Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö mielestäsi keskivertosuomalaista terveellisemmin?

Vierailija
20.02.2018 |

Syötkö "parempaa", eli terveellisempää, monipuolisempaa ja ravitsevampaa ruokaa kuin keskivertosuomalainen? Nautitko valmistamastasi ja syömästäsi ruuasta, ja keskityt siihen että ruokasi myös maistuu hyvältä?

Itse olen tässä oivaltanut, että syömällä ravitsevaa, monipuolista ja hyvää ruokaa, voin kokonaisvaltaisesti paremmin. On todella surullista, miten tosi monet syövät loppupeleissä melko yksitoikkoista, ravinneköyhää ja huonoa ruokaa. Tai sitten jos "aletaan syömään terveellisemmin", niin syödään mautonta kurkku-tomaatti-salaattia ja kuivaa kanan rintafilettä. Ihmiset, nauttikaa elämästä, nauttikaa hyvästä ruuasta, nauttikaa terveydestä ja voikaa hyvin!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin syön keskivertoa vähemmän lihaa, käytän suolaa vähemmän ja syön kasviksia yli jopa tämän suosituksen, puoli kiloa. Lisättyä sokeria en juuri käytä. Joskus harvoin syön jotain pullatuotteita ja jädeä. 

Eli näiden koordinaattien perusteella uskaltaisin sanoa, että kyllä. 

Olenko nyt näin sitten parempi ihminen? Onnellisempi tms.? 

En ole! 

Ei vain ole mielitekoja, jotka olisivat kovin epäterveellisiä. 

Vierailija
2/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, luulisin. Meillä syödään riistaa, villilohta ja kotimaista järvikalaa ja marjoja omasta metsästä. Hedelmät, kananmunat ja vihannekset luomuna, pähkinää säännöllisesti. Syödään hyvin kasvispainoitteisesti ja eläinkunnan tuotteita kohtuudella. Emme juo maitoa, mutta joskus teemme itse viiliä ja juustoa rasvaisesta luomumaidosta. Leivän leipoo mies ja lapset puristavat sitruksista mehua itse jos haluavat ja minä kasvatan kaikki yrtit.

Kaupan hyllylle jäävät kaikki sokeri- ja aspartaamijuomat, pakastevihannekset, valmisruuat, liemikuutiot ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on tarkalleen se "keskiverto" mutta uskoisin syöväni terveellisemmin.

Syön paljon kasviksia, en oikeastaan ollenkaan eineksiä, ns. herkkuja en harrasta, hiilarit tulee pääosin keitetystä perunasta, ruisleivästä tai täysjyväpastasta, syömäni ruuat ovat melko vähärasvaisia jne.. Voisi sanoa, että syön ravintosuositusten mukaan, hieman kuitenkin urheilua harrastavalle muokattuna.

En voi sanoa, että aina nauttisin arkiruuistani. Eivät ne ole mauttomia, mutta noudattavat aika samaa kaavaa. Kuitenkin se olo mikä terveellisesti ja sopivasti syömisestä tulee on todella hyvä ja tavoittelemisen arvoinen ja allekirjoitan tuon, että on surullista, miten kaikki eivät sitä koskaan tajua. Tervellinen ruoka voi olla myös todella hyvää, paljon parempaa kun joku rasvassa keitetty. Yleensä tällainen syöminen tosin painottuu viikonlopuille.

Eron terveellisen ja epäterveellisen ruuan ja sen tuoman olon välillä huomaa, jos menee lomalla mökille ja elää vaalealla leivällä, oluella ja grillimakkaralla: On muuten kokonaisvaltaisesti huonompi olo kun tervellisesti syömällä.

M-86

Vierailija
4/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En... Eilen söin pelkkää leipää ja kävin grillillä, tänään pekonipastaa ja pitsan. Ja joo, en voi mitenkään hyvin fyysisesti. Iho ja hiukset huonossa kunnossa, suunpielet auki ja painoo liikaa.

Vierailija
5/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitäkin terveellisenä pitää, mutta suositusten mukaan en ainakaan syö. Haluan ruokani normaalirasvaisena aitona ruokana, joka maistuu hyvältä ja pitää kylläisenä ilman turhia välipaloja. Se ruoka pitää minut myös terveenä ja toimintakykyisenä.

Vierailija
6/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mitäkin terveellisenä pitää, mutta suositusten mukaan en ainakaan syö. Haluan ruokani normaalirasvaisena aitona ruokana, joka maistuu hyvältä ja pitää kylläisenä ilman turhia välipaloja. Se ruoka pitää minut myös terveenä ja toimintakykyisenä.

Olen kanssasi samaa mieltä. Itse syön kaksi ateriaa päivittäin, lounaan ja päivällisen. Useasti ihmiset ihmettelevät, että kuinka voin jaksaa kun syön vain kaksi kertaa. Mutta kyllä sitä jaksaa kun kiinnittää huomiota siihen että mitä syö, ja että syö tarpeeksi.

t.ap

Vierailija
7/7 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä?

-syön lähes aina kasvisruokaa, enkä edes käytä juurikaan "lihankorviketuotteita" kuten soijanakkeja tjsp. vaan palkokasveja. Kasviksia menee se 500 g päivässä, monesti ylikin. Lihaa menee pari kertaa kuussa, yleensä kanaa tai riistaa. Kalalle olen allerginen.

-käytän vaan vähän eineksiä enkä juurikaan syö ns roskaruokaa. Kerran kuussa tulee tehtyä (kasvis)pizzaa.

-en syö juurikaan karkkia tai leivonnaisia tai juo limsaa tai mehuja. Sipsit ovat heikkouteni, joten tyydyn ostamaan niitä vaan rajoitetusti (1 pieni pussi / kk).

-en lotraa rasvalla, sokerilla ja suolalla, mutta en niitä kammoakaan. Pyrin kohtuukäyttöön, eli syön esim. vähärasvaisen jogurttini ilman lisättyä sokeria, mutta laitan salaattiin reilusti normaalirasvaista fetaa ja syön reilusti hedelmiä. Kaiken ei tarvitse olla sitä "kevyintä" versiota, muttei myöskään "raskainta".

-sama hiilareiden kanssa, en laske kulutusta, mutta pyrin pitämään esim. pastan, leivän, perunan ja riisin määrät kohtalaisina = ei joka aterialla, ei isoja määriä. Olo on helposti jotenkin tukkoinen jos tästä kovasti lipsun, mutta jos määrät pysyvät kohtuullisina ei ongelmia ole.

-alkoholinkäyttö on alle sen matalan riskin rajan, eli 7 viikkoannosta naisella

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä helpommin olen huomannut syömisten ja juomisten vaikutukset kehoon ja hyvinvointiin. Muutos nuoruuden lihaa rakastavasta sipsiahmatista on ollut melkoinen, mutta hidas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän