Millaista on DIAKONIAopistossa opiskelu?
Olen miettinyt lähihoitajan tutkintoa. Miten se poikkeaa tavallisesta ammattioppilaitoksesta? Olen kuullut että tuolla on jotenkin enemmän uskontoon liittyviä juttuja, vai?
Kommentit (24)
Siveysvyöt laitetaan opiskelun ajaksi, ei muuta.
Opetussuunnitelman mukaan mennään. Uskonnolliset jutut on vapaaehtoisia. Aika paljon ma ma mu ja todennäköisesti opiskelee näissä, mutta se tuo vaan väriä oppilaitokseen.
Ei ollut uskonnollisuus näkyvissä. Vaativa koulu oli. Lähihoitaja opiskelijoilta vaadittiin paljon enemmän kuin muissa kouluissa. Opetettiin sellaisia hoidollisia juttuja, joita ei joka paikassa opeteta. Kaikki piti osata ja tehdä viimeisen päälle. Näin jälkeenpäin ajatellen ihan hyvä asia, vaikka opiskeluaika oli raskasta. Näin Oulun Diakoniaopistossa muutama vuosi sitten.
Valmistuin Hdo:sta 2011 enkä usko että opetus poikkesi muista lähärikouluista. Toki olen käynyt vain tuon yhden 😄
Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta :)
Katsookohan työnantaja millä silmällä jos olisi kaks lähihoitajaa, toinen perusamiksen käynyt ja toinen diakoniaopiston saman tutkinnon, kumman ottais vai liekö väliä.
Lyödään katekismuksella päähän jos ei ole tunnilla hiljaa ja kuuntele abbedissan opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut uskonnollisuus näkyvissä. Vaativa koulu oli. Lähihoitaja opiskelijoilta vaadittiin paljon enemmän kuin muissa kouluissa. Opetettiin sellaisia hoidollisia juttuja, joita ei joka paikassa opeteta. Kaikki piti osata ja tehdä viimeisen päälle. Näin jälkeenpäin ajatellen ihan hyvä asia, vaikka opiskeluaika oli raskasta. Näin Oulun Diakoniaopistossa muutama vuosi sitten.
Mitä sellaista siellä opetettiin mitä ei muissa kouluissa ole?
Ei mitään opeteta mitä muissa kouluissa ja kaikesta pääsee läpi kunhan vähän yrittää. :D Ainakin Helsingissä. Todella löysää on ja sanon tämän tuoreella kokemuksella. Uskonnollisuus tuossa koulussa tarkoittaa nykypäivänä islaminuskoa. Rukoushuonekin mattoineen löytyy. Jos olet monikulttuuri-ihminen, tuo on sinun paikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista siellä opetettiin mitä ei muissa kouluissa ole?
Kirjallisissa töissä ei saanut olla mitään virheitä. Kaikki tehtiin ajatellen amk opintoja, johon osa hakeutuisi. Näyttösuunnitelmiin vaadittiin paljon myös teoriaa. Opetettiin suoniverinäytteen otto , ekg otto, tikkien ompelu esim. Näitä ei tietääkseni joka koulussa opeteta. Tietenkin myös ne kaikki muut tavalliset: verensokerimittaus, insuliinin pistäminen, lihakseen pistäminen, katetrointi, limaimut, hapen anto.
Aivan normaali oppilaitos on mielestäni. T. Juuri valmistunut.
Itse opiskelen Oulussa myöskin, mutta toisessa oppilaitoksessa. Meille ei todellakaan opetettu noita kaikkia, hieman "tutkiskeltu" mutta täällä perusperiaate on, että sitten ne tulevat vastaan työharjoittelussa, jossa vasta kunnolla opetellaan. Osa jutuista pitäisi pystyä opiskelemaan itsenäisesti ilman kertausta (arvatkaapa muistaako/jääkö mieleen). Tahti on kova, eikä juttuja käydä läpi kuin sen kerran ja jos olet esimerkiksi kipeänä, niin voi voi. Käytännön asioita kun on kovin vaikea opiskella kirjan kanssa, varsinkin kun ei ole nähnyt koko asiaa. Olen harkinnut vaihtoa Diakonialle, kannattaisiko?
Ihan tavallinen oppilaitos sillä lisällä, että sinne otetaan myös työttömiä ja kuntoutuksen tarpeessa olevia kouluun muita opistoja enemmän.
SDO on pisnestä tekevä firma.
Opiskelija saa minmiopetuksen ja tuen, pitää tulla omillaan toimeen.
Erikoisia Tätejä siellä oli..
Mun kaverit on tällä hetkellä opiskelemassa Dianoniaopiston lähihoitaja alalla ja kuulemma opettajat on todella tiukkoja ja kaikki pitää mennä juuri silleen miten opettajat haluaa. Opiskelen myös samassa koulussa mutta kauneudenhoito alalla ja voin sanoa että opettajat kohtelee meitä oppilaita ihankuin olisimme eläimiä. ( ei kaikki opettajat) Suosittelen hakemaan johonkin toiseen kouluun jos haluaa että sua kohdellaan niinkuin ihmistä:)
En suosittele lähihoitajan opintoja. Olen itsekin vaihtamassa alaa pois sieltä. "Lähihoitajille on aina töitä" juna meni jo. Oletko lukenut yhtään hyvinvointialueiden yt jutuista?
Ei se poikkea tavallisesta oppilaitoksesta mitenkään. Siellä ei ole mitään nunnia, eikä uskontoa tuputeta, ei puhuta oikeastaan lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
En suosittele lähihoitajan opintoja. Olen itsekin vaihtamassa alaa pois sieltä. "Lähihoitajille on aina töitä" juna meni jo. Oletko lukenut yhtään hyvinvointialueiden yt jutuista?
En ole lukenut, vaikka lähihoitaja olenkin. Kerro lisää?
Up