Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Edellinen eläkeläisrouva seinänaapuri kurkki postiluukusta sisään jos ei kuullut naapureistaan mitään, kommentoi rappukäytävän puolelta postiluukkua aukoessaan "kyllä siellä ainakin valoa näkyy".
Sama naapuri sanoi kirjoittavan lumipäiväkirjaa jossa tarkat ajat ja alueet joissa lumiauraukset hoidettu että tietää koska valittaa.
Jos minulle tuli vieraita kylään meni alta tunti kun hän rimputti vain nähdäkseen vieraani ja samalla halusi juoruta koko taloyhtiön kaikista naapureista joita en edes tuntenut
Taisi olla 70-lukua,kun vanhempi nainen oli katsellut avaimenreiästä salaa nuorten puuhailuja.Kerran oli joku nuorista ampunut ilmakiväärillä silmään.Uutisissa sanottiin,että silmä oli sokeutunut.Jos ase olisi ollut ruutiase,niin vahingot vakavia.
Asun kerrostalossa ja vastapäisen talon ehkä 30-vuotias mies pyörii päivät pitkät pihassa milloin kenenkin naapurin kanssa. Hänet siis näkee näin keväisin ja kesäisin joka päivä pihassa usein kaljaa juoden aina eri ihmisten kanssa. Mietin, miten on onnistunut tutustumaan lähes jokaiseen pihapiirimme ihmiseen. Vielä erikoisempaa miehessä on se, että vain joskus tervehtii takaisin minua ja miestäni, joskus vain katsoo pitkään todella oudosti takaisin eikä sano mitään. :D
Näitä juttuja kun lukee niin ei enää harmita niin paljoa seinän takana asuva mummo jonka telkkari huutaa melkein täysillä joka päivä. Tämä mummo sentään menee aikaisin nukkumaan, ja yöt on aina ihan hiljaisia. Muita ääniä ei asuntooni koskaan kuulukaan kun tuo naapurin televisio.
Toinen on "tähystäjä" ja ilmoittaa nyt voit tulla. Pääasia on siis että me näemme että he tulevat jostain. Vaikka ovat siis AINA sisällä asunnossa.
50v ovat. Tänäänkin mies "tuli töistä" 2x. Kun ei ollut varma näinkö. Huvittavaa ja surullista 😂
Vierailija kirjoitti:
Joku tiputtelee täällä jotain helvetin marmorikuulia?? lattialle, kun joka päivä ihan ihme aikoihin alkaa kuulua sellasta kovaa kopinaa, joka ei voi kuulua mistään muusta kuin just että jotain kovia palloja tiputetaan korkealta. Usein tuo tiputtelu kuuluu yksi-kolme kertaa peräkkäin. Joskus kuuluu useamman kerran päivässä noita sarjoja. En ymmärrä. Kiva oli tänä aamunakin siihen herätä. Sitä on kuulunut jo monen vuoden ajan, tosin tossa kerkes olemaan ehkä jopa yli vuoden tauko että sitä ei kuulunut, mutta nyt taas nähtävästi valitettavasti jatkunut. Luonnollisinta olis, jos se kuuluis suoraan ylhäältä, mutta oon tajunnut, että täällä kuuluu tosi hyvin äänet monenkin kerroksen päästä, ja jopa alhaalta. Mutt mitään perusmarmorikuulia ne ei ole, kun ääni on niin saamarin kova, kuulostaa siltä ku ne ois väihntään kilon painosia jokanen. Tiedän että tää ei ole mikään maailman pahin, mutta hermot vaan menee kun en kuitenkaan täysin ymmärrä, miksi tuollainen ääni kuuluu ja varsinkin jos kuuluu silloin kun nukun, herään siihen aina hätkähtäen :(
Onko paikkakunta Liperi?
En oo tätä koko kedkustelua lukenu läpi, kut siis mitä ihmeen napureita teillä on??????????????????????????????????????????????????????????????????????????
No yks sellne kyylä, ku joka ikinen päivä kiikaroi ikkunastaan mitä kuut tekevät. Ja juuri sellainen vanhanakka, ja kun ei riitä se yks pelkästään vaan siinä on muutama kymmenen nuroempi lans on sellane, et viihtuu parvekkeella ja ikkunan ääressä kyyläämässä muita. Siis muistan sen yhden kerran, kunnolin parvekkeella kaikessa rauhassa polttamassa tupakkaa, ja hän oli omalla parvekkeella kerrosta alempana niin kyyläsi vastappäisen talonnikkunoista kun tietysti heijastaa... Niin ilmotti, että kyllä mä näen sut. Sanoin, että kiitos ilmoituksesta. Ei kestäny kauaa ku se nuori muutti pois, mutta sitten tuollainen vanhanhapankorppusäkki vielä harrastelee ihan samoja touhuja vielä.
Kunnon kyylien keskustelua, hankkikaa kyylät elämä niin ei tarvitse kytätä muiden menoja ja tekemisiä. Esimerkiksi tämä naapurista kuuluva kiroilu kauhistuttaa näitä elämättömiä kyyliä. Onpa hurjaa jos joku kiroilee joskus, kyllä ihan kauhistuttaa. Kyylille tuntuu olevan myös tärkeää tietää, mitä naapuri tekee työkseen, sen kautta voi sitten kauhistella jos kirosana pääsee. Hei kyylät, teidän naapureilla on elämää, kavereita yms ja niitä ei kiinnosta pätkääkään kyylien kyyläämiset. Sääliä voi ehkä aiheuttaa, eipä paljon muuta. Kyylät on surullisinta porukkaa. Itse provosoin kyyliä aina kun sellaiseen törmään. Ne tunnistaa todella helposti jopa kadulla kulkiessa näkee jos kyylä liikenteessä. Yleensä koiran kanssa, kyylää liikkuessaan psykoottisesti ja vaihtaa kadun puolta kun toinen ihminen tulee vastaan. Kaikki ihmiset ovat epäilyttäviä, outoja ja pelottavia jne. Mielenterveysongelmia myös monesti ja yksinäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerrostalossa ja vastapäisen talon ehkä 30-vuotias mies pyörii päivät pitkät pihassa milloin kenenkin naapurin kanssa. Hänet siis näkee näin keväisin ja kesäisin joka päivä pihassa usein kaljaa juoden aina eri ihmisten kanssa. Mietin, miten on onnistunut tutustumaan lähes jokaiseen pihapiirimme ihmiseen. Vielä erikoisempaa miehessä on se, että vain joskus tervehtii takaisin minua ja miestäni, joskus vain katsoo pitkään todella oudosti takaisin eikä sano mitään. :D
Sosiaaliset taidot omaava nuorimies, joka tykkää ihmisten seurasta ja ilmeisesti ihmiset tykkäävät hänen seurastaan. Ei mitään ihmeellistä siinä, ihmeellistä on se että miten tämä sinua ihmetyttää? Juttusi ei kerro moikkaatteko takaisin kun hän on tervehtinyt vai oletteko jotain juntteja jotka ei tervehdi takaisin? On varmasti tervehtinyt ja te ette osaa tervehtoä takaisin ja seuraavalla kerralla odottanut tervehdittekö itse vai kyyläättekö vain kun idiootit?
Vai pitäisikö istua neljän seinän sisällä ryystämäss kaljaa, arvostella ulkona iloisesti juttelevia ihmisiä ja sitten kohdatessa mulkoilla suu auki ja ihmetellä miksi ne katsoo eikä tervehdi. Kunnon urpoja.
Hei kyylät, kohta on juhannus. Ketuttaako viettää sitä yksin kun muut pitää hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläispariskunta kuuntelee aina aamuviideltä radiouutiset. Sen jälkeen ei kuulu mitään, esim. että laittaisivat kahvin tippumaan.
Eli jatkavat ilmeisesti unia tämän rituaalin jälkeen. Tätä ennen kuuluu herätyskello, joten varta vasten heräävät näihin uutisiin.
Ei häiritse mitenkään enkä edes herää, jos nukun. Kuitenkin, jos olen valveilla niin aina tämä.
Outo tapa?
Jotenkin hellyyttävää :)
Ovat ties vuosikymmeniä olleet naimisissa ja on muotoutunut tämä perinne. Voin kuvitella.
Jos kovinkin vanhoja ovat, niin on tärkeää juuri nämä aamun varhaisimmat uutiset. Eivät ehkä käytä nettiä ja aikataulut Ylen uutisten suhteen ovat merkittäviä.
Ovat aivan ihania yli 90-vuotiaita ja täysin ilman kotiapua edelleen. Käyvät kaupassa itse, mies rollaattorin varassa, rouvalla ei sitäkään. Ehkä käy siivooja tai ainakin satunnaisesti sellaisen olen ollut näkevinäni.
Elmänmyönteisiä ja fiksuja. Usein heitä katsellessani mietin, että jos vain tuossa iässä olisin samanlainen, niin erittäin hyvä.
Ehkä pitää ottaa tavaksi aamuviiden uutiset tämän tavoitteen toteutumiseksi :)
Me ollaan kuulkaas 90 vuotiaana vielä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä naapurissa nuoripari, jotka ei tervehdi eikä katso päinkään tullessaan vastaan. Hiljaisia ja tylyjä. Useaan kertaan viikossa p anevat äänekkäästi, meille kuuluu kaikki selvästi loppuhuipennusta myöten. Ja äänet raikaa joka puolella meidän asunnossa, ei vain makkarissa. Hieman kiusallista.
Asuin 12-vuotta kerrostalossa,ni ei silloinkaan kukaan tervehtinyt,eikä muutenkaan juttua.Kun muutin asumaan siihen taloon ja ensimmäisenä aamuna olin menossa töihin,ni yksi henkilö tuli ulko-ovella vastaan,sanoin huomenta.Hän vastasi,HÖH.Tuumasin mielessäni,ohhoh.Koko aikana ei tarttenu leukaperiä ja äänihuulia rasittaa.Olinhan muutenkin luonnoltani hiljainen,ni eipä haitannut.
Kuinka vaikeaa voi olla kirjoittaa kunnolla?? "Hän vastasi,HÖH. Tuumasin mielessäni,ohhoh."
Oletko joku 5-vee vai miksi et osaa kirjoittaa oikein?
Hän vastasi, että "höh."
Tuumasin mielessäni, että "ohhoh."
Kirjoissa käytetään sitten muotoa Hän vastasi: "Höh."
Ei ole niin vaikeaa.
Jessus näitä tiukkapipoja. Pilaavat hyvän ketjun. Aina naukumassa, ei niinkään itse sanomasta (mikä useimmin ei mene edes jakeluun), vaan miten tulisi oikeaoppisesti kirjottaa.
Get a life you boring jerk.
Naapurini on kalju kampaaja ja käyttää aina erilaisia peruukkeja. Säännöllisesti pyytää jotain lainaan oli se sitten johtoja, laukkuja, tehosekoitinta, sokeria, leivinpaperia, latureita tms. Kerran lähetti sukulaisensa lainaamaan paperia ja häkellyin kun kysyjän naama oli valeltu täyteen vaseliinia, joku heidän keskinäinen kauneusjuttu. Mukavia muuten
Kaikki ovet kiinni (etuovi ja takaovi) vaikka on lämmin ilma. Heillä ei ole ilmalämpöpumppua.
Syysmarja kirjoitti:
Kaikki ovet kiinni (etuovi ja takaovi) vaikka on lämmin ilma. Heillä ei ole ilmalämpöpumppua.
Talo on hyvin eristetty. Avataan aukot vasta kun viilenee. Mitä iloa olisi vääntää sisälle sitä 40 asteista auringonlämmittämää ilmaa?
Naapurini, ilmeisesti eläkkeellä oleva pariskunta, purjaa porraskäytävässä eli he tulevat ja menevät asuntoonsa kymmeniä kertoja päivässä. Olen tällä hetkellä työtön ja vietän paljon aikaa kotona, joten en ole voinut välttyä huomaamasta asiaa. Asun kerrostalossa, porraskäytävän päässä, missä on lähekkäin kolme huoneiston ovea. Yksi niistä on minun, yksi seinänaapurini ja kolmas näiden purjaajien.
Purjaajien ovi käy koko ajan tiettyinä aikoina päivästä. Välillä kuulostaa siltä, että jompikumpi heistä lähtee huoneistosta ja sulkee oven, mutta hetken käytävässä mietittyään palaakin takaisin huoneistoon vain lähteäkseen sieltä muutaman minuutin kuluttua uudestaan ulos. Kohta taas tullaan takaisin sisään ja rumba alkaa uudestaan. Pahimmat purjaus ajat ovat iltapäivän ja alkuillan tunnit.
Purjaajien oven avaus ja sulkeminen kuuluvat selvästi asuntooni, puhumattakaan siitä, että välillä ovi lyödään kiinni sen verran vauhdikkaasti, että postiluukkuni läpsähtää ikään kuin minulle olisi tulossa postia. Kummallista kyllä, purjaaminen käytävässä näyttäisi loppuvan kuin seinään, kun seinänaapurini tulee asuntoonsa. Seinänaapurini on valitettavasti vain harvoin kotonaan, ilmeisesti hän viettää aikaa naisystävänsä luona. Niinä harvoina iltapäivinä, jolloin seinänaapurini on ollut asunnossaan, pariskunta ei juurikaan purjaa käytävässä eikä paisko oveaan.
Olenkin miettinyt, miksi tämä pariskunta toimii näin. Pyrkivätkö he jollakin tavoin osoittamaan mieltään minua kohtaan, vai mistä ihmeestä on kyse? Onko muilla kokemusta tällaisista naapureista?
Vierailija kirjoitti:
Naapurini, ilmeisesti eläkkeellä oleva pariskunta, purjaa porraskäytävässä eli he tulevat ja menevät asuntoonsa kymmeniä kertoja päivässä. Olen tällä hetkellä työtön ja vietän paljon aikaa kotona, joten en ole voinut välttyä huomaamasta asiaa. Asun kerrostalossa, porraskäytävän päässä, missä on lähekkäin kolme huoneiston ovea. Yksi niistä on minun, yksi seinänaapurini ja kolmas näiden purjaajien.
Purjaajien ovi käy koko ajan tiettyinä aikoina päivästä. Välillä kuulostaa siltä, että jompikumpi heistä lähtee huoneistosta ja sulkee oven, mutta hetken käytävässä mietittyään palaakin takaisin huoneistoon vain lähteäkseen sieltä muutaman minuutin kuluttua uudestaan ulos. Kohta taas tullaan takaisin sisään ja rumba alkaa uudestaan. Pahimmat purjaus ajat ovat iltapäivän ja alkuillan tunnit.
Purjaajien oven avaus ja sulkeminen kuuluvat selvästi asuntooni, puhumattakaan siitä, että välillä ovi lyödään kiinni sen verran vauhdikkaasti, että postiluukkuni läpsähtää ikään kuin minulle olisi tulossa postia. Kummallista kyllä, purjaaminen käytävässä näyttäisi loppuvan kuin seinään, kun seinänaapurini tulee asuntoonsa. Seinänaapurini on valitettavasti vain harvoin kotonaan, ilmeisesti hän viettää aikaa naisystävänsä luona. Niinä harvoina iltapäivinä, jolloin seinänaapurini on ollut asunnossaan, pariskunta ei juurikaan purjaa käytävässä eikä paisko oveaan.
Olenkin miettinyt, miksi tämä pariskunta toimii näin. Pyrkivätkö he jollakin tavoin osoittamaan mieltään minua kohtaan, vai mistä ihmeestä on kyse? Onko muilla kokemusta tällaisista naapureista?
Tulee mieleen mahdolliset muistiongelmat eli joutuu aina hakemaan unohtuneen kauppakassin/silmälasit/huivin... Seinänaapurin läsnäolon vaikutus voi selittyä sillä, että eivät halua häiritä, eivätkä tajua äänen kuuluvan myös sinun asuntoosi. Tai kyyläävät naapuria tämän ollessa kotona eivätkä sen takia liiku.
Meidän naapurit on armottomia kyyliä.Asutaan omakotitaloalueella.Hiipivät hiirenhiljaa päivätpitkät aidan takana.Kun tullaan ulos,normiääninen juttelu loppuu,kuin seinään ja tulee hiljaisuus.
Kun meillä kahvivieraita pihalla,tulevat aina silloin aidan taakse.Kun meidän pihavalot syttyy pimeällä,hyökkäävät heti ulos katsomaan.Ovat aina säkkipimeässä talossa,koska helpompi kyylätä naapuriin jossa valot.
Helvetin ärsyttäviä!