Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 30 vuotiaalla neljän lapsen äidillä olla koulutus ja työpaikka?

Vierailija
19.02.2018 |

Lapset kouluikäisiä,eli hyvin nuorena saanut lapset

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Mun vaimon sisko on reilu kolmekymppinen 4 lapsen (16, 15, 7, 4) yh ja käy töissä. Isä ei ole kuvioissa ollenkaan. Sen lisäksi tämä ihmenainen kuljettaa muksuja harrastuksiin ja touhuaa niiden kanssa jatkuvasti. Vielä löytyy aikaa myös omaan harrastukseen. Arvostan.

Vierailija
2/30 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Iso osa ikäluokasta valmistuu ammattiin 19-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Itse olin 28v maisteri, vakityöpaikka ja 4 lasta. Työtä se vaati paljon ja organisoitntia. Elämääkun voi elää niin monin tavoin.

Vierailija
4/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Minulla on.

Vierailija
5/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän yhdeksän vai liekö enemmänkin, lapsen äidin, jolla on...opettaja...voit arvata, että hommat on hoitanut pääasiassa sijaiset ja kyseessä on uskovainen.

Vierailija
6/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin erilaiselta kuulostavat nämä "Kevätvauva 2019" keskustelijat, jossa kolmekymppiset puhuvat ensin matkustelevansa ja laittavansa sitä ja tåtä kuntoon ennen raskautumista. Ehkä itse olin turhan nuori esikoisen aikaan, mutta jotenkin tuntui terveeltä ja elämän makuiselta pikkualapsielämä, jossa myös matkusteltiin ja tehtiin kaikkia asioita. Hassua sanoa, kun on 4 lasta, että ihan kaikki ei pyörikään lasten ympärillä kuten joskus tuntuu käyvän, