Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielialalääkkeet ja "tasapaksu" olo

Vierailija
20.02.2018 |

Mielialalääkkeet ovat taittaneet pahimman ahdistuksen pois ja olo on sellainen korostuneen tasainen ja rauhallinen. Tunnen kuitenkin edelleen syvää toivottomuutta, enkä näe tulevaisuutta lainkaan. Kuuluisiko sitä tuntea olonsa jotenkin virkeäksi ja toiveikkaaksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei tasapaksu olo ja seksuaalinen haluttomuus haittaa. Pidän siitä rauhallisesta olotilasta joka minulla lääkkeiden vaikutuksesta on. Normaalisti olen epävakaa, liian tunteellinen, jatkuvasti ahdistunut ja helposti loukkaantuva. Saan elämäni ja ihmissuhteeni täysin sekaisin hyvin lyhyessä ajassa. Lääkkeiden kanssa vältyn ongelmilta, siinä ei paljon joku seksikyvyttömyys paina.

Kiva jos sua ei haittaa, mutta on monia, joiden elämään nuo asiat vaikuttavat tosi paljon, ja vieläpä ihan hemmetin negatiivisella tavalla. Ei mulle lääkäri sanonut mitään että esimerkiksi tää seksuaalinen kyvyttömyys voi jäädä pysyväksi tilaksi.

Vierailija
22/27 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 15 vuotta neurolepsejä pienellä annoskoolla, enkä tunnista mitään noista oireistanne, seksi tuntuu hyvältä, juoksulenkin jälkeen tulee aivan fantastinen olotila hyvä ruoka nostattaa mielialan kymppiin. Välillä on semmoisia tunteita kun on "masentunut" ja kokee jonkun tunteen, että ihanku minusta vähän etäämpänä oleva henkilö kokisisen eikä niinkään ite koe sitä, mutta tämmöset tunteen ovat todella harvinaisia. Ulkonäkööni lääkitys ei ole vaikuttanut mitenkään. Joillekki sopivat antipsykoottiset lääkkeet ja joillekki ei. Varmaa henkilöillä joihinkä lääke vaikuttaa nemmän aivojen toimintaan on lunnostaa vähemmän reseptoreita ja hermoratoja.

Miksi käytät neuroleptejä, jos kaikki on niin hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt 15 vuotta neurolepsejä pienellä annoskoolla, enkä tunnista mitään noista oireistanne, seksi tuntuu hyvältä, juoksulenkin jälkeen tulee aivan fantastinen olotila hyvä ruoka nostattaa mielialan kymppiin. Välillä on semmoisia tunteita kun on "masentunut" ja kokee jonkun tunteen, että ihanku minusta vähän etäämpänä oleva henkilö kokisisen eikä niinkään ite koe sitä, mutta tämmöset tunteen ovat todella harvinaisia. Ulkonäkööni lääkitys ei ole vaikuttanut mitenkään. Joillekki sopivat antipsykoottiset lääkkeet ja joillekki ei. Varmaa henkilöillä joihinkä lääke vaikuttaa nemmän aivojen toimintaan on lunnostaa vähemmän reseptoreita ja hermoratoja.

Oma kokemus= yleinen totuus. No ei se nyt ihan näinkään mene. Mm. seksuaalinen dysfunktio on yksi yleisimmistä neuroleptisten lääkkeiden aiheuttamista ongelmista ja yleisin syy sille, että miksi potilaat yleensä lopettavat neuroleptilääkityksen ihan kokonaan. Monille näistä lääkkeistä tulee vakavia haittoja, jopa pysyviä vaurioita. Yhdysvalloissa on tehty lääketehtaita vastaan useita oikeuskanteita, joita löytyy ihan googlettamalla asiasta. Ei nämä lääkkeet ihan harmittomia ole, vaikka sellaista kuvaa yleensä halutaan antaa. 

Vierailija
24/27 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivotkin uusiutuvat. Niille kannattaa hankkia laadukkaita rakennusaineita (fosfolipidit, lesitiini, rasvat, epa, omega3). Lisäksi aminohappovalmisteilla voi buustata dopamiinia, serotoniinia jne. Rautaa ja jodia moni saa liian vähän ja nekin vaikuttavat suorituskykyyn ja oloon. Ubikinoni herättää hyytyneitä mitokondrioita.

Omat aivoni menivät muusiksi burn outissa, mutta olen saanut tilannetta kohennettua paljon. Olen palautunut 70-80 % tähän mennessä.

Vierailija
25/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät neuroleptejä, jos kaikki on niin hyvin?

Toistuvien psykoosien takia, nyt ei ole ollut psykoosia 10 vuoteen. Neurolepsit suojaavat aivoja ettei ne psykoosin aikana vaurioidu ja tuhoa harmaata massaa. Seuraava psykoosi voi olla niin raju että päätyy loppu elämäksi sairaalaan.

Vierailija
26/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on useamman kerran pakotettu syömään mielialalääkkeitä, mutta ihan mitään vaikutusta ei ole ikinä tullut. Ihan sama kuin kalkkitableteita söis.

Vierailija
27/27 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on useamman kerran pakotettu syömään mielialalääkkeitä, mutta ihan mitään vaikutusta ei ole ikinä tullut. Ihan sama kuin kalkkitableteita söis.

Niin, se riippuu vähän ihmistä miten lääkeaine vaikuttaa, uskoisin ettei tunnevammaiset ihmiset huomaa suuriakaan eroja tunnelämässään kun popsivat mielialalääkkeitä, tai sitten lähiöbaarista haetulle juopolla syötettäisiin neurolepsejä en usko että huomasi mitään eroja edes selvinpäin.