Keksikää pienituloiselle perheelle tekemistä talvilomaksi!
Mä olen kahden alakoululaisen työtön yksinhuoltajaäiti. Talviloma on ensi viikolla, eikä penniäkään rahaa mihinkään ylimääräiseen huvitukseen. Mummolamatka junalippuineen, laskettelurinteet, elokuvat yms maksullinen on poissa laskuista. Silti haluaisin tarjota lapsille ihan oikean talviloman, fiiliksen siitä että oikeasti tehdään jotakin muuta kuin möllötetään kotona. Onko ideoita? Asumme Tampereella.
Kommentit (73)
Säästämisestä ja sijoittamisesta on tullut uusi trendi. Tässäkin keskustelussa taivastellaan, että miksi ei ole säästetty etukäteen lomaa varten. Eikö tule mieleen, että pienituloisilla ihmisillä ei ole, mistä säästää? Aloittaja kertoo olevansa työtön, kahden kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja. En usko, että työttömyyskorvauksesta ja lapsilisästä jää isossa kaupungissa (asuminen kallista) kahden lapsen perheessä hirveästi rahaa sukanvarteen tai sijoitettavaksi.
Ap, mitä tekisitte jos teillä olisi rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Martina täällä heissan..
Mä lisäännyin miljonäärin kanssa..just ni ..miljonäärin
Nyt se mun luuseri-Eskon kanssa tyhmyyksissään väännetty lapsonenkin pääsee siivellä LEVILLE
Jotkut ne vaan osaa tän homman..just..just
Ai ni Ap..lainaa äitiltäs..niin mäkin tein:)
Vierailija kirjoitti:
Säästämisestä ja sijoittamisesta on tullut uusi trendi. Tässäkin keskustelussa taivastellaan, että miksi ei ole säästetty etukäteen lomaa varten. Eikö tule mieleen, että pienituloisilla ihmisillä ei ole, mistä säästää? Aloittaja kertoo olevansa työtön, kahden kouluikäisen lapsen yksinhuoltaja. En usko, että työttömyyskorvauksesta ja lapsilisästä jää isossa kaupungissa (asuminen kallista) kahden lapsen perheessä hirveästi rahaa sukanvarteen tai sijoitettavaksi.
Eiks ne lasten isät vois osallista lastensa lomiin rahallisesti?
Niihaman majalla pystyy ainakin paistamaan makkaraa. Sielläpäin on mukava nauttia talvipäivästä ulkoillen, makkaraa paistellen jne.
leipokaa yhdessä jotain hyvää tai paistakaa vaikka lettuja :)
Hei ap! Ilmaistapahtuma:
https://www.tampere.fi/tampereen-kaupunki/ajankohtaista/tiedotteet/2018…
pelaatte kaikkia niitä lautapelejä mitä kaapeistanne löytyy
Jännittäviä oletuksia ihmiset tuntuvat tekevän täällä. Monet puhuvat täällä lapsistani tyttöinä, vaikka en kertonut heidän sukupuoltaan missään vaiheessa. Ja samoin puhutaan lasten isistä, vaikka kyllä näillä on ihan sama isä ja minulla vain yksi ex-aviomies.
Lasten isä maksaa elatusmaksut, ei muuten osallistu menoihin, lomakustannuksiin tms. Ja ei, tässä elämäntilanteessa ei todellakaan ole ollut mahdollisuutta säästämiseen tai sijoittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jännittäviä oletuksia ihmiset tuntuvat tekevän täällä. Monet puhuvat täällä lapsistani tyttöinä, vaikka en kertonut heidän sukupuoltaan missään vaiheessa. Ja samoin puhutaan lasten isistä, vaikka kyllä näillä on ihan sama isä ja minulla vain yksi ex-aviomies.
Lasten isä maksaa elatusmaksut, ei muuten osallistu menoihin, lomakustannuksiin tms. Ja ei, tässä elämäntilanteessa ei todellakaan ole ollut mahdollisuutta säästämiseen tai sijoittamiseen.
Voisiko iskä ottaa rakkaat lapsoset kylään loman ajaksi:)
Paistatte joka päivä makkaraa....voitte ostaa halpaa makkaraa lidlistä.
Illalla leivotte pullaa ja pelaatte afrikan tähteä:)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi oikein paljon enemmän rahaa, lähtisimme matkalle: joku aurinkoloma tai kaupunkimatka. Jos olisi jonkin verran enemmän rahaa, lähtisimme mummolaan ja saattaisimme samalla reissulla viettää vaikka yön kylpylässä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole käyttänyt ilmaisua tytöt
Ovatko lapsesi muun sukupuolisia?
Voit pukea heidät MA-KE tytöiksi, TO-PE pojiksi ja viikonloppuisin ne voisivat olla kotona alasti
Missäpäin asutte? Kaupissa upeita mäkiä! Sinne eväiden kanssa. Leipokaa yhdessä, tee aarrekartta metsään, talviolympialaiset eli eri lajeja pihalla, kirjasto ja maksuton museo, rakentakaa maja olkkariin missä nukutte yön. Hauskaa lomaa!
Vierailija kirjoitti:
Ai anteeksi. En kyllä yhtään tiedä mistä sain päähäni että lapsesi ovat tyttöjä. 😄 Luin aloituksen nyt uudestaan ja ethän siellä lasten sukupuolta kerro, mutta olisin voinut vannoa, että aiemmin luin että ovat tyttöjä. Mun moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai anteeksi. En kyllä yhtään tiedä mistä sain päähäni että lapsesi ovat tyttöjä. 😄 Luin aloituksen nyt uudestaan ja ethän siellä lasten sukupuolta kerro, mutta olisin voinut vannoa, että aiemmin luin että ovat tyttöjä. Mun moka.
Sen on täytynyt olla tuo "työtön", luin varmaan "tytön".
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin asutte? Kaupissa upeita mäkiä! Sinne eväiden kanssa. Leipokaa yhdessä, tee aarrekartta metsään, talviolympialaiset eli eri lajeja pihalla, kirjasto ja maksuton museo, rakentakaa maja olkkariin missä nukutte yön. Hauskaa lomaa!
Ap ei halua kirjastoon...unohdit mainita makkaran paiston
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa täällä puhutaan tytöistä?no hyvä että ovat poikia. Pojat tykkää makkarasta
Miksi ex-mies ei osallistu lasten lomiin rahallisesti?
Vihaavatko oudot muun sukupuoliset kersasi heidät hylännyttä luuseri faijaansa?
Käyttääkö mies rahansa "oikean rakkaansa" lapsiin?
Dubaihin luxuslomalle!!! Jos tonnin vuodessa tienaavat nuoret Instagram-keikistelijät voi elää luxuselämää niin miksi ei myös ap?