Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupoissa:”Voisinko olla avuksi”

Vierailija
20.02.2018 |

Käy niin hermoon myyjät jotka kysyvät, että voisivatko olla avuksi. Siis niin ahdistavaa. Ja esim Stockmannilla joskus samalla osastolla saanut vastata useammalle myyjälle, että ”ei tarvitse, katselen vaan”. Mikseivät voi lopettaa tuota. Jokainen normaali ihminen osaa kysyä apua jos tarvitsee.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja käskee tekemään niin. Jokainen potentiaalinen asiakas on huomioitava oraalisesti. (ei kielarein kuitenkaan)

Vierailija
2/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin totta! ÄRsyttävää toimintaa, mistä varmaan kukaan ei oikeasti tykkää. 

"Voinko olla avuksi?" 

Avuksi missä? Itsehän minä niitä vaatteita etsin ja tiedän, mistä tykkään. Mitä se myyjä siinä osaa auttaa? Ehkä sitten, jos löydän mieleseni vaatteen (tässä myyjä ei osaa auttaa) ja siitä puuttuu koko, niin voin kysyä myyjältä josko jossain varastossa niitä olisi. Yleensä ei, vaan kaikki on siinä esillä. 

Myyjille vaan joku koppi, mistä sen voi tarvittaessa käskeä auttamaan. Tai vielä parempi, joku pääte, mistä voi tutkia onko vaatetta muita kokoja jossain varastossa. Ei tarvi turhille myyjille palkkaa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin vaikeaa vain vastata että ei kiitos?

Vierailija
4/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan masentunut kun häiritsee se että joku kysyy että voiko olla avuksi?

Vierailija
5/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kohteliasta tarjota apua ja voithan sinä siitä myös kohteliaasti kieltäytyä. 

Vierailija
6/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on niin vaikeaa vain vastata että ei kiitos?

Nykyään ollaan eritysherkkiä, sos. til. pelkoisia ja yleensäkin pahoitetaan mieli kovin herkästi. Valitse siitä itsellesi sopivin ;)

Vierailija
7/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voinko olla avuksi?" 

Avuksi missä? Itsehän minä niitä vaatteita etsin ja tiedän, mistä tykkään. Mitä se myyjä siinä osaa auttaa? Ehkä sitten, jos löydän mieleseni vaatteen (tässä myyjä ei osaa auttaa) ja siitä puuttuu koko, niin voin kysyä myyjältä josko jossain varastossa niitä olisi. Yleensä ei, vaan kaikki on siinä esillä. 

Myyjille vaan joku koppi, mistä sen voi tarvittaessa käskeä auttamaan. Tai vielä parempi, joku pääte, mistä voi tutkia onko vaatetta muita kokoja jossain varastossa. Ei tarvi turhille myyjille palkkaa maksaa.

Lian vaivalloista sanoa että "ei kiitos", mutta on sitten aikaa valittaa netissä?

Vierailija
8/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein tykkää sellaisesta selailushoppailusta, että kiertelen vain ja katselen jos löytäisin jotain. Yleensä katson kotona valmiiksi esim minkä tyylisiä vaatteita, tai täsmätuotteen mitä menen hakemaan. Niinpä sitten melko usein sanonkin sille kysyvälle myyjälle että joo, etsin tuotetta x, ja saan sen nopeasti eikä tarvi jäädä etsimään. Sitten hyvin harvoin jos vaikka käytän odotusaikaa kaupoissa kiertelyyn, sanon vain ystävällisesti: ei kiitos.

Vierailija
9/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole tuo missään muualla ahdistanut kuin apteekeissa, missä sitä apua tyrkytetään minne tahansa kääntyykin. Stockmannilla ei yleensä tulla edes kysymään tarvitseeko apua, ja vaate- ja kirjakaupoissa tavallisesti riittää kun kieltäytyy kerran, joskus harvoin kahdesti. Mutta miksi apteekeissa on sitä henkilökuntaa kuhisemalla??

Vierailija
10/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en oikein tykkää sellaisesta selailushoppailusta, että kiertelen vain ja katselen jos löytäisin jotain. Yleensä katson kotona valmiiksi esim minkä tyylisiä vaatteita, tai täsmätuotteen mitä menen hakemaan. Niinpä sitten melko usein sanonkin sille kysyvälle myyjälle että joo, etsin tuotetta x, ja saan sen nopeasti eikä tarvi jäädä etsimään. Sitten hyvin harvoin jos vaikka käytän odotusaikaa kaupoissa kiertelyyn, sanon vain ystävällisesti: ei kiitos.

Tämä. Tai sitten etsin vaatetta johonkin tiettyyn tilanteeseen mutta en oikein tiedä mitä tarkalleen haen ja on vaan kiva kun saa myyjältä apua niin löytää nopeammin.

Vierailija
11/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset asiakkaat taas hermostuvat, jos eivät saa myyjää apuun heti liikkeeseen astuessaan. Minua on monesti tultu kassalta tai kesken toisen asiakkaan palvelemisen huutelemaan apuun, ja sitten oltu vihaisia kun on vain yksi myyjä näkyvillä. Niin tai näin, aina teet väärin.

Vierailija
12/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Voinko olla avuksi?" 

Lian vaivalloista sanoa että "ei kiitos", mutta on sitten aikaa valittaa netissä?

Ei kyse ole vaivalloisuudesta, vaan siitä että nämä nykyajan erityisherkät hiutaleet ovat niin herkkiä, että pasmat menevät sekaisin, kun joku vieras heille puhuu. 😉

Vaikka työtään se työntekijä tekee.

Vierailija
13/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voinko olla avuksi?" 

Niinhän sitä luulisi... Stockalla nimenomaan olen myyjältä saanut ihan todella hyviä ehdotuksia, vaatteita, joita en ikimaailmassa olisi itse ottanut mukaani sovituskoppiin, ja jotka ovat olleet todella hyvännäköisiä mun päällä. Ja aikaa kuluu vähemmän, kun joku muu hoitaa sen juoksemisen niiden rekkien välissä. 

Vierailija
14/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ole tuo missään muualla ahdistanut kuin apteekeissa, missä sitä apua tyrkytetään minne tahansa kääntyykin. Stockmannilla ei yleensä tulla edes kysymään tarvitseeko apua, ja vaate- ja kirjakaupoissa tavallisesti riittää kun kieltäytyy kerran, joskus harvoin kahdesti. Mutta miksi apteekeissa on sitä henkilökuntaa kuhisemalla??

Hmmm...mietitäänpä. Koska on aika paljon pienempi paha, jos ostat itsellesi sopimattoman vaatteen, kun et halua ammattilaisen apua, kuin jos ostat väärän, itsellesi sopimattoman ja mahdollisesti jopa vahingollisen lääkkeen, kun et halua ammattilaisen apua.

Vierailija
15/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voinko olla avuksi?" 

Voi hemmetti. Tilaa netistä.

Vierailija
16/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne haaskat kumminkaan osaa auttaa. 

Vierailija
17/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Minä ainakin tykkään tuosta tavasta, ja aina pyydän apua. Jos menen johonkin myymälään ja joudun minuutinkin odottamaan, että myyjä tulee palvelemaan, niin lähden pois. En minä jaksa selata hyllyjä läpi ja etsiä onko siellä sitä mitä etsin ja haluan. Sanon myyjälle mitä olen etsimässä ja haluan että myyjä joko kertoo että heillä ei ole sellaisia tai hakee kyseisenlaiset tuotteet minulle sovitettavaksi tai ostettavaksi.

Vierailija
18/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin parasta että kotona miettii mitä aikoo ostaa, nettiostaminen jollain tavoin helpompaa kun en aikaa viettämään mene.

Vierailija
19/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...mietitäänpä. Koska on aika paljon pienempi paha, jos ostat itsellesi sopimattoman vaatteen, kun et halua ammattilaisen apua, kuin jos ostat väärän, itsellesi sopimattoman ja mahdollisesti jopa vahingollisen lääkkeen, kun et halua ammattilaisen apua.

Onko tarkoitus siis vainota avusta kieltäytyvää asiakasta niin kauan, että hän luovuttaa ja hyväksyy avun, vai miten se auttaa asiaa, että kymmenen eri ihmistä hyökkää kimppuusi valitessasi lääkkeitä?

Vierailija
20/36 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että meidän kuuluu niin tehdä. Tiedän, se ärsyttää välillä itseäkin, mutta pakko tehdä kun työnantaja käskee. Ja sitten välillä kun jätän kysymättä niin sitten on näitä asiakkaita jotka eivät tohdi tulla kysymään apua vaan kyräilevät hyllyjen takana ja kun häntä ei huomioida niin johan tulee palautetta seuraavana päivänä kuinka huonoa palvelua on kun ei asiakkaita huomioida. Että niin tai näin niin aina menee jonkun mielestä väärinpäin. Kaikkia ei vaan voi miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi