Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
3041/3685 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa. Naapuritalossa asuu vain mies ja koira. Mies valvoo yöt ja nukkuu päivät. Yöllä päästää koirnasa juoksentelemaan vapaasti ja sitten jahtaa sitä kiinni, joskus yöllä vessareissulla olen säikähtänyt pahemman kerran, kun hän seisoi ihan meidän ikkunan takana koiraansa jahtaamassa. Myös muut naapurit kokeneet samanlaisia säikähdyksiä.

Niin, ja varsinkin kesäaikaan tää meis tykkää soitella öisin rumpuja ja ikkunat tietysti auki...

Vierailija
3042/3685 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LoggedIn kirjoitti:

Tuossa 1,5 vuotta sitten muutti seinänaapuriksi(kerrostalo ja tällä eri rappu) joku jolla ollut sälekaihtimet siitä asti kiinni. Muutaman kerran ollut tuuletusikkuna auki ja nimi näyttää olevan ovessa niin kai siellä joku asuu.Mitään ääniä ole koskaan kuulunut eli unelmanaapuri siinä suhteessa. Eri rappu niin ei tietoa minkälainen hiippari siellä asuu.

Täh,mitä omituista tässä nyt on?Eikö luulis lähinnä olevan unelmanaapuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3043/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RÖLLI5000 kirjoitti:

On aivan luonnollista että epäilyksiä herää. Ihmiset näkevät maailman ja toiset aivan erilaisena katsantokannastaan riippuen. Tämän takia ei pitäisi olla liian tuomitseva, koska onhan selvää että oma katsantokantamme on rajallinen. Eihän voi esim. tunnistaa vaikka teereä pähkinahakista, ellei ole sen alan tietämystä.

Joillakin vanhemmilla ihmisillä on taloyhtiössä ehkä tiedostamatonkin halu hallita kaikkea ja kaikkia. Siitä seuraa että pitää olla koko ajan juorujen uusimmalla hermolla, ja jos on häikäilemätön tyyppi niin se voi pistää itsekin juoruja liikkeelle.

Just näin on täällä. Yksi määräilee ja yrittää saada peukalonsa alle kaikki asukkaat. Jos sanot, että eihän määräilysi kuulu sulle. On annettu joskus liikaa siimaa ja luulee, että häntä on toteltava. Kerran sanoin voima sanalla takaisin, niin hän sanoi soittavansa yhden puhelun, niin loppuu suun soittos. Uhkailemaanko ryhdyt ja ala soitella, että pääsen tekemään vastavedon. Saatat löytää itsesi leivättömän pöydän äärestä. Uhkaileminen on rikos, ettäs tiedät.

Valitus rumba asunnon omistajalle kunnollisten asujien tiimoilta. Muutaman varoituksen jälkeen voidaan uhkailia ja jatkuvaan äänessä oleva henkilö häätää asunnostaan.

Vierailija
3044/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimme ja meidän talot valmistuivat samaan aikaan eli viitisen vuotta sitten. Siitä lähtien naapurilla on ollut jatkuvasti jokin remppa menossa. Eli jatkuvasti vaihtuu tapetit, seiniä maalataan uusiksi, saunan väritys + lauteet uusiksi, terassia jatkettu moneen kertaan ym. Ja joka kerran kun jokin asia on tehty, he pyytävät meidät ihailemaan aikaan saannoksiaan. Viimeksi piti käydä ällistelemässä uusia hanoja ja suihkuja. Ihan kivoja ihmisiä ja saahan sitä omassa kodissaan remppaa tehdä, mutta kun samanaikaisesti valittavat ainaista rahapulaa, lomautuksia, sairastelujaan ym, niin vähän vaiketa toisinaan ymmärtää.

Vierailija
3045/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen työtä hiihtokeskuksista. Osaan huoltaa hissejä ja kunnostaa ankkuri vetolaitteita. Tampparin ajokin onnistuu. Olen 65-v. “hissi-insinööri.”

Vierailija
3046/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri istuu  pimeässä. 

kumma tyyppi.

Vierailija
3047/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikataulut. Tai aikakäsitys. Pukevat lapset ulos ja sanovat, että saavat tulla leikkimään juu, varttitunniksi, sitten pitää tulla sisälle. Yhtenä päivänä tulivat meidän kanssa sattumalta samaan aikaan tuohon viereiselle jäälle luistelemaan koko perhe, mutta totesivat heti, että on kiire, ehtivät luistelemaan parikymmentä minuuttia ja sitten pitää lähteä hakemaan mummoa junalta tms. Ja näin tosiaan tekivät!

Ehkä oon itte sit laiska, mut en jaksaisi pukea ja rehata koko pesuetta jäälle, jos luistelemiseen olisi aikaa kakskytä minuuttia.

Mulla oli tällainen lapsiperhe naapurissa. Oltiin kesällä aina kahteen otteeseen ulkona lasten kanssa. Naapuri tuli kerran päivässä vartiksi.

Vierailija
3048/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poistu juuri koskaan kotoaan, vaikka kävelee aktiivisesti edestakaisin asunnossaan

Vierailija
3049/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri keski-ikäinen mies asuu tilavassa kaksiossa yksin mutta kouluikäiset lapset käy välillä kylässä. Kasaa silti kaikki mainoslehdet ja tölkit/pullot muovipusseihin ja jätesäkkeihin talomme tuuletusparvekkeelle ja sen tuulikaappiin, sen sijaan että veisi kauppaan tai roskikseen. Omistaa kyllä esim auton millä voisi pullot viedä kauppaan. Tästä on useita kertoja valitettu isännöitsijällekin, ei tulosta. Tuuletusparveke on todella törkyisen näköinen ja esim olutta yms valunut tölkeistä parvekkeen lattialle.

Jos hän on kipannut kamansa yleiselle partsille eikä reagoi palautteeseen voitte aivan mainiosti käydä keräämässä kaikki mustiin isoihin jätesäkkeihin ja viedä ne roskiin. Ja palauttaa pullot kauppaan ja pitää rahat. Kun - tai jos  mies kehtaa kysellä niiden perään kaikki ovat viattoman tietämättömiä.

Tämä on tehty useasti ja aina sinne ilmestyy uudet roskat ja pullot ja tölkit. Isännöitsijällekin tästä valitettu useaan kertaan ja sanomansa mukaan huomauttanut asiasta. Ikävä vaan kun sitten tuuletusparveketta ei voi käyttää. Ja parvekkeen lattia on tahmeana oluesta.

Vierailija
3050/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissamme huoltoyhtiö hoitaa räystäiden ja katon puhdistukset. Naapuri oli kuitenkin koko talkoiden ajan katollaan.

Vierailija
3051/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naapuri istuu  pimeässä. 

kumma tyyppi.

Sähkö on kallista ja jos sähkön käyttöä pystyy vähentämään, niin ei se ole keneltäkään pois. Minäkin sammutan kaikkea valot pois, kun en tarvi niitä. Nettiyhteys pelaa auringon antamalla virralla akun välityksellä.

Vierailija
3052/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivarissamme huoltoyhtiö hoitaa räystäiden ja katon puhdistukset. Naapuri oli kuitenkin koko talkoiden ajan katollaan.

Toivottavasti ei katkonut luitaan ja halkaissut kalloaan, kun putosi katolta.

Vierailija
3053/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mies seisoo tosi usein rappukäytävässä ihan muuten vaan, joskus jopa pimeässä 

Vierailija
3054/3685 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medkänsla naapuri surruttaa blenderiä joka aamu klo 7. Todella rasittavaa!

Vierailija
3055/3685 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei poistu juuri koskaan kotoaan, vaikka kävelee aktiivisesti edestakaisin asunnossaan

Savupiipun kauttako kyttäät, vai näetkö ovien ja seinien läpi, mitä kukin tekee.

Vierailija
3056/3685 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks meidän naapuri kyylää kaikkien tekemisä ja raportoi niitä vauva palstalle

Levittelee henkilöistä perättömiä asioita, jotka eivät halua - viitsi kuunnella hänen jonni juotavaa lörpötystä. Ajoin hänet pois piha-alueelta, kun aina tuli seli,seliitä ja juoruja, jotka ei kiinnostanut mua yhtään. Hän juoksi seuraavan naapurin luo ja sanoi, että minulla on psykoottisneuroottisoireyhtymää.🤔

Vierailija
3057/3685 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuinen äijänkäppänä asuu yksin 100:n neliön kerrostalokämpässä. Juuri koskaan ei kuulu yhtään mitään elämisen ääniä, mutta pari kertaa viikossa kantaa lavan kaljaa kotiin ja lorottelee kuuluvasti pönttöön läpi yön, tunnin välein aamuun saakka. Ei kyllä häiritse :)

Ihmiset osaa kusettaa toisiaan, kun tilaisuus tulee-nähdään. Jotkut maksaa kusetuksesta paljon, ihan tressiin asti. Nyt on todisteet, että kaljatkin osaa ihmisiä kusettaa👏😊

Vierailija
3058/3685 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seinänaapurilla on kaksi alle kouluikäistä lasta. Toinen heistä on aika energinen mukelo. Meille kuuluu huutoa, askelten töminää, lasten riitelyä ja itkua. Tämä ei häiritse yhtään. Se mikä häiritsee, on perheen isän karjuminen pienille lapsille. Ja isähän karjuu niin kauan kunnes molemmat lapset alkavat itkeä. Mua inhottaa, kun aikuinen mies ei tiedä mitään muuta lastenkasvatusmenetelmää. Joskus laitan radion tai musiikin päälle lujalle. Jos vaikka ukko huomaisi että äänet todellakin kuuluvat naapuriin. Voisi vaikka nolostus. Toistaiseksi ei ole lopettanut karjumista. Lapsi raukat. Käy sääliksi.

Tätä näkee paljon. Kerran sanoin eräälle äidille ihan suoraan, kun haukkui lastaan tyhmäksi, että: TUO EI TAIDA AUTTAA??

Puuttukaa.

Täällä eräs nuoren äitikkä oli haukkunut ja sättinyt poikaansa kauan aikaa. Mulle eräs naapurin leskirouva sanoi, että oli monesti kuullut sen pojalle huutamisen. Olin lähdössä töihin ja leskirouva kertoi, että menee käymään kylässä kiusaajan luona. Huomasin, että kylään meniä jäi ovelle hetkeksi ja kääntyi tulemaan omaa asuntoa kohti. Sanoi minulle, että taas kuului kova huutaminen asunnosta. Voi nuorta mies parkaa. Kysyin, että kuulitko mahdollisia väkivallan tekosia. Jos näin olisi ollut, olisin soittanut 112/ pyytänyt poliisin paikalle.

Vierailija
3059/3685 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kantakävelijä ja kyllä hahmotan oikein hyvin töminäni. Tosin asun erillistalossa joten saan tömistellä ihan miten itse tahdon. Enkä minä tarkoituksella kävele niin. En osaa muutenkaan.

Kaikki ihmiset ovat kantakävelijöitä. Se on ihmisrodun biologinen ominaisuus.

Olen yrittänytopetella kävelemään, kuin John Travolta. Hauskan näköinen tyyli, ainakin minun mielestä. Oh, yeah!

Vierailija
3060/3685 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla joten jotkut elää kuin pellossa, yksikin polttaa lapsensa vaipat tynnyrissä iltamyöhään ettei mukamas näy.

Mutta tokihan se näkyy ja haisee (taitaa olla aika paljon muovia), täytyy aina panna kaikki tuuletuslävet heti kiinni kun liekkejä näkyy.

En käsitä tuommoista kun kaikkien on kuitenkin pakko pitää kunnan määräämää roskatynnyriä tontin rajalla, ja sen tyhjennys maksaa joka tapauksessa vaikka sitten olisi typötyhjä.