Mies ilmoitti heti alussa, ystävät menee parisuhteen edelle.
Treffeillä Mies kertoi heti, että ystävät (myös naispuoliset ystävänsä) tulee aina olemaan tärkein asia hänelle elämässä ja vasta sen jälkeen parisuhde. Perusteluina, koska ystävät yleensä pysyy, mutta parisuhteet päättyy eroon. Menisittekö toisille treffeille? Perustelut
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menin, myöhemmin selvisi, että mies tarkoitti todella sitä. Jos joku kaveri soitti, että nyt baariin niin sinnehän lähti. Ihan sama siis vaikka olisi ollut sovittuna mitä sille illalle tai seuraavalle päivälle.
Enää en menisi.
Mulla oli vastavanlainen nainen. Puhelin soi kesken seksin, arvaa kumpi meni edelle?
Yök, toivottavasti meidän exät on nyt yhessä 😆
En viitsisi vaivautua, vaan sanoisin miehelle, että sama täällä ja lähtisin. Kaverit ja ystävät ovat tärkeitä, mutta kilpailemaan en lähtisi. Olin kerran miehen kanssa, joka oli paria kuukautta aikaisemmin vapautunut avoliitosta ja meillä meni tosi hyvin yhdessä, mutta kaveriporukat ja kaljan juonti menivät minun edelleni.
Vierailija kirjoitti:
Jos etsisin parisuhdetta, en menisi. Jos etsinnässä olisi vain väliaikainen suhde, menisin. Toki kertoisin miehelle seuraavilla treffeillä, että olen hänen kanssaan vain niin kauan, kunnes löydän paremman miehen. Painottaisin vielä, että suhde on vain tapailua ja kaikki muu elämässäni on tärkeämpää.
Tekisin saman ja ilmoittaisin vielä että kun tämä on vain tapailua ja seksi kuuluu vain parisuhteeseen niin kaipa miehelle on ok ettei sänkyyn mennä.
Vierailija kirjoitti:
Liian rehellinen. En menisi. Ajattele mitä se vastaa, kun kysyt näytätkö läskiltä liian kireässä napapaidassa.
Jos itsetunto ei rehellisyyttä kestä silloin ei esitetä tuollaisia kysymyksiä.
Joku tinder-panoko on av-mammojen mielestä tärkeämpi kuin ystävät?
No, jos hän olisi muuten kiinnostava tyyppi ehdottaisin hänelle kokeilla olla ystäviä, toiset treffit siis ystävyyden merkeissä.
Parisuhteeseen pettynyt mies usein paneutuu työhönsä ja harrastuksiinsa... naiset ystävinä siinä vaiheessa vähän arveluttaa
En tosiaan menisi. Ei ystäviä tarvitse jättää, mutta se että menee suhteen edelle on liikaa. Miksei voi olla vaikka samalla viivalla?
En menisi, kuulostaa keskenkasvuisen mieslapsen elämänkatsomukselta.
Vierailija kirjoitti:
En menisi, kuulostaa keskenkasvuisen mieslapsen elämänkatsomukselta.
Ja naislapsi on edelleenkin lapsuutensa prinsessaleikki-harhoissaan, jossa prinssi antaa puolet valtakunnasta ensimmäisellä tapaamisella?
Vierailija kirjoitti:
Joku tinder-panoko on av-mammojen mielestä tärkeämpi kuin ystävät?
Miten siitä edes mitään parisuhdetta pystyy syntymään, jos toinen kertoo heti alkuun, että tämä ei kestä kauaa? Ei kai kukaan tuon sanottuaan edes kuvittele, että vastapuoli haluaa sitoutua suhteeseen.
Liian mustavalkoinen ja jyrkkä ajattelutapa, voi ulottua muihinkin elämän osa-alueisiin, ja tehdä miehestä hankalan kumppanin.
Sinänsä en arvosta ihmisiä jotka hylkäävät muut ihmissuhteet aina kun uusi kumppani on kuvioissa, joten taustalla on osittain käyttökelpoinen idea. On kuitenkin mahdollista ylläpitää sekä parisuhdetta että ystävyyssuhteita, joten en näe järkeä tuommoisessa ilmoituksessa ja priorisoinnissa.
Itselläni on vakaa ja pitkä parisuhde ja paljon ystäviä, osa lapsuudesta asti, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Puolisoni on läheisin ihminen ja elämänkumppanini, mutta kaikki ystäväni ovat myös minulle erittäin tärkeitä. Pidän periaatteena, että se, mitä ensin sovitaan, siitä pidetään kiinni, ellei tule jotain hätätapausta, kuten omainen joutunut sairaalaan tms. minkä vuoksi sovittu asia pitää siirtää.
Vastauksena kysymykseen, tuon perusteella en lähtisi toisille treffeille, noin jyrkät ja periaatteelliset ihmiset eivät kokemukseni mukaan sovi parisuhteeseen. Jonkinlainen kompromissi tuossakin pitäisi olla. Ei ole mikään ihme että miehen parisuhteet väistämättä päättyvät eroon, kun puolisoehdokas laitetaan automaattisesti prioriteettijonossa alimmaiseksi.
Käytännössähän mies kertoi suoraan, että olet hänelle vain varareikä ja että hänellä tulee aina olemaan oikeus tehdä mitä haluaa ja olla muiden naisten kanssa. Veikkaan että sinulla ei olisi samoja oikeuksia. Ehkä voisin uteliaisuudestanähdä hänen reaktionsa tavata miehen vielä uudestaa ja kertoa, että hei olen itsekin nyt omaksunut tuon loistavan periaatteen ja että juomaanko nää kahvit nopeesti koska puolen tunnin päästä on aika sovittu Teemun kanssa ja että sopiihan se.
Tottakai kaverit edelle. Hyviä kavereita ei niin vaa löydy, mutta naisia on maailma pullollaa.
Vierailija kirjoitti:
Treffeillä Mies kertoi heti, että ystävät (myös naispuoliset ystävänsä) tulee aina olemaan tärkein asia hänelle elämässä ja vasta sen jälkeen parisuhde. Perusteluina, koska ystävät yleensä pysyy, mutta parisuhteet päättyy eroon. Menisittekö toisille treffeille? Perustelut
Ei kuuna kullan valkeana tuon kanssa suhteeseen. Oma puoliso tulee aina olla ensimmäinen. Ne kaverit jotka eivät tätä ymmärrä, eivät ole oikeita kavereita. Se ihminen jonka kanssa elää, sen on pakko olla kaikkein tärkein ihminen elämässä, ja häntä pitää miettiä aina ensin. Muuten yhteiselämä on tuhoon tuomittu. Jos muita naisia laittaa oman puolisonsa edelle, on edessä kestämätön ristiriita.
Pojulla on menossa vielä "inkkarileikit" kavereiden kanssa, se parisuhteen aika tulee kunhan kypsyy aikuiseksi.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuuna kullan valkeana tuon kanssa suhteeseen. Oma puoliso tulee aina olla ensimmäinen. Ne kaverit jotka eivät tätä ymmärrä, eivät ole oikeita kavereita. Se ihminen jonka kanssa elää, sen on pakko olla kaikkein tärkein ihminen elämässä, ja häntä pitää miettiä aina ensin. Muuten yhteiselämä on tuhoon tuomittu. Jos muita naisia laittaa oman puolisonsa edelle, on edessä kestämätön ristiriita.
Pojulla on menossa vielä "inkkarileikit" kavereiden kanssa, se parisuhteen aika tulee kunhan kypsyy aikuiseksi.
No just näin! <3 Ihanaa että miehetkin ajattelee näin.
Hyvässä provossa asia esitetään uskottavammin, tyyliin "... sitten meille tuli puhetta ystävistä, ja mies sanoi näin". Tämä sinun versiosi antaa ymmärtää, että mies vain tokaisi noin ja siinä kaikki. Sinä et edes kysynyt, että mitä se käytännössä tarkoittaa tms.
Mutta leikitään, että olen treffeillä ja mies töksäyttää noin. Ei, en olisi kiinnostunut tapaamaan uudestaan. Liian jyrkkä ja ehdoton suhtautumistapa. Sen sijaan jos olen treffeillä ja puhutaan niitä näitä ja mies mainitsee ystävänsä ja pohdiskelee, kuinka vuosien varrella osa heistä on tullut niin läheisiksi, että hän haluaa ehdottomasti säilyttää heidät ystävinään myös parisuhteessa ollessaan, niin tilanne on aivan toinen.
Enpä tiedä, aika vaikea tilanne. Eikös parisuhteessa olla myös ”ystäviä”? Ainakin itse ajattelen sen menevän niin. Mielummin ehkä mies joka ei peru treffejäsi kaveri-illan takia 👐🏻 kyllä löytyy niitä jotka todella haluavat viettää kanssasi aikaa
Olen jokseenkin samaa mieltä tuon lauseen kanssa, mutta en ehkä menisi treffeille jos mies asian noin ilmoittaisi. Voihan se myös tarkoittaa hänelle eri asiaa. Itselleni se tarkoittaa sitä, että en pistä kumppania aina automaattisesti edelle jos pitää valita kahden väliltä ja koitan viettää kavereiden kanssa aikaa säännöllisesti. Se ei tarkoita sitä, että jos olen luvannut kumppanille jotain, muutan mieleni jos kaveri ehdottaa jotain luvatun asian kanssa päällekkäin.
Olen joskus tehnyt sen erehdyksen, että laitan parisuhteen liikaa muiden asioiden edelle ja se on pilannut kaverisuhteita ja muutakin elämää, mutta en ilmaisisi (mahdolliselle) kumppanille asiaa noin töksähtävästi. Se ei kuulosta lupaavalta, vaikka onkin realistista että suhde voi päättyä eikä kavereita siksikään kannata unohtaa seurustellessaan. Ei siltikään, vaikka uskoisi että juuri tämä suhde kestää.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaverit edelle. Hyviä kavereita ei niin vaa löydy, mutta naisia on maailma pullollaa.
Niin miehiäkin!
Kuka idiootti tuollaista edes kysyy :D