintoihini. Kysyttäessä saatan kertoilla omasta ruokavaliostani ja valintani syistä, muuten yleensä en ota asiaa puheeksi. Mutta kaipa ihmisillä on eri lähestymistapoja.

- tuo jolle vastasit

Vierailija
20/40 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos youtubessa, blogissa tjsp jakaa omia näkemyksiään, onko se tuputtamista? Jos siis eivät esim. varta vasten lähetä sitä vaikka tuntemilleen sekasyöjille. Itse koen tuputtamisena vaikka sen kun uskovaiset käyvät ovellani, en sitä jos joku uskovainen kertoo näkemyksistään omilla nettisivuillaan tai yleisessä keskustelussa aiheesta "mikä on maailmankatsomuksesi ja miksi".

Esim tässä menee kaduilla paasaamaan canada goosen takeista sellaisia käyttäville. Ymmärrän että ajatus on hyvä, mutta nämä voisi myös ymmärtää ettei minua kiinnosta mistä takkini tai ruokani tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi