Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut on torjuttu kun hain puhelimyyjäksi, ilmaislehdenjakajaksi, kaupankassaksi ja siivoojaksi

Iki-työtön
20.02.2018 |

Enkö oikeasti kelpaa mihinkään työhön kun edes paskaduuneihin ei huolita?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on rakennettu subjektiivisille kokemuksille.

Sinkkumies

Vierailija
42/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupankassalle ei oikeastaan pääse ilman uskomatonta tuuria, kokemusta tai suhteita. Hylkäykset siivoojan paikoistakin uskon, kilpailu on kovaa. Mutta puhelinmyynti ja ilmaislehtien jakelija?

Molemmista palkka jää noin 3 e/h (tai puhelinmyynnissä nollaan), joten työntekijöistä on aina pulaa. CV:tä tai hakemusta yleensä edes vaadita, joten et ole sitäkään voinut mokata. Jakajan ei tarvitse edes tavata pomoaan tai muita työntekijöitä! Nämä ovat niitä ainoita "hommia saa, jos vain ilmoittaa tulevansa töihin" -paikkoja nykyaikana eli joko jätät jotain todella oleellista kertomatta tai sitten vain provoat.

Mistä päin olet? 

Kassahenkilöistä ja siivoojista on suoranainen pula täällä pääkaupunkiseudulla. 

Ei tosiaan tarvita mitään "tuuria". Jos olet täysipäisen oloinen ja terve myös fyysisesti, niin paikka on varma. 

Höpsistä. Työttömänä ollessani hain kassoille ja siivoojaksi. Kummastakin on kokemusta nuoruusvuosilta ja lisäksi olen tehnyt paljon asiakaspalvelutyötä, josta myös oli suosittelija. Kielitaitoakin on. Cv on hyvä ja tarkistettu. En päässyt YHTEENKÄÄN haastatteluun näistä huolimatta ja tämä oli pk-seudulla!

Työllistyin sitten lopulta muualle, myöskin matalapalkkaisiin duunarihommiin kuitenkin.

Suomessa ikärasismi tuntuu olevan pahin työllistymisen estäjä. Sille voisi hallitus alkaa tekemään aggressiivisemmin jotain, jos oikeasti työllisyysasteen lisääminen kiinnostaisi köyhien kiusaamisen sijaan. Ei Suomella ole varaa jättää ammattitaitoista ja taitavaa väkeä ilman työtä.

T: nainen 43 v

Siivousfirmalle olet riski sekä työkokemuksesi, että elämänkokemuksesi takia. Voit puuttua ja aukaista suusi epäkohdista. Sinulla on jotain mihin verrata palkaa tai lisienmaksamisia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jotain pahasti vialla, jos olet tosissasi. 

Siivoojaksi ja lehdenjakajaksi ei pääse, ellei fyysinen kunto ole normaali. 

Puhelinmyyjäksi ei pääse, elle suullinen ilmaisu ole normaali. 

Kaupan kassaksi ei pääse, elleivät sosiaaliset taidot ole normaalit. 

Eli kaikessa mättää...?

Esin. kassatyöhön on todella paljon hakijoita, koska sitä pystyy tekemään kuka tahansa. Kokeilepa vitsillä hakea kassatyöhön, ihan vaan nähdäksesi että saatko kutsua haastatteluun niiden satojen/tuhansien hakijoiden joukosta

Minä olen hakenut viimeisen 1,5 vuoden sisällä siivoojaksi, kaupan kassaksi ja puhelinhaastattelijaksi, ja kaikkiin päässyt. t: eri

Mä myös nuorena pääsin minne vaan. Nyt 50v, en pääse mihinkään.

Ikävä ja surullinen fakta. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle pitää viisikymppiset työttömänä.

Esimerkki huonosta asenteesta. Itse palkkasin yli 6kymppisenkin, tosin toinen pomo irtisanoi sen. Tehtiin sopimus missä mä halusin sen palkkaamasta laiskurista eroon ..

Muuten en olisi suostunut.

Sinkkumies

Sä et tiedä mun asenteesta yhtään mitään.

Näyttää sitä löytyvän ;)

Sinkkumies

Vierailija
44/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupankassalle ei oikeastaan pääse ilman uskomatonta tuuria, kokemusta tai suhteita. Hylkäykset siivoojan paikoistakin uskon, kilpailu on kovaa. Mutta puhelinmyynti ja ilmaislehtien jakelija?

Molemmista palkka jää noin 3 e/h (tai puhelinmyynnissä nollaan), joten työntekijöistä on aina pulaa. CV:tä tai hakemusta yleensä edes vaadita, joten et ole sitäkään voinut mokata. Jakajan ei tarvitse edes tavata pomoaan tai muita työntekijöitä! Nämä ovat niitä ainoita "hommia saa, jos vain ilmoittaa tulevansa töihin" -paikkoja nykyaikana eli joko jätät jotain todella oleellista kertomatta tai sitten vain provoat.

Mä oon jakanu lehtiä nuorena 1e tunti. Revi siitä.

Sinkkumies

Vierailija
45/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minustakin tuntuu, että ikä tulee vastaan (43 v.). Harmi, kun se varsinainen ura ei ole edes kunnolla alkanutkaan.

Olen korkeakoulutettu ja pitänyt yllä osaamistani opinnoin, mutta CV on täynnä pelkkää määräaikais- ja freelancersilppua. Pätkiä ja työttömyyttä vuorotellen. En ole onnistunut pääsemään puolta vuotta pidempään työsuhteeseen, vaikka minussa ei luonteen, asenteen ja innokkuuden puolesta vikaa olekaan. Olen terve, fyysisesti loistokunnossa ja muutenkin pirteä. Silti joku mättää. Työnantajat epäilevät kai tuosta pätkätyön määrästä, että olen jotenkin viallinen? Totuus on kuitenkin se, että olen hakenut ja tehnyt kaikkea, mitä olen saanut. Paha sitä CV:tä viilata muuksikaan.

Väärentämään ja valehtelemaan en ryhdy, se on minusta todella paha, jos jää sellaisesta kiinni.

Nainen on aina väärän ikäinen. Kun valmistuin 27v., kukaan ei palkannut, koska saatan lisääntyä ja jäädä äitiyslomalle. Siispä tein pätkiä, ja sain lapset siinä työttömänä välissä. Nyt, kun lapset ovat jo isoja eivätkä sairasta tarhatuliaisiakaan, olen jo liian vanha työnantajille. Koskaan ei ole hyvä.

Enää 27 vuotta eläkkeeseen (joka on 15 €/kk).

Vierailija
46/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä jotain pahasti vialla, jos olet tosissasi. 

Siivoojaksi ja lehdenjakajaksi ei pääse, ellei fyysinen kunto ole normaali. 

Puhelinmyyjäksi ei pääse, elle suullinen ilmaisu ole normaali. 

Kaupan kassaksi ei pääse, elleivät sosiaaliset taidot ole normaalit. 

Eli kaikessa mättää...?

Esin. kassatyöhön on todella paljon hakijoita, koska sitä pystyy tekemään kuka tahansa. Kokeilepa vitsillä hakea kassatyöhön, ihan vaan nähdäksesi että saatko kutsua haastatteluun niiden satojen/tuhansien hakijoiden joukosta

Minä olen hakenut viimeisen 1,5 vuoden sisällä siivoojaksi, kaupan kassaksi ja puhelinhaastattelijaksi, ja kaikkiin päässyt. t: eri

Mä myös nuorena pääsin minne vaan. Nyt 50v, en pääse mihinkään.

Ikävä ja surullinen fakta. Kalliiksi tulee yhteiskunnalle pitää viisikymppiset työttömänä.

