Alkoholin käyttäjälle pakolliseksi käyttölupa
Käyttöluvan saa osallistuttuaan päivän mittaiseen koulutukseen alkoholin haitoista ja oikeanlaisesta käyttötavasta sekä läpäistyään kirjallisen kokeen. Poliisi tai tuomioistuin voisi ottaa käyttöluvan pois mikäli henkilö syyllistyisi voimakkaassa humalatilassa rikkomuksiin kuten baaritappelu tai rattijuopumus.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Saataisiin taas pontikkamarkkinat ja kieltolain aikaiset haitat aikaiseksi tuolla.
Käyttöluvan tavoite ei ollenkaan ole tämä vaan se että vähennettäisiin alkoholin liiallista käyttöä kouluttamalla ihmisiä. Ensimmäinen koulutus voisi olla jokaiselle ilmainen niin kysymys ei olisi edes rahastamisesta.
Ja luvan voisi suorittaa yläasteen sivussa.
Alkoholi täysin vapaaksi ja kunnon tuomiot rähinöitsijöille.
Uskotko, että häiriökäyttäytyminen johtuu tietämättömyydestä?
Pystyisin pitämään tuollaisen koulutuksen ja aiheeseen liittyviä olen pitänytkin. En ole ikinä ollut tappelussa tai aiheuttanut humalassa(kaan) häiriötä julkisella paikalla.
Juon viikossa yli 50 annosta alkoholia.
Että se siitä ideastasi.
Alkoholissa on juuri se vaara, että kukaan ei tiedä sen olevan haitallista. Siksi tuollainen päivän paasaaminen pelastaisi satoja ihmishenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Pystyisin pitämään tuollaisen koulutuksen ja aiheeseen liittyviä olen pitänytkin. En ole ikinä ollut tappelussa tai aiheuttanut humalassa(kaan) häiriötä julkisella paikalla.
Juon viikossa yli 50 annosta alkoholia. Että se siitä ideastasi.
Taidat olla sitten niitä kotona riehujia. Ei pääkoppasi kummoisessa kunnossa ole tuolla ryyppäämistahdilla.
Alkoholisti, ja kehtaat vielä leuhkia sillä. YÖK ällötys.
Luvassa on myös se ajatus että alkoholiongelmaiselta voitaisiin ottaa oikeus käyttää alkoholia pois ja mikäli hän käyttäisi sitä ilman oikeutta niin hänet tuomittaisiin samoin kuin huumausainerikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sitten niitä kotona riehujia. Ei pääkoppasi kummoisessa kunnossa ole tuolla ryyppäämistahdilla.
En riehu, mitä minä yksin siellä riehuisin. Enkä leuhki. Päinvastoin, tiedän oikein hyvin, että jossain vaiheessa pettää joko pää tai kroppa. Jos tapaisit minut, et osaisi aavistaakaan kuinka paljon juon. Olen se keski-ikäinen virkanainen, joka tänäänkin saattaa istua viereesi bussissa matkalla töistä kotiin.
Ja tällaisia ehdotuksia suustaan päästelevälle av-mammalle pitäisi saada kurssitus ja kortti, että saa pitää hallussaan mitään viestintävälineitä, joilla voi olla yhteydessä ulkomaailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on ainoa laillinen päihde niin sitä saa vetää vaikka urakalla.
Saataisiin taas pontikkamarkkinat ja kieltolain aikaiset haitat aikaiseksi tuolla.