Kasiluokkalaisen tapailu kohta 18-vuotiaan kanssa
Ongelma on se että tyttö valehteli minulle. Niinsanottu kiltti teini, ei mitään ongelmia ole hänen kanssaan ollut. Tyttö sai uuden puhelimen, minä ostin hänen vanhan puhelimensa. Siihen alkoi tulla viestiä pitkin yötä joltain turvapaikanhakijalta. Kerroin että luin osan viesteistä ja kysyin asiasta. Tyttö sanoi että ei voinut kertoa minulle kun en puhu koskaan maahanmuuttajista mitään. (Minulla aika neutraali asenne). Isänsä (olemme eronneet ajat sitten), on maahanmuuttajavastainen ja siksi ajatteli olla hiljaa. Kysyin tyttäreltä pojan ikää, sanoi olevan ysillä. Valehteli, tuo täyttää 18 tänä vuonna. Mitään vakavaa ei kuulemma ole, ovat kuin veli ja sisko.
Minua silti äitinä pelottaa, ikäerohan ei valtava ole mutta 15 täyttävä kiltti tyttö on aika lapsi verrattuna Afganistanista tulleeseen nuoreen mieheen. Kieltäisittekö tapailun? Itse ehdotin että haluaisin tavata tämän nuoren miehen, ei kuulemma käy. Mutta näillä näkymin toistuvan valehtelunkaan vuoksi en ole varma voinko tuohon teiniin enää luottaa. Valehdellut siis menoistaan ja sitten tuon pojan? iästä. Aikaisemmin minulle voinut kaiken kertoa. Siksi ei käy järkeen tämä.
Kommentit (6)
En hyväksyisi, jos olisin sinä. En kyllä tiedä, kuinka voisit heidän tapailunsa estää, 15-vuotiasta kun ei oikein voi patteriinkaan kahlehtia tai kulkea vuorokauden ympäri perässä vahtimassa. Mutta älä missään nimessä jätä asiaa tuohon, sinulla on velvollisuus suojella tytärtäsi.
Ja ei oikeastaan edes liity toisen osapuolen turvapaikanhakijataustaan, kasiluokkalaisen ja ihan kantasuomalaisenkin 18-vuotiaan maailmat ovat (tai ainakin kuuluisivat olla) nykypäivänä niin erillään toisistaan, ettei mielestäni 14-15-vuotiaan ole ok lukion tokaluokkalaisen ikäisen kanssa pelehtiä. Ja ihan suoraan sanottuna noiden turvapaikanhakijanuorten piirit eivät todellakaan ole sitä säädyllisintä ja turvallisinta seuraa nuorelle tytölle.
-tytärtäsi vuoden vanhempi 9.lk, 16v
Onko poika oikeasti edes 18 vai paljon vanhempi?
Nuori mies tytön kotiin näytille. Äiti pitää miehelle puhuttelun, jossa kertoo mm. seksin suojaikärajasta ja siitä, että alaikäiseen sekaantumisesta voi seurata vankeustuomio. Äiti myös pyytää miehen facekaveriksi ja stalkkaa tyypin taustat.
Itse lisäksi luennoisin tytölle aiheesta länsimainen tasa-arvo ja naisen itsemääräämisoikeus suhteessa lähi-idän vanhoilliseen tapakulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Onko poika oikeasti edes 18 vai paljon vanhempi?
Eipä tuo vanhemman näköinen ole, itse asiassa nuoremman kuvista päätellen. Siksi sanoinkin tyttärelle että jos tapailee, haluaisin naamatusten nähdä. Eipä vaan sovi tyttärelle. En millään tapaa haluaisi olla rasisti mutta ihmetyttää miksi mitään haluaisi nuoremmasta tytöstä. Tai toki ymmärrän, tytär on viimeisen päälle kivan näköinen. Mutta sopiiko se heidän kulttuuriinsa. Eivät kuulemma seurustele, ovat kuin "veli" ja "sisko". Tytär voikin pitää sellaisena kun on niin sinisilmäinen vielä. Tuohon miehenpuolikkaaseen en luota.
Vierailija kirjoitti:
Nuori mies tytön kotiin näytille. Äiti pitää miehelle puhuttelun, jossa kertoo mm. seksin suojaikärajasta ja siitä, että alaikäiseen sekaantumisesta voi seurata vankeustuomio. Äiti myös pyytää miehen facekaveriksi ja stalkkaa tyypin taustat.
Itse lisäksi luennoisin tytölle aiheesta länsimainen tasa-arvo ja naisen itsemääräämisoikeus suhteessa lähi-idän vanhoilliseen tapakulttuuriin.
Ideaa, laitankin kaveripyynnön. Vaikka tyttö tulee suuttumaan :) Stalkkasin jo taustat kun tyttö valehteli ysiluokkalaiseksi, facessa oli syntymäaika...
Onko nyt ihan varma ettei se toinen osapuoli ole valehdellut ikäänsä? Jos ei, niin ihan okei tuo kai on. Tietysti kunhan ei seksiä harrasta ennen kuin tyttö on ns laillinen. Ja kunhan nuori mies ei ehdota naimisiinmenoa heti sille päivälle kun tyttö täyttää 18.