En sinänsä epäile ikärasismia, mutta sekä kauppaan että siivousfirmaan otettiin 5-kymppisiä uusia työntekijöitä sinä aikana kun niissä pyörin. Sinne puhelinhaastatteluun en mennyt, joten siitä paikasta en tiedä.

t: edelleen eri

Vierailija
47/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt kauheesti kommenteistani. 

Olen siis itse ja lapsenikin saanut aina töitä täällä pääkaupunkiseudulla. Ei aina niin hohdokkaita, mutta töitä kuitenkin. 

Oli tarkoitus olla jopa kannustava, mutta pieleen meni. 

Ja on totta, että jotkut työpaikat ns. suhteilla. Mutta sosiaalinen ja normaali niitäkin kerää matkan varrella. Miten jollain viisikymppisellä ei olisi suhteita sen vertaa, että jonkun työpaikan saa? 

Syrjäytyneellä?

Suhteita toki on. Mutta suhteet vaietaan kuoliaaksi kun tulee 50v mittariin.

Moneen paikkaa, johon olen hakenut, on palkattu vähän yli 20v. Mä en pyydä edes isoa palkkaa.

Ja mulla on vielä ylpeyteni. Jos laitan palkkatoiveeksi alle 2000e /brutto, olen työnantajan silmissä epätoivoinen luuseri.

Työttömänä olen ollut vasta 3kk, työtä hakenut yli vuoden.

Meneehän tämä elämä näinkin. Minusta olisi kyllä paljon hyötyäkin vielä, mutta kukaan ei sitä usko.

Jase mitä tänne kirjoitan, ei todellakaan näy minusta ulospäin, eli asenteesta on nyt turha marmattaa.

Vierailija
48/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka on pääkaupunkiseudulla työttömänä tällä hetkellä on sitä omasta tahdostaan tai muuten työkyvytön. 

Ja en edes tarkoita puhelinmyyntiä. Kotisiivous suorastaan huutaa työntekijöitä. 

Vierailija
49/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt kauheesti kommenteistani. 

Olen siis itse ja lapsenikin saanut aina töitä täällä pääkaupunkiseudulla. Ei aina niin hohdokkaita, mutta töitä kuitenkin. 

Oli tarkoitus olla jopa kannustava, mutta pieleen meni. 

Ja on totta, että jotkut työpaikat ns. suhteilla. Mutta sosiaalinen ja normaali niitäkin kerää matkan varrella. Miten jollain viisikymppisellä ei olisi suhteita sen vertaa, että jonkun työpaikan saa? 

Syrjäytyneellä?

Suhteita toki on. Mutta suhteet vaietaan kuoliaaksi kun tulee 50v mittariin.

Moneen paikkaa, johon olen hakenut, on palkattu vähän yli 20v. Mä en pyydä edes isoa palkkaa.

Ja mulla on vielä ylpeyteni. Jos laitan palkkatoiveeksi alle 2000e /brutto, olen työnantajan silmissä epätoivoinen luuseri.

Työttömänä olen ollut vasta 3kk, työtä hakenut yli vuoden.

Meneehän tämä elämä näinkin. Minusta olisi kyllä paljon hyötyäkin vielä, mutta kukaan ei sitä usko.

Jase mitä tänne kirjoitan, ei todellakaan näy minusta ulospäin, eli asenteesta on nyt turha marmattaa.

Mitenhän tän teille kertoisi. Kyseessä on kuin pelin hävinnyt mies baarissa. Ei se naista saa, ellei se usko itseensä.

Sinkkumies

Vierailija
50/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivousfirmassa töissä ja useampi tuttuni on pyytänyt multa yhteystiedot rekrytointipuolelle hakeakseen töitä koska ovat omien sanojensa mukaan olleet valmiita epätoivossaan jopa siihen työhön. Ketään heistä ei ole palkattu. Miksi työnantaja antaisi työtä sitä halveksivalle, varsinkaan kun meillä on vaatimuksena alan koulutus tai oppisopimus..

Vierailija
51/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivousfirmassa töissä ja useampi tuttuni on pyytänyt multa yhteystiedot rekrytointipuolelle hakeakseen töitä koska ovat omien sanojensa mukaan olleet valmiita epätoivossaan jopa siihen työhön. Ketään heistä ei ole palkattu. Miksi työnantaja antaisi työtä sitä halveksivalle, varsinkaan kun meillä on vaatimuksena alan koulutus tai oppisopimus..

Ei nämä tajua sitä mitä mä kutsun "asenteeksi". Sinä ymmärrät.

Sinkkumies

Vierailija
52/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryys on näille plussa napin painamista. Mitään käsitystä oikeasta nöyryydestä ei ole.

Sinkkumies

Vierailija
53/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääministeri Sipilä ja valtiovarainministeri Orpo ovat silti sitä mieltä, että "sinun kannattaisi ottaa työtä vastaan".

Vierailija
54/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin olet? 

Kassahenkilöistä ja siivoojista on suoranainen pula täällä pääkaupunkiseudulla. 

Ei tosiaan tarvita mitään "tuuria". Jos olet täysipäisen oloinen ja terve myös fyysisesti, niin paikka on varma. 

Helsingistä juuri. Terveydessä ei ole mitään vikaa, joten en sitten varmaan ole "täyspäisen oloinen" tai olen muuten vain niin ylitsepääsemättömän paska. Puhelinmyyntiin ja ilmaislehtien jakajaksi tosiaan kelpasin silti aina. Nyt onneksi opiskelen ja sain jo hieman oikeita kesätöitä suhteilla. Muutama luokkakaveri on kaupassa töissä, saivat jalan oven väliin suhteilla.

Ja olen vielä suht nuori, en mikään viisikymppinen työttömäksi jäänyt.

Vierailija
55/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yli 50-vuotias, niin olet liian vanha, se selittää asian.

Vierailija
56/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

No jos siivous ei sovi?! Minulla ainakin on astma ja käsi-ihottumaa, jotka eivät siivouksesta paremmiksi muutu. Miksi aina se siivous on joku vaihtoehto epätoivoiselle?

Btw. Menisitkö Sinkkumies itse johonkin lehdenjakeluhommaan, jota olet tehnyt viimeksi 14-vuotiaana, jos olet siinä välissä tehnyt asiantuntijatyötä 15 vuotta? Ei siihen golf-kentän ruohonleikkajan tai jätskikiskan myyjän pestiin silloin edes oteta.

Vierailija
57/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

No jos siivous ei sovi?! Minulla ainakin on astma ja käsi-ihottumaa, jotka eivät siivouksesta paremmiksi muutu. Miksi aina se siivous on joku vaihtoehto epätoivoiselle?

Btw. Menisitkö Sinkkumies itse johonkin lehdenjakeluhommaan, jota olet tehnyt viimeksi 14-vuotiaana, jos olet siinä välissä tehnyt asiantuntijatyötä 15 vuotta? Ei siihen golf-kentän ruohonleikkajan tai jätskikiskan myyjän pestiin silloin edes oteta.

Sinulla on selvä Asennevamma. Jos kuolisit nälkään, niin tekisitkö jotain työtä? 

Sinkkumies

Vierailija
58/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhah, Sinkkumies on itse työtön kun on aikaa provoilla täällä.

Vierailija
59/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on astma niin voi mennä vaikka tiskariksi.

Sinkkumies

Vierailija
60/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahhah, Sinkkumies on itse työtön kun on aikaa provoilla täällä.

Mulla on varaa määrittää itse omat työaikani, no päiviä en pysty määrittämään, jos me ollaan esim. vkloput töissä niin sitten ollaan. Toiset paikkaa viikolla.

Olen myös kertonut palstalla, että joskus en ole nähnyt pomoa kuukausiin. Sen verran se luottaa muhun.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme