Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1321/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1322/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen joku muualta muuttanut, joka harjoittelee suomen kielen kirjoittamista, ja joka ei ole päässyt sisään siihen, että roskat laitetaan roskikseen, vaan tyhjentää taskunsa, mihin haluaa.

Kerro sille että roskia ei saa heittää maahan.

Yritä elekielellä selittää tai piirrä paperille ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tapahtunut sentään vain kerran, mutta naapuri kävi kolkuttelemassa ovellani ja kysyi wifi-salasanaani. En jostain syystä oikein innostunut.

Vierailija
1324/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu perhe, jossa molemmat vanhemmat on korkeastikoulutettuja kasvatus- ja sosiaalialan ammattilaisia, ja tekevät töitä perheiden ja lasten kanssa. Ovat selvästi olemukseltaan ja puheiltaan ns. ylempää keskiluokkaa. Mä aina ihmettelen, kun ovat omille lapsilleen jotenkin niin tympeitä. Puhuvat tympeesti, olen nähnyt semmoista vähän kovakouraista käsittelyä useaan kertaan ja etenkin se isä on hämmentävän epäempaattinen mielestäni lapsilleen vaikka duuninsa puolesta pitäis olla jotain ihan muuta. Ovat kyllä erikoinen perhe.

Narsisti on tunnesokea, ei kykene tuntemaan mitään toisista ihmisistä, omat lapset ja vaimo mukaan lukien. Olisiko miehessä tällainen persoonallisuushäiriö? Se ei valitettavasti kulu pois.

Vierailija
1325/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa. Asuntoani vastapäätä on ns. ”peilikuvana” toinen samanlainen rivari. Suoraan vastapäätä olevan asunnon ikkunasta näkyy harva se päivä sellainen ”haalea” vanhan mummon hahmo yöpaita päällä tuijottamassa jonnekin, joskus tunteja putkeen. En tiedä mitä hän mahdollisesti katselee, minunko tekemisiäni vaiko muuten vaan pihapiirin elämää? Koskaan en ole

nähnyt naista ulkona.

Eipä se minua sinänsä häiritse. Osaan halutessani laittaa verhot kiinni, enkä ainakaan näin talviaikaan käy pihalla muuta kuin tupakalla silloin tällöin. Ensimmäisillä kerroilla näky oli tosin aika aavemainen 😅 nykyään olen tottunut.

Toinen naapurini valittaa facebookissa päivittäin kaiken maailman turhuuksista koskien rivitalojemme pihapiiriä. Haluaisi kunnan hoitavan IHAN kaiken, porraspielestäkin pitäisi nurmi saksilla tasata ettei näytä epätasaiselta.

Vierailija
1326/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muka kuulette milloin joku kuuntelee radiosta uutisia ja keittääkö kahvia vai ei? Asutteko jossain pahvista rakennetuissa taloissa? Minun talossa ei kuule muuta kuin äänekkään musiikin ja kiljumisen tai huutamisen.

1327/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun naapuri, mutta ystäväni, jonka asunnossa asuin jonkun aikaa viime keväänä. Hänellä on naapurina sellainen aika vanha naishenkilö, jolla selkeästi viiraa vähän päässä, sillä taitaa käydä siellä joku avustaja/kodinhoitaja että elämä pysyy jotenkin järjestyksessä. 

Hyvin usein kun lähdin asunnosta minnekään niin törmäsin tähän mummoon kun hän päivysti käytävässä, siis seisoi lähinnä oman asuntonsa ovella. HETI kun joku ihminen osuu tämän henkilön näkökenttään niin alkaa jumalaton papatus, joko hirveän iloista rupattelua tai sitten vihaista huutoa, ihan näyttää satunnaisesti valikoituvan. Muutamia poimintoja:

''Voi että kyllä minä olen sitten niin iloinen kun minulla käy tuo yksi Pelastusarmeijan nainen pesemässä pyykit, minä olen ollut töissä jo 12-vuotiaasta lähtien, töissä oltiin kaiket ajat ja niin oli...''

''Kyllä sitä muut ihmiset vaan niin juoksee ja kauhea kiire on ja minä vaan nauran niille! Minä vaan istuskelen tässä, mihinkään ei ole kiire! Kyllä näin on!''

Mutta siis tuo käytävässä päivystäminen. Aloin ihan pelkäämään tätä mummoa kun välillä oli niin aggressiivisen oloinen :D

Vierailija
1328/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus asuin pienessä kerrostalossa, jossa alakerran rouva oli pihalla aina mitä herttaisin ilmestys, mutta sitten kotona kuuntelin, kun tämä huusi jatkuvasti lapsilleen, haukkuen heitä mm. äpäräksi. 

Vierailija
1329/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätin uuden naapurin kuuntelemasta meidän oven takana... kun avasin oven hän luikahti hätäisesti omaan asuntoonsa. Säälittävää kertakaikkiaan. Ja terveisiä vaan, jos tunnistaa itsensä.

Vierailija
1330/3685 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Todella kova-ääniset vanhan miehen aivastelut joita on aina 3-4 putkeen samalla intensiteetillä

* Television katselu täydellä volyymillä 2-3 yöllä jota tapahtuu randomisti, varmaan jotain urheilua tms.

* Imurointi joka Maanantai noin kello 08:00 - 09:00 kun vuorotyöläinen (minä) yritän nukkua

Taitaa olla joku eläkkeellä oleva duunarifaija, todella ärsyttävää. En tule koskaan ymmärtämään kuka voi hyvällä omantunnolla katsella televisiota / kuunnella musiikkia täys volyymi päällä esim. yö-aikaan keskellä viikkoa.

Vierailija
1331/3685 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks meidän naapuri kyylää kaikkien tekemisä ja raportoi niitä vauva palstalle

Vierailija
1332/3685 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pienet lapset, joiden itku ja leikkimisen äänet ei selvästikään yläkerran naapuria miellytä. Heti kun meillä hiljenee, lapset käyvät päiväunille tai yöunille, alkaa tolkuton kolkutus, patterien potkiminen, blenderin huudattaminen ja huonekalujen raahaus. Välillä koira louskuttaa yöt läpeensä. Pahimmillaan kolkuttaa kaapin ovia tuntitolkulla aamuyöstä. Lapset herää tuohon meteliin jatkuvasti ja mitäs muuta kuin itkevät. Olen koittanut puhua tämän kanssa, mutta pahentaa vain tilannetta. Isännöitsijä on tullut pari kertaa väliin ja jeparit piti soittaa kerran. Tämä alkoi ehkä puoli vuotta sitten kiljumisella puolen yön aikaan, sen jälkeen oli jotain korkkareilla tömistelyä makkarissa suoraan yläpuolella ja siitä ne mekastuksen äänet ylsivät vähitellen aamuseitsemään. Melko katkera naapuri siihen nähden ettei meidän penskat itke pitkiä aikoja kerrallaan, eivätkä edes huutaa kailota yhtä paljon mitä tämä naapuri itse ja ollaan paljon päivittäin muualla. Viikonloput ollaan usein poissa ja lomakausina monta kuukautta. No ne mielikuvat tästä ihmisestä riehumassa siellä yksikseen.. Ihmettelen onko hänellä omaa elämää ollenkaan. Se että tiskaan ärsyttää myös, se että lasken vettä hanasta, siivoan ja nyt viimeisempänä olen kärsinyt sitkeästä yskästä. Matkii tätä yskää ja lorottelee sarjassa vettä kymmeniä kertoja. Kahjo seuraa huoneesta toiseen missä nyt satutaan olemaankaan ja riehuu, tälläkin hetkellä tätä kirjoittaessa. Onneksi muuttaa kuun vaihteessa ja toivottavasti tällä erää johonkin opiskelija-asuntoon.

Vierailija
1333/3685 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

haluaa takan rivitalon parvekkeelle

Vierailija
1334/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rouva hankki koiran. Räksyttävän pikku pe*keleen. Pitää sitä vahtimatta vapaana ja koira ei tietenkään pysy omalla pihallaan, vaan kiertää räksyttämässä ja paskomassa naapureiden pihoilla tai yleisellä piha-alueella. Huvittavaa kuunnella, kun tätä piskiä yritetään houkutella takaisin sisälle herkkuja lupaamalla. Hauskaa on myös katsoa, kun rouva juoksee koiran perässä pitkin pihamaita ja kun saa sen houkuteltua ovelle, koira karkaa uudelleen. Kun eihän sitä hihnassa voi millään pitää, vaikka se hihna mukana olisikin. Samainen rouva myös puhuu pihalla miehensä kanssa hyvin kovaäänisesti asoita, jotka varmaan voisi säästää naapurien korvilta.

Vierailija
1335/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat niin hiljaisia, että luulisi, ettei tässä kerrostalossa asu muita meidän lisäksi.

Mikko mitä teet kun elämä on pilalla lopullisesti eikä junan alle pääse?

Vierailija
1336/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissani asuu sinkkumies ja sieltä kuuluu usein kovaäänistä huutoa ja kolinaa kun tämä tyyppi riehuu siellä vielä joskus puoli viiden aikaan aamuyöstä. Viime yönäkin hän huuteli siellä lähemmäs tunnin, että "Menkää vessaan kakalle, kakalle, menkää kaikki vessaan paskalle kakalle". Hän myös heittelee ruokia parvekkeelta alas ja kaikenlaisia tavaroita pitkin tämän kadun vartta, missä asumme. Tosin se ei ole aivan varma, että onko se juuri hän, joka esimerkiksi pehmoleluja tai kirjoja sinne heittelee, mutta melko varmasti on.

Vierailija
1337/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pienet lapset, joiden itku ja leikkimisen äänet ei selvästikään yläkerran naapuria miellytä. Heti kun meillä hiljenee, lapset käyvät päiväunille tai yöunille, alkaa tolkuton kolkutus, patterien potkiminen, blenderin huudattaminen ja huonekalujen raahaus. Välillä koira louskuttaa yöt läpeensä. Pahimmillaan kolkuttaa kaapin ovia tuntitolkulla aamuyöstä. Lapset herää tuohon meteliin jatkuvasti ja mitäs muuta kuin itkevät. Olen koittanut puhua tämän kanssa, mutta pahentaa vain tilannetta. Isännöitsijä on tullut pari kertaa väliin ja jeparit piti soittaa kerran. Tämä alkoi ehkä puoli vuotta sitten kiljumisella puolen yön aikaan, sen jälkeen oli jotain korkkareilla tömistelyä makkarissa suoraan yläpuolella ja siitä ne mekastuksen äänet ylsivät vähitellen aamuseitsemään. Melko katkera naapuri siihen nähden ettei meidän penskat itke pitkiä aikoja kerrallaan, eivätkä edes huutaa kailota yhtä paljon mitä tämä naapuri itse ja ollaan paljon päivittäin muualla. Viikonloput ollaan usein poissa ja lomakausina monta kuukautta. No ne mielikuvat tästä ihmisestä riehumassa siellä yksikseen.. Ihmettelen onko hänellä omaa elämää ollenkaan. Se että tiskaan ärsyttää myös, se että lasken vettä hanasta, siivoan ja nyt viimeisempänä olen kärsinyt sitkeästä yskästä. Matkii tätä yskää ja lorottelee sarjassa vettä kymmeniä kertoja. Kahjo seuraa huoneesta toiseen missä nyt satutaan olemaankaan ja riehuu, tälläkin hetkellä tätä kirjoittaessa. Onneksi muuttaa kuun vaihteessa ja toivottavasti tällä erää johonkin opiskelija-asuntoon.

Mikä hlvetti tämä pienetlapsetpienetlapset on?? Sanotteko myös, että meillä on pienet koirat ja vanhat kissat???? OPETELKAA SUOMEA.

Vierailija
1338/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä kuuluu naapurin sinkkutyllerön asunnosta kuin koira pääsisi pukille. Uroskoira aina hyvin rauhallinen käytävillä. Josko ottaa suihin tältä..

En koskaan lakkaa ihmettelemästä, että kuka, ja ennen kaikkea MIKSI, kokee jotenkin hauskaksi, viihdyttäväksi... Mitä ikinä, esittää tätä miesroolia palstalla. Tiedän että teitä on MAHDOLLISESTI useampi samanlainen, mutta todennäköisesti ei. Nimittäin noita täysin samanlaisia kommentteja vilisee jatkuvalla syötöllä palstalla. Teemana niissä on AINA "naapurin nainen" ja s-eksi.

Vierailija
1339/3685 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla kestänyt yli vuoden remontti. (Kerrostalo) Joka kuukaus kuuluu tosi kovaa viikon/kaksi poraamista, paukuttamista, jotain hurinaa. Ajattelin muuttaa tästä pois, ei jaksa enää. Kun ei normaali puhetta kuule omassa asunnossa vaan pitää ääntä korottaa. Äänet kuuluu useita tunteja päivässä.

Tosin itsellä taas käy tiuhaan miehiä ja osa saa minut voihkimaan niin kovaa että naapurit kuulee varmasti. Vieläpä yöllä. Joten.. +-0. Mut muutan silti.

Vierailija
1340/3685 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa jossa asun oli vipinää vielä viime kesänä, nyt on ollut puol vuotta todella hiljaista seksin suhteen, musiikin soittelu on keskellä yötä onneksi vähentynyt.