Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Iltaöiset suihkulaulajat ärsyttävät. Kun ei ole lauluääntä eikä sävelkorvaa.
Kehu ensi kerralla, että kylläpäs meni liikuttavan läheltä nuottia
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole outoja naapureita, ihan tavallisia ihmisiä kaikki. Silti ihmetyttää miten rivitaloyhtiössä melkein kaikki pitää säleverhoja kiinni ympäri vuoden. Ei sillä että haluaisin nähdä vastapäiseen naapuriin tai kenenkään muunkaan asuntoon, mutta mua itseäni ahdistais olla aina sisällä ilman luonnonvaloa. Itse laitan verhot vasta kun sytytän sisälle valot. Viihdyn kyllä hämärässä valaistuksessa aika myöhälle iltaan, koska haluan nähdä taivaan.
Olenkohan itse sitten vähän outo?
Jos asunnon lämpötila tuppaa nousemaan lähelle 30 astetta, niin siinä pikku hiljaa oppii pitämään verhot kiinni. Kun kerrostalossa ei välttämättä ilmastointikaan pelaa, niin asunto ei viilene edes yöllä.
Auraa traktorilla pihansa talvella aina yöllä klo 24.00 ja herättää kaikki naapurit
Vierailija kirjoitti:
Muutin ensimmäisen kerran omilleni kerrostaloasuntoon. Asunnosta poismuuttava henkilö sattui olemaan työkaveri, esitteli asuntoa kun oli pois muuttamassa ja tuumasi että: "muuten tosi rauhallista mutta naapuri oksentaa lauantaisin klo: 10:00 aikoihin." Naureskelin asialle kunnes eräs päivä kun olin herällään 10 maissa, kuului naapurista: :"BLYAAAAAAARGHHHHHH" Ja todella monena lauantaina näin olikin, tein pelkkää yötyötä joten joidenkin oksennusten yli nukuin. Tarina ei kerro miksi tämä rituaali tapahtui.
Meillä on sama naapuri :D tosin se oksentaa muinakin päivinä joskus. Se on jotain ihan järkyttävää se ääni, ja yökkäily voi jatkua puolisen tuntia. Kuuntelen kuulokkeilla täysillä musiikkia koska en kestä sitä ääntä.
Lisäksi tää on todella hiljainen talo muuten, ainoastaan rappukäytävän äänet kuuluu ja vesiputket. Aivan kirjaimellista huuto-oksennusta, en voi käsittää. Kuulostaa kuoleman partaalla olevalta joka kerta.
kyttääjäkö kirjoitti:
Itselläni on makuuhuoneessa joka on myös työhuoneeni etätöissä ollut jo pari vuotta, kaksi ikkunaa, iso ja pieni. Pidän molemmat kiinni jos on harmaa taivas, koska se masentaa, ja ison kiinni yleensä aina. Miksi? Työhuoneessani on monta monitoria koska tarvin työssäni insinöörinä 2 monitoria, 2 työpöytäkonetta ja läppäri ja omassa tietokoneessani on myös 2 monitoria. Harrastan mm. Valuuttakauppaa joten jos verho olisi auki niin käyrätaulukot näkyisivät pihalle. Lisäksi huoneessa on iso 3d-tulostin ja monenlaista tarviketta näihin liittyen. Joten en halua turhaan herättää juoruämmien tai varkaiden uteliaisuutta joita naapurustossa on. Eräskin juoruakka hymyilee aina ja puhuu tavallisesti mutta luulee 3m päässä olevansa poissa kuuloetäisyydeltä ja haukkuu kuin juoruämmien syysriehassa. Eli joku näitä erikoistapauksia.
Yksi syy verhojen pitämiseen kiinni voi olla myös että käyttää videotykkiä esim. Pelaamiseen, jolloin valkoinen tausta pitää saada mahdollisimman tummaksi, kuten elokuvateatterissa.
Oma tupa oma lupa.
Kiva satu 🤣🤣🤣🤣🤣 kaikkia kiinnostaa varmasti aivan h e l. Ve tisti sinun käyrätaulukkosi 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
kyttääjäkö kirjoitti:
Itselläni on makuuhuoneessa joka on myös työhuoneeni etätöissä ollut jo pari vuotta, kaksi ikkunaa, iso ja pieni. Pidän molemmat kiinni jos on harmaa taivas, koska se masentaa, ja ison kiinni yleensä aina. Miksi? Työhuoneessani on monta monitoria koska tarvin työssäni insinöörinä 2 monitoria, 2 työpöytäkonetta ja läppäri ja omassa tietokoneessani on myös 2 monitoria. Harrastan mm. Valuuttakauppaa joten jos verho olisi auki niin käyrätaulukot näkyisivät pihalle. Lisäksi huoneessa on iso 3d-tulostin ja monenlaista tarviketta näihin liittyen. Joten en halua turhaan herättää juoruämmien tai varkaiden uteliaisuutta joita naapurustossa on. Eräskin juoruakka hymyilee aina ja puhuu tavallisesti mutta luulee 3m päässä olevansa poissa kuuloetäisyydeltä ja haukkuu kuin juoruämmien syysriehassa. Eli joku näitä erikoistapauksia.
Yksi syy verhojen pitämiseen kiinni voi olla myös että käyttää videotykkiä esim. Pelaamiseen, jolloin valkoinen tausta pitää saada mahdollisimman tummaksi, kuten elokuvateatterissa.
Oma tupa oma lupa.
Höpö höpö. Lapsip*rn*a sinä siellä tuijotat.
Vierailija kirjoitti:
kyttääjäkö kirjoitti:
Oma tupa oma lupa.
Höpö höpö. Lapsip*rn*a sinä siellä tuijotat.
Onko nimimerkkisi höpö höpö, kun useassa ketjussa kommentoit höpö höpö.
Vai liekö teitä höpöhöpöjä useitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin ensimmäisen kerran omilleni kerrostaloasuntoon. Asunnosta poismuuttava henkilö sattui olemaan työkaveri, esitteli asuntoa kun oli pois muuttamassa ja tuumasi että: "muuten tosi rauhallista mutta naapuri oksentaa lauantaisin klo: 10:00 aikoihin." Naureskelin asialle kunnes eräs päivä kun olin herällään 10 maissa, kuului naapurista: :"BLYAAAAAAARGHHHHHH" Ja todella monena lauantaina näin olikin, tein pelkkää yötyötä joten joidenkin oksennusten yli nukuin. Tarina ei kerro miksi tämä rituaali tapahtui.
Se ryyppää aina perjantaisin ja darraoksentaa lauantai-aamuisin.
Ehkä on bulimia.
Naapurin koira haukkuu jatkuvasti ja itse valittaa meidän hoitokoiran äänistä.
Meille tuli harvinainen vieras ja suuttui kun oli kahvipöytä koreana. Hän oli laihdutuskuurilla eikä voinut juoda kuin kahvia.
En kyllä tyrkyttänyt ollenkaan, vaikka olin varta vasten leiponut. Sanoin vaan, että ihan itseämme varten vaan tämä runsas tarjonta, ei pidä ollenkaan närkästyä, kyllä meille maistuu, voidaan laittaa loput vaikka pakastimeen.
Mun naapuri tulee aina omalle takapihalleen kun ollaan meidän takapihalla (meillä siis ihan vierekkäin takapihat ja pieni aita) ja kyylää meitä jos satutaan syömään ja piereskelee samalla ja ihan järkyttävät hajut ! muuten ei tee samaa jos esim vaan ollaan siellä takapihalla, vaan silloin tulee jos syödään siellä
hispania kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lasketaanko tavaksi, mutta mun mielestä on outoa. Meidän kerrostalossa muutama samainen naapuri ei IKINÄ moikka takaisin. Vaikka kävelen heidän ohitseen ja katseet kohtaa, ja minä kohteliaana sanon moi, hei, huomenta, mitä ikinä. Niin koskaa ei saa tähän vastausta :D Musta on outoa, että miten kehtaat kävellä jonkun ohi sanomatta mitään, ja vaikka katsteet kohtaa ja ollaan selkeästi huomattu toisemme :D Voisivat sitten edes leikkiä etteivät nähny minua, sillä minä ainakin jatkossakin jatkan moikkaamista vaikka vastausta en saa. Ja parasta oli, kun tämä kyseinen naapurin täti käveli ohitseni lapsensa kanssa, varmaan noin 5-6 vuotias. Niin hän kyllä reippaasti vastasi takaisin moikkaukseeni.
Toinen naapuri käyttää mainoslehtiä verhoina (:
Tämä on niin suomalainen tapa. Ei ikinä muualla päin läntistä maailmaa naapurit jätä tervehtimättä!
Meillä asuessamme opiskelija-asunnossa kerrostalossa oli samassa kerroksessa kaksi asuntoa, joissa kummassakin asui kiinalaispariskunta. Kukaan heistä ei koskaan vastannut tervehdykseen.
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen asuntoon kolme kuukautta sitten ja nyt olen jo useamman kerran nähnyt kun naapuritalon asukas kiipeää kotiinsa parvekkeen kautta. Asuu toisessa kerroksessa. On siis ihan reippaan ja rehdin oloinen, juoksee, ui ja pyöräilee ja sitten kiipeää kotiinsa ja tarvittaessa hakee sit pyörän rappukäytävän kautta 🤷♀️
Oisko hukannut avaimensa, eikä kehtaa siitä kertoa, hankkia uusia... joutuisi vielä maksamaan taloyhtiön lukkojen vaihdon, ja se tulee kalliiksi..
Vierailija kirjoitti:
Erilaisista rakentajista on täällä jo vähän kerrottukin.
Meillä naapurit aloittivat omakotitalon rakentamisen kohta 20v sitten. Edelleen pikkuisen kesken esim yläkerran terassi. Materiaalit on kyllä hankittuna, eli ei oikeastaan rahastakaan kiinni. Autotalli 90% valmis, puuttuvat materiaalit olisi nekin valmiina. Pari muuta piharakennusta, melkein valmiina. Aina aloitetaan uusi projekti, ja edellinen jää vähän kesken.
Kahdessakymmenessä vuodessa tontille on kertynyt aikas paljon tavaraa. Pari kohta korjattavaa autoa, traktori ym. Oikein mukavia, siistejä, fiksuja ja molemmat hyvissä hommissa. Eivät dokaa. Mutta jostain syystä keskeneräisen tekeminen loppuun asti on vaikeaa.
Mulla samanlainen sukulaisperhe, tosin he aloittivat omakotitalonsa jo 80-luvun alkupuolella, eli nelisenkymmentä vuotta sitten, ja vielä on asunnossa keskeneräistä, listoja laittamatta yms. Ja tontilla on tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Muutin kk sitten ja naapurissani asuu vainoharhainen, joka on tullut nyt kolmesti kysymään että näinkö kuka meni hänen asuntoonsa viimeisen tunnin aikana. Sama tyyppi laittaa oveensa teippiviritelmiä nähdäkseen onko asunnossa käyty… 🙄
Aika vähän käy ilmi tuosta kirjoituksesta. Jos hän on vanhemman puoleinen, niin voi olla vaikka alkava alzheimer. Tai ehkä joku on ollut väkivaltaisessa parisuhteessa, tai ehkä joku on kiusannut tätä henkilöä. Paljon on mahdollisia skenaarioita.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tiedä mitä oikeasti haluavat.
En tiedä mihin tämä liittyy, mutta eipä ne taida miehetkään tietää.
Nauraa koko ajan. Siis joo, nauraminen on ihan normaalia, mutta ihmettelen miten joku jaksaa höröttää kovaäänistä naurua ihan koko ajan.
Eilen illalla kamala nauru kaikui vielä 23-00 aikaan ja kun aamulla heräsin 8 aikaan, hörötystä kuului silloinkin. Oliko lie nukkunut ollenkaan vai onko hänellä kenties joku naurusairaus? On vieläpä kuuro, ettei itse tajua nauravansa niin kovaäänisesti...
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri tulee aina omalle takapihalleen kun ollaan meidän takapihalla (meillä siis ihan vierekkäin takapihat ja pieni aita) ja kyylää meitä jos satutaan syömään ja piereskelee samalla ja ihan järkyttävät hajut ! muuten ei tee samaa jos esim vaan ollaan siellä takapihalla, vaan silloin tulee jos syödään siellä
Hyi helv!! Mä en kestäis tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Ulko-oven paiskominen aina yli 3 kertaa putkeen, niinkuin se ei menisi millään kiinni. Jatkunut jo yli vuoden. Tuntuu kuin asuisi vieläkin vanhassa kerrostalossa kun vähän väliä kuuluu sellainen vähän kaikuva voimakas ovenpauke, vaikka tämä on rivitalon päätyasunto.
Ihmisille pitäisi lapsesta saakka opettaa, että ei ovia tarvitse paiskoa. Kyllä ne menevät vähemmälläkin kiinni.
Muutettiin aivan uuteen kerrostaloon, missä jokainen asukas oli saanut suunnitella oman asuntonsa (ryhmärakennuttamishanke). Hanke kesti useamman vuoden, minkä aikana moni saattoi muuttaakin suunnitelmaa alkuperäisestä.
Muuton jälkeen meidän naapuri alkoi poraamaan ja sahaamaan joka päivä klo 07.00. Tätä kesti niin pitkään että ajattelin hänen olevan puuseppä tms. joka tekee töitä kotonaan kunnes se loppui joidenkin kuukausien jälkeen.
Outo keissi, kun kaikki paikat kiilsi uututta ja kai niitä taulujakin voi vaan rajallisen määrän laittaa seinälle.