Koska nää hirmupalkaset loppuu? Vihaan kylmää!
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina sanonut ja sanon jälleen kerran; suomi ei ole ihmisen paikka asua.
Mieti oikeasti mitä puhut! muuta afrikkaan siellä on lämmin. Ainiin joo ethän voi kun sossu maksaa sulle kaiken ja tajuat itsekin että suomi on todella hyvä maa muihin verrattuna. Olen todella kiitollinen että olen syntynyt suomeen enkä kehitysmaahan.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän täällä ei juuri ihmisiä asukaan, suomalaisia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sais jo loppua tää talvi. Ei kiinnosta enää yhtään tää lumi ja pakkanen.
Koko kroppa kuin korppu ja kutisee vaikka kuinka rasvaa.
Ensin pakkaat himassa päälle pitkikset, pitkähihaiset paidat, toppahousut, untuvatakki, kaulahuivi, pipon ja rukkaset. Töihin kun pääset kuoriudut ja riisut pikkuvessassa pitkikset ja toppahousut ja vaihdat farkut sekä riisut villapaidan. Sullot pöydän alle vaatevuoren.
Iltapäivällä puet taas ahtaassa vessassa.
Kävelet aamuin illoin metrolle 1,5km viimassa niin että naama tunnoton ja sormet umpijäässä sekä silmät ja nenä vuotaa solkenaan.Täydessä metrossa kuuma ja hiki. Ulos kun pääset, jäädyt.
Vihaan talvea. Toi joulukuun syyskelit ok, tai max -5astetta. Tarkenee sukkiksilla farkkujen alla, trikoopaidalla ja untsikalla. Pipo, hanskat ja kaulahuivi tietty myös.
Tulispa jo kevät.
Talvella varsinkin kannattaa välttää liikaa läträämistä suihkussa.
Ihon oma rasva pestään pois ja kierre on valmis
Miksi muuten änget sinne pikkuvessaan kaikkien vaatteiden kanssa?
Kerran päivässä käyn pikasuihkussa. Iho vaan on kuivaa sorttia ja rasvata pitää. Talvella kutisee kun pakkasta.
Missä muualla riisun pitkikset pois ja vaihdan farkut tilalle? Keskellä avokonttoria? Mahtais työkaverit tykätä jos alkaisin strippaamaan aluhoususillani avokonttorissa. Kaikilla ei ole omaa huonetta työpaikalla eikä kaikilla työpaikoilla ole pukuhuonetta.
-44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on luvattu koko viikko aurinkoa. Siis koko viikko! Ja huomisesta lähtien loppuviikko -8 astetta eli ei todellakaan mikään paha! Katsokaa vaikka itse Ilmatieteenlaitos.fi
Oletkos vilkaissut ensin viikon sääennustetta? Ja tuo -8 astettakin on siis vuorokauden ylin, eli lyhyt hetki iltapäivästä.
Miksi ihmeessä katsoisin ensviikkoa kun on vasta keskiviikko?! Sääennuste muuttuu vielä sata kertaa. Anna mä arvaan, sä vaan oot näitä jotka tykkää valittaa kaikesta? :')
No ketjun aihe on "koska nämä pakkaset loppuvat?" joten kyllähän tulevasta säästä on syytä puhua, esim ensi viikosta. Voit aloittaa ketjun tämän päivän säästä jos et muusta halua puhua.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan Suomea erityisesti juuri nyt! 🇫🇮💙
Huh! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti oikeasti mitä puhut! muuta afrikkaan siellä on lämmin. Ainiin joo ethän voi kun sossu maksaa sulle kaiken ja tajuat itsekin että suomi on todella hyvä maa muihin verrattuna. Olen todella kiitollinen että olen syntynyt suomeen enkä kehitysmaahan.
Hienon esimerkin heitit sitten pöytään. Olisikohan Suomen ja Afrikan lisäksi kenties inhimillisempiä paikkoja olemassa?
Itselläni keuhkot ei kestä pakkasia. Lapsella taas posket menevät rikki viidessä minuutissa. Olisi kiva nauttia näistä säistä, mutta ei voi mitään. Kökitään sisällä ja odotetaan leudompaa ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en muuttaisi Suomesta, on tämä kaikin puolin kuitenkin hieno maa.😉
Tunnen itseni vapaaksi.
Olen itse astmaatikko, mutta rakastan lunta ja talvea erityisesti silloin kun se on juuri tällainen eli pikkupakkasta ja aurinko paistaa! Monen kuukauden loputon pimeys ja vesisade oli ihan p**seestä. Olisipa vielä lumiset pakkastalvet ja lämpimät kesät. Nykyisin on samat +10 jouluna ja juhannuksena ja aina sataa. Eli pikkuhiljaa lähestytään perinteistä britti-ilmastoa. Sekö on talvesta valittajien mielestä ihanaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos tekee sen täällä, että talvi alkaa koko ajan myöhemmin ja kevät ja kesä ovat vuosi vuodelta huonompia. Syksyt sen sijaan ovat koko ajan leudompia ja vesisateet kestävät joulukuulle asti.
Ennen oli 4 vuodenaika, mutta ei enää. No, kohta ei pottua ja muuta sitten viljelläkään Suomessa.
Tämä. Paskasta ilmastosta entistä paskempi.
Ens viikoksi tänne iimeille luvattu 26 astetta öisin ja päivällä 19 astetta. Ei siinä aurinkokaan auta,kun Siperiasta sulkukorkeapaine parkkeeraa Euroopan ylle. Ja tätä mahdollisesti jatkuu koko maaliskuunkin vielä. Ilman laatukin huononee,kun pakokaasut jäävät leijumaan lähelle maanpintaa.
Näitä pakkaspäiviä voi miettiä kun äänestää kokoomusta, keskustaa ja perussuomalaisia. Siellä ne kodittomat värjöttelevät ja lisää tulee :(
Vierailija kirjoitti:
Ei tää kyllä oo ihmisen elämää, uloslähtökin on kauhea operaatio ja jäätyy kuitenkin
Entä jos opettelisit pukeutumaan sään mukaisesti?
Jos tulee kylmä niin silloin on vika siinä miten pukeudut.