Voiko 30 vuotiaalla neljän lapsen äidillä olla koulutus ja työpaikka?
Lapset kouluikäisiä,eli hyvin nuorena saanut lapset
Kommentit (30)
En ole ihan ymmärtänyt tätä alapeukutusideaa tällä palstalla. Osaisiko joku valaista asiaa?
Miksiköhän alapeukutetaan esim. tässä ketjussa näitä, joilla on monta lasta ja yliopistotutkinto alle kolmekymppisenä? Jos on saanut eväät sellaiseen elämään ja kaikki on hyvin, niin mitä negatiivista on olla nuori töissäkäyvä äiti? Sehän on hyvä, että joillain on voimavaroja ja kiinnostusta toteuttaa itseään tuolla tavoin. Minulta se ei ainakaan ole pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut opiskelijaäitejä minäkin, joilla on 7-8 lasta, ja luennoilla ovat pariviikkoisen vauvan kanssa, Lessuja hekin.
Mutta mahdollista? Kyllä.
Alkaa ahdistaa ihan pelkkä mainintakin, kun tiedän minkälaista tuollaisessa perheessä on olla lapsi.
Tuntuu samalta kun se kun jotkut hankkii pieneen kämppään ihan liikaa koiria eikä hoida. Eikö viranomaiset vois estää...
Voisikohan mitenkään olla mahdollista, että sinun kokemuksesi ei olekaan yleistettävissä?
Ei. Ei voi. Eikä kyse ole edes omasta perheestä, vaan niistä kaikista naapuruston perheistä joiden kodeissa olin ja joiden lapset tunsin.
Jos tuollaisia hyviä perheitä on, ovat harvinaisia. Minä en niihin usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Iso osa ikäluokasta valmistuu ammattiin 19-vuotiaana.
Mitä? 18-vuotiaana kirjoitetaan ylioppilaaksi, sitten vasta pyritään yliopistoon. Mitä satuja kertoilet? 19-vuotias on kouluttamaton.
Taitavat ajatella, että amiskin lasketaan koulutukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? 18-vuotiaana kirjoitetaan ylioppilaaksi, sitten vasta pyritään yliopistoon. Mitä satuja kertoilet? 19-vuotias on kouluttamaton.
Tottakai ammattikoulu on koulutusta. Koulutettu ammattiin voi siis olla jo 19v. Mutta tässä ketjussa on ilmeisesti aika monella ketjun mukaan yliopistotutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Juu, itsekin kuulun näihin, on koulutus, oman alan työpaikka ja neljä lasta.
Paitsi tuolla Nivalan yms. seuduilla on kyllä paljon isoja taloja pihat täynnä polkupyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ammattikoulu on koulutusta. Koulutettu ammattiin voi siis olla jo 19v. Mutta tässä ketjussa on ilmeisesti aika monella ketjun mukaan yliopistotutkinto.
Juujuu, onhan se koulutus. Ei kuitenkaan välttämättä se, mitä useimmat ymmärtävät otsikosta, tai mitä useimmat tarkoittaisivat samaa kysyessään. Jos vaikka sanotaan ihmisestä että koulutettu, niin ei silloin kyllä amista tai ylioppilasta tarkoiteta, vaikka molemmat ovatkin kirjaimellisesti koulutettuja.
Pekka Himanen on väitellyt filosofian tohtoriksi 20 vuotiaana.
Tuskin on synnyttänyt lapsia, mutta jos olisi nainen niin kai sitä kymmenessä vuodessa olisi pari muksua kerennyt pyöräyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mun vaimon sisko on reilu kolmekymppinen 4 lapsen (16, 15, 7, 4) yh ja käy töissä. Isä ei ole kuvioissa ollenkaan. Sen lisäksi tämä ihmenainen kuljettaa muksuja harrastuksiin ja touhuaa niiden kanssa jatkuvasti. Vielä löytyy aikaa myös omaan harrastukseen. Arvostan.
"Reilu kolmekymppinen" on siis minkä ikäinen? Joo, ei ole varmaan ekat kaksi syntyneet hänen ollessaan 14 ja 15 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Olen 31v ja minulla on neljä lasta,on koulutus,vakipaikka sekä työvuosia "omalla alalla" takana jo 16,poisluettuna äitiyslomat. Kukaan lapsista ei ole koskaan ollut kodin ulkopuolella päivähoidossa.
Eli aloitit oman alan työsi 15-vuotiaana ja synnytit samalla 4 lasta pitämättä äitiyslomaa, vai alkoivatko ne työt vielä tuota aiemmin? Mikä on työsi?
Voisikohan mitenkään olla mahdollista, että sinun kokemuksesi ei olekaan yleistettävissä?