Koska nää hirmupalkaset loppuu? Vihaan kylmää!
Kommentit (75)
Sais jo loppua tää talvi. Ei kiinnosta enää yhtään tää lumi ja pakkanen.
Koko kroppa kuin korppu ja kutisee vaikka kuinka rasvaa.
Ensin pakkaat himassa päälle pitkikset, pitkähihaiset paidat, toppahousut, untuvatakki, kaulahuivi, pipon ja rukkaset. Töihin kun pääset kuoriudut ja riisut pikkuvessassa pitkikset ja toppahousut ja vaihdat farkut sekä riisut villapaidan. Sullot pöydän alle vaatevuoren.
Iltapäivällä puet taas ahtaassa vessassa.
Kävelet aamuin illoin metrolle 1,5km viimassa niin että naama tunnoton ja sormet umpijäässä sekä silmät ja nenä vuotaa solkenaan.
Täydessä metrossa kuuma ja hiki. Ulos kun pääset, jäädyt.
Vihaan talvea. Toi joulukuun syyskelit ok, tai max -5astetta. Tarkenee sukkiksilla farkkujen alla, trikoopaidalla ja untsikalla. Pipo, hanskat ja kaulahuivi tietty myös.
Tulispa jo kevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois? Kukaan ei estä :)
Työpaikka? Lasten koulut? Puolison työpaikka? Omistusasunto?
Joo mikään ei estä.... Mistä näitä valopäitä oikein siunaantuu?
Tuskinpa olet edes edistänyt asiaa. Oletko kertonut puolisollesi toiveesta muuttaa ulkomaille? Lähde nyt edistämään asiaa! Turha se on kitua maassa josta ei tykkää. Itse rakastan Suomea, mutta sinun tilanteessasi lähtisin kyllä suunnittelemaan muuttoa pois. Kerran me täällä eletään. On niillä muillakin ulkomailla asuvilla ollut kaikki täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa kunnon pakkasia. Täällä Itä- Suomessa ei oo vielä ollut tänä talvena.
Nyt tällä viikolla vasta just just -20*. Normi talvi sää.
Muuten, kyllä ne kesän säät pohjautuvat talven keleihin. Ei päinvastoin.
Sä olet se sama sekopää, joka käyttää tähteä asteen merkin sijaan. Montako viestiä olet yksin kirjoittanut ja toivonut kylmempiä kelejä?
Ja edelleen, talvisää kirjoitetaan yhteen.
Mä luulen että täällä kirjoittaa vain pari tyyppiä intohimoisesti kovempien pakkasten puolesta, mutta kirjoittavat niin monta viestiä että se tuntuu useammalta. 1. sivun ylä- ja alapeukuista voi hyvin arvioida miten normaalit ihmiset suhtautuvat näihin koviin pakkasiin.
Vierailija kirjoitti:
Ensin pakkaat himassa päälle pitkikset, pitkähihaiset paidat, toppahousut, untuvatakki, kaulahuivi, pipon ja rukkaset. Töihin kun pääset kuoriudut ja riisut pikkuvessassa pitkikset ja toppahousut ja vaihdat farkut sekä riisut villapaidan. Sullot pöydän alle vaatevuoren.
Kävelet aamuin illoin metrolle 1,5km viimassa niin että naama tunnoton ja sormet umpijäässä sekä silmät ja nenä vuotaa solkenaan.Täydessä metrossa kuuma ja hiki. Ulos kun pääset, jäädyt.
Vihaan talvea. Toi joulukuun syyskelit ok, tai max -5astetta. Tarkenee sukkiksilla farkkujen alla, trikoopaidalla ja untsikalla. Pipo, hanskat ja kaulahuivi tietty myös.
Tulispa jo kevät.
Eihän täällä Helsingissä oo mitään talvea ollutkaan? 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa on, eikä edes kovin kylmää
Sääennuste lupasi 19 ei ihan noin paljon tuntunut, oli villaiset välihousut.
Nauttikaa nyt tosta AURINGOSTA!! Eihän täällä oo aurinkoa näkynyt sitten syyskuun! Olisitte tyytyväisiä valittajat! Ihanan valoisaa, pimeääkin tulee vasta joskus puol 6 illalla. Päivä pidentynyt jo paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa olet edes edistänyt asiaa. Oletko kertonut puolisollesi toiveesta muuttaa ulkomaille? Lähde nyt edistämään asiaa! Turha se on kitua maassa josta ei tykkää. Itse rakastan Suomea, mutta sinun tilanteessasi lähtisin kyllä suunnittelemaan muuttoa pois. Kerran me täällä eletään. On niillä muillakin ulkomailla asuvilla ollut kaikki täällä!
Siis minä? Asun ulkomailla eikä minulla ei ole puolisoa tai lapsia. No omistusasunto oli aikanaan mutta sen sain myytyä.... Puhun nyt tilanteesta, joka on valtaosalla normaaleista ihmisistä.
Missä kohtaa viestiäni sanoin, että joudun "kitumaan maassa josta ei tykkää"?
Helsingissä on luvattu koko viikko aurinkoa. Siis koko viikko! Ja huomisesta lähtien loppuviikko -8 astetta eli ei todellakaan mikään paha! Katsokaa vaikka itse Ilmatieteenlaitos.fi
Vierailija kirjoitti:
Kävelet aamuin illoin metrolle 1,5km viimassa niin että naama tunnoton ja sormet umpijäässä sekä silmät ja nenä vuotaa solkenaan.Täydessä metrossa kuuma ja hiki. Ulos kun pääset, jäädyt.
Tulispa jo kevät.
Talvella varsinkin kannattaa välttää liikaa läträämistä suihkussa.
Ihon oma rasva pestään pois ja kierre on valmis
Miksi muuten änget sinne pikkuvessaan kaikkien vaatteiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä? Asun ulkomailla eikä minulla ei ole puolisoa tai lapsia. No omistusasunto oli aikanaan mutta sen sain myytyä.... Puhun nyt tilanteesta, joka on valtaosalla normaaleista ihmisistä.
Et sinä missään ulkomailla asu. On se kumma kun puolet mammoista asuu yhtäkkiä aina ulkomailla. Kukaan ei ulkomailla edes tiedä mistään av-palstasta saatika kävisi siellä😂😂
Minulla ahdistaa henkeä, vaikken ole edes asmaatikko! Miehellä taas on astma ja joutuu imemään piippua koko ajan. Iho kutisee, palelee, karkkia ja roskaruokaa tekee mieli. Pieni pakkanen ok, mutta tämä on jo liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on luvattu koko viikko aurinkoa. Siis koko viikko! Ja huomisesta lähtien loppuviikko -8 astetta eli ei todellakaan mikään paha! Katsokaa vaikka itse Ilmatieteenlaitos.fi
Samaa katsoin! Ihanaa säätä pk-seudulla koko viikko. Tänään vielä vähän viileämpää, mutta -8 tulee ja aurinko silti pysyy! 😊🙈
Vierailija kirjoitti:
Minulla ahdistaa henkeä, vaikken ole edes asmaatikko! Miehellä taas on astma ja joutuu imemään piippua koko ajan. Iho kutisee, palelee, karkkia ja roskaruokaa tekee mieli. Pieni pakkanen ok, mutta tämä on jo liikaa!
Roskaruokaa tekee mieli? No se ei kyllä ole sään vika 😂😂😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Oletkos vilkaissut ensin viikon sääennustetta? Ja tuo -8 astettakin on siis vuorokauden ylin, eli lyhyt hetki iltapäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa on, eikä edes kovin kylmää
Sääennuste lupasi 19 ei ihan noin paljon tuntunut, oli villaiset välihousut.
Helsingissä -8 ja -12 välillä. Ihana auringonpaiste eikä tuulekaan. En ymmärrä ainakaan helsinkiläisiä valittajia! Lisäksi täällä ei mitään talvea ole ollutkaan. Nämä todennäköisesti tämän talven ainoita pakkaspäiviä ja ulistaan minkä keretään. Huhhuh. Ennen täällä Helsingissä oli aina -20 ja -30 asteen väliltä, mitenköhän nää prinsessat on sillon selvinneet?
Lämpimämpää tänään on kuin eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä missään ulkomailla asu. On se kumma kun puolet mammoista asuu yhtäkkiä aina ulkomailla. Kukaan ei ulkomailla edes tiedä mistään av-palstasta saatika kävisi siellä😂😂
Kyllä me kansalaisuutena pysytään suomalaisina vaikka ulkomailla asutaankin. Tämäkin on näköjään vaikea sinulle käsittää. Ja google -tulokset tuovat usein tälle palstalle, näin minäkin tänne löysin. Ja google toimii Suomen ulkopuolellakin.
Tunnut olevan oikea järjen jättiläinen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos vilkaissut ensin viikon sääennustetta? Ja tuo -8 astettakin on siis vuorokauden ylin, eli lyhyt hetki iltapäivästä.
Miksi ihmeessä katsoisin ensviikkoa kun on vasta keskiviikko?! Sääennuste muuttuu vielä sata kertaa. Anna mä arvaan, sä vaan oot näitä jotka tykkää valittaa kaikesta? :')
Mä tykkään! Vaikka kesäihminen olenkin, niin kyllä talvet saavat olla kunnollisia, kun ne joka tapauksessa sen 4-5 kuukautta kestävät. Otan sata kertaa mieluummin aurinkoiset pakkaspäivät kuin sen tyypillisen harmaan loskapaskan.
Oletko yrittänyt tehdä jotain asian eteen, että muuttaisitkin pois? Oletko edistänyt asiaa? Kyllä se on aivan täysin mahdollista. Miksi muuten olet perustanut perheen maahan josta et tykkää? Elämä on täynnä valintoja.