Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaisi jäädä vanhempainvapaille. Onko kokemuksia miten hoidetaan?

Vierailija
20.02.2018 |

Eli vauva 3kk ja mies kertoi että haluaa jäädä vanhempainvapaille, eli jaettaisiin puolet ja puolet. Minun töihin paluu tapahtuisi sitten muutaman kk päästä.
Varmaankin hakemusten muuttaminen kelaan onnistuu jotenkin?
Toinen juttu on imetys, eli täysimetän, miten sen voi lopettaa helpoimmin? Onko kokemusta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen muutaman pariskunnan jotka ovat tehneet noin ihan sovussa ja suunnitellusti (mies jäänyt kotiin kun vauva 6kk). Oma mieheni on ollut vuoden molempien kanssa kotona, mutta jäänyt kotiin vasta hieman myöhemmin. Mutta ymmärrän ap:n hieman negatiivisen asenteen jos mies on tosiaan asenteella "sä vaan makaat kotona, mulla on oikeus samaan!!". Toivottavasti hänellä on myös aito halu hoivata vauvaa.

Ja et tietenkään tee sen enempää kotitöitä kuin mieskään on tehnyt töissä käydessään.

Vierailija
22/25 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÄytännössähän tämä hoidetaan niin, että kun sinä olet töissä, pyydät jonkun isovanhemman hoitamaan lasta, koska miehellä kuitenkin tekemistä riittää päivisin mm. salilla käynti, mopon rassailu, leffojen tuijotus jne. Illalla sitten hoidat lapsen ja pumppaat seuraavan päivän maidot ja teet miehelle ruuat ja siistit kodin valmiiksi. Ei se sen vaikeampaa ole. Onnea miehelle tuosta rohkeasta ja esimerkillisestä päätöksestä!

No hän tietysti hoitaa asiat tavallaan.

Tietty mun täytyy olla hirveän tarkkana etten rupea sitten tekemään työpäivän jälkeen kuten ei hänkään kovin paljon tee. En sano ettei tee mitään mutta tietysti vähemmän.

Tietysti hän ajattelee että haluaa myös lomaa..

Hän näkee että saan olla kotona ja tämä on kivaa.

Olen tehnyt sen virheen että esitän reipasta ja sanon ettei tämä niin raskasta ole..

Nyt olo vähän loukkaantunut mutta..

Meillä siis neljä lasta ja vauva.

Anna miehen kokea totuus! Kaveripariskunnalla oli tilanne, että mies ihmetteli kotikaaosta, "ei se niin rankkaa voi olla". Jäi sitten vuorotteluvapaalle ja joutui myöntämään, ettei kahden vilkkaan pojan kanssa ehdi pitää kotia tip top. Kertoi kyllä nauttineensa ajasta lasten kanssa.

Ei se siitäkään ole kiinni. Meillä on aina kaikki tiptop, mä teen kyllä ihan kaiken ettei miehen tarvi työpäivän jälkeen tehdä mitään, ruoka valmiina ja kahvit kuin keitettynä. Olen ajatellut niin että miehellä on illat aikaa vaan olla lastenkin kanssa ja lähteä ulos. Ei se kiinnostus kuitenkaan ole mitään ihan kauhean kovaa ollut.

Musta tuntuu että haluaa vaan pitää taukoa töistä.

Mulla kuitenkin työaika suurimmalta osin 12-22.00. Maksan kovan hinnan töihin paluusta.

Olen valitellut sitä kuinka paljon mies valittaa rahasta ja varsinkin kun olen ollut hoitovapaalla välillä. Valitus alkaa aina sinä päivänä kun jään vanhempainvapailta hoitovapaalle ja olenkin yleensä palannut illoiksi ja viikonlopuiksi töihin ja taistellut imetyksen kanssa.. Nyt on tyrkkäämässä mut töihin jo nyt.. "kun kuulemma haluan"

Olo on loukattu.

Tuohan on kätevää! Sinä ehdit hyvin aamulla laittamaan perheelle ruuat valmiiksi, pesemään pyykit ja siivoamaan. Mieskin ehtii aamulla harrastamaan ja päävastuu kodista saadaan kätevästi sinulle, koska eihän se mies millään ennätä lapsen kanssa kaikkea tuota. Vapaapäivinä vastuu on kokonaan sinulla, koska niinhän se oli silloinkin, kun sinä olit lasten kanssa kotona aikaisemmin.

Itsekkyyttä peliin eli kun mies jää kotiin, sinä opettelet ottamaan oman elämäsi omiin käsiisi. Et nouse aamulla laittamaan lapsille aamupalaa, et siivoa illalla unohtuneita sotkuja. Miehelle voi aina sanoa, että kun minä olin kotona, niin siivosin yksin. Nyt sinä olet kotona ja saat siivota sinäkin, minä vietän vapaa-aikani lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on. Ei sillä ettei mies voisi haluta jäädä kotiin, mutta aloittajan kirjoitustyyli paljastaa hänet.

Vierailija
24/25 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on. Ei sillä ettei mies voisi haluta jäädä kotiin, mutta aloittajan kirjoitustyyli paljastaa hänet.

Niinpä. Samoin kuin se, ettei mikään ratkaisu kelpaa. "Olo on loukattu" ja "annanpa nyt heti korviketta".

Nimim. itsekin töissä käynyt ja imettänyt.

Vierailija
25/25 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö sinä ihan tosissasi? Kai sinä tiedät, millä tavalla mies hakee isyyslomaa. Menee siis jokseenkin samalla tavalla, eli hakemus Kelaan päivärahasta ja ilmoitus työnantajalle.

Kyllä lasta voi imettää muutenkin kuin täysimetyksenä. Imetät aamulla, töitten jälkeen ja viimeiseksi myöhään illalla tai yöllä. Päivällä vauvan ruokkii mies. Sinua itseäsi ruokittiin jo soseilla 3 kk: ikäisenä tai ehkä jo nuorempana.

Se on sitten toinen juttu, että miten sinä selvität sen tilanteen, että mies nyt haluaakin pitää vaan vähän lomaa.