Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
1001/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran asunnossa asui 3-kybänen nainen, joka oli masennuksen takia saikulla/ jollakin osa-aikaeläkkeellä. Eli ei käynyt töissä tai missään päivisin.

Hänellä oli kuitenkin kelloradio, joka hälytti joka päivä klo. 5.00 ja helvetin kovalla äänellä, johon me myös heräsimme joka aamu.

3 kk jälkeen jätimme asiallisen heippalapun aiheesta. Palautti lapun, jossa toi esille, että ei saa ääntä pienemmälle kelloradiosta, mutta hänen tulee herätä joka aamu klo. 5.00 vessaan.

Tarjouduin alentamaan ääntä kelloradiosta. Se ei onnistunut - volyymi oli jotenkin rikki.

Lopulta annoimme meidän "ylimääräisen" herätyskellon hänelle. Asuttiin vielä 2 vuotta asunnossa ja koko tuon ajan nainen ei käynyt missään, heräsi joka aamu klo. 5.00, kövi vessassa ja meni nukkumaan puolelle päiville.

Oli erikoinen tapaus - vissiin mt-ongelmainen. Meille puhui vaan masennuksesta ja sen kovasta lääkityksestä.

Vierailija
1002/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamiehenä asuin kaksi vuotta yksiössä Kalliossa. Naapurin vanha ukko piti kirjaa kaikista rappukäytävän asukkaiden kulkemisista ja varsinkin vieraista - mutta ei mitenkään pahalla tai valittamismielessä. Hyväntuulisena aina raportoi meille muille kuka oli mennyt monelta mihinkin ja missäkin seurassa jne.

Creepy tilanteesta tuli, kun esitteli kerran mulle "kulkuvihkoaan", josta esitteli mun menemiset kellon aikoineen ja sen montako naisvierasta mulla oli käynyt (3 naista) viimeisen 3kk aikana ja kuinka monen kanssa olin harrastanut seksiä (2 naisen) ja montako kertaa... Muutin asunnosta 2 vuoden päästä. En enää käynyt katselemassa hänen "kulkuvihkoaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panivat lasitetulla parvekkeella usein. Verhot oli edessä, että ei näkynyt, mutta panoäänistä kaikki lähinaapurit tiesivät milloin parvekkeella pantiin.

Sellanen normi 3-kybänen pariskunta.

Vierailija
1004/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyttää kissaa remmissä pihalla

Vierailija
1005/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oudointa kerrostalossa on, jos ei kuulu mitään elämisen ääniä. Täysi hiljaisuus.

Vierailija
1006/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää neljää.ajokoiraansa kusella rapustaan 15m.päässä toisen asunnon nurmikkoalueelle kesät-talvet jo 7-vuoden aikana.Koirat ei muuta ulkoilua saa.

Vierailija
1007/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä782 kirjoitti:

Panivat lasitetulla parvekkeella usein. Verhot oli edessä, että ei näkynyt, mutta panoäänistä kaikki lähinaapurit tiesivät milloin parvekkeella pantiin.

Sellanen normi 3-kybänen pariskunta.

Naiminen on namia

Vierailija
1008/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1009/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.. no, naapurin mies n.50v saattoi ryskyttää oveani ennen aamukuutta. Oli alko ongelmaa. Kerran jätti viinipullon oven taakse..

En tietenkään koskaan mennyt avaamaan, parikymppistä juuri omaan vuokra-asuntoon muuttanutta kyllä pelotti tuo oven ryskääminen ja kolkuttelu.

Rappukäytävässä tuli ehdotuksia milloin viini-illalliselle jne.

Jos näki minut pihalla, saattoi juosta perään..

Vierailija
1010/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurit mölisee joka ilta. Koko päivän on yleensä hiljaista, mutta kun kello tulee 21 niin sitten alkaa se ovien paukuttaminen, astioiden kolistelu, tömistely ja muu mölinä. Pihavarastossa käydään vähintään 10 kertaa ja joka kerralla ovi pamautetaan täysillä kiinni. Vähän myöhemmin alkaa iltatoimet ja kylppärin peilikaapin narisevaa ovea auotaan kymmeniä kertoja, sieltä otetaan varmaan aina yksi asia kerrallaan. Perheen lapset juoksevat portaissa 21-23 välisen ajan ja sen lisäksi hyppivät kai kerrossängystä alas töminästä päätelle. 23.30 meilläkin päästään nukkumaan kun mölisijät vihdoin rauhottuvat. Ei enää ikinä rivariin.

1011/3685 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun näitä lueskelee, niin jälleen kerran voi todeta, että on se vaan mukava asustella täällä maalla. Tielle matkaa parisataa metriä ja korkea aita edessä, sekä lähimpään naapuriin puolikilometriä matkaa, eikä näköyhteyttä sinnekään. Voin pihallani tehdä vaikka kärrynpyöriä alasti, eikä taatusti kukaan näe.

Se huono puoli siinä ainakin on, että kotisi on helppo ryöstää ja vaikka pahoinpidellä sut.  Samaa ei käy tässä, vilkkaasti asutussa kerrostalo-alueella. Naapurini ovat myös hiljaisia.

Niin, ikinä ei ole tosiaan ketään kerrostaloasunnossa pahoinpidelty saatikka tapettu. Eiku...

Vierailija
1012/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tulee usein, lähes joka lauantai baarista kotiin klo 02:45. Se laulaa aina. Ja se tietääkseni käy karaokebaarissa. Mutta se tulee tuohon taloyhtiön nurmikentälle ja kusee siihen. Kusiessa ei laula, se on ainoa plussa. Eikähän se nyt tietenkään jää haisemaan tai mitään. Outo tapa silti, kun oma vessa on vieressä.

Vierailija
1013/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerrran "pissis" about 25 vuotias neito, kulkee aina  niiiiiin hienoissa kuteissa ja on muutenkin viimisen päälle laittanu itteensä nätiksi.

Omituisuus tulee tässä, typy käyttää kanssa taloyhtiön pesulaa,mm allkkareidenkin pesuun ja kuivaukseen, ja näitä pikkareita on muuten paljon......mutta, ne pikkarit on aivan hemmetin kamalia. Rikkinäisiä ja repleisia, jotkut on oikeasti niin kuluneet että ei niissä ole kangasta jäljellä kun nimeksi, värit haalistuneet yms.

Sinänsä mukava ja kiva tyyppi, mutta jotenkin häiritsee kun tietää että siellä huollitellun ulkokuoren alla ja kauniin beban päällä on tylsät, rikkinäiset vanha pikkarit :-)

Vierailija
1014/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)

Todella herttaista. Näitä saisi olla enemmän. Mallikansalaisia. Ihmiset ottaisivat esimierkkiä Heistä.

Vierailija
1015/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä huumekämppä seinänaapurina. Pari kertaa joutunut sen asukkaiden, tai vieraiden kanssa samaan hissiin. Siinä asuva nuori nainen on itse asiassa ihan mukava, aina vaihtaa muutaman sanankin ja kerran jopa pyyteli vähän anteeksi, kun yksi jätkistä kävi uhittelemaan mullekin, kun ilmeisesti kävelin liian läheltä... Käy häntä sääliksi, tuntuu vähän kuin hänet olisi vedetty mukaan kaikkeen tuohon. No, kämpästä kuuluu melkein päivittäin pauketta ja huutoa. Kuuluu miehen huutavan "saa**nan h**raa" ja naisen samanmoisia solvauksia takaisin. Välillä kuuluu kirkumista. On tuolla poliisitkin käyneet, useasti, mutta meno ei vaan lopu. Ikävästi sanottuna: Kai siellä pitää jonkun kuolla, ennen kuin poliisi oikeasti ottaa tosissaan...

Ei toki kiva tilanne, mutta mitä poliisit voivat tehdä tuossa tilanteessa? Ei ihmisiä kovin helposti itseltään voi pelastaa, hoitoon pakottaminen ei taida kovin helposti onnistua eikä vapaaehtoisenakaan kovin helposti pääse.

Vierailija
1016/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu ilmeisesti taulukauppias.

Joka ikinen ilta klo. 21.30-22.10 välillä alkaa usean minuutin kestävä paukutus.

Joudun itse heräämään jo klo 4.00 aamulla töihin joten tämä paukutus herättää joka ainoa kerta kun olen nukkumassa.

Se on seksiä.

Vierailija
1017/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rouva kahville.

Vierailija
1018/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viereisessä rapussa asuva nainen kyttää autoaan sivulta, edestä, takaa AINA kun tulee jostain kotiin. Kurkkii takalaseista sisään, kiertää auton ja sama juttu. Usein törmännyt rouvaan parkkipaikalla. Muuttaessani taloon ihmettelin onko sillä joku hukassa kun minuuttitolkulla kyttäsi. Pikkuisen huvittavan näköistä touhua.

Tämä voisin olla minä. Ainakin meidän pihassa on niin ahtaat parkkipaikat että parkkeerattuani varmistan auton olevan suurinpiirtein suorassa ja keskellä, en halua kolhuja autooni, ja niitähän tulee mikäli viereinen auto on liian lähellä. Eli kiertelen autoa ennenkuin sammutan sen.

Voin olla minäkin. Autoani särjettiin 2 x kuukauden kuluessa muutostani. Nyt tsekkaan aina, ettei renkaita ole viety, että peilit ovat ehjät ja kilvet tallessa.

Vierailija
1019/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicrophoneSheeka kirjoitti:

No menkää kaikki sitte hotelliin asuu!

Reflektoit vissiin omaa häiriintyneisyyttäsi. Tämä on hauska, lämmin ja hyvin inhimillinen ketju.

Vierailija
1020/3685 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu iäkäs, fiksunoloinen pariskunta. 

Se ärsyttää, että mies käy päivittäin tonkimassa paperinkeräysroskiksemme ja tutkii kirjeet jne. mielenkiinnoilla. Rouvansa on herttainen ja mietin usein, eikö häntä hävetä, kun mies tekee tuota. Itse olen pohtinut paperisilppurin ostoa ihan vain tuon yhden naapurin vuoksi.

Fiksun oloinen äijä - mutta varmaan entinen Hgin Energian työnsuunnittelija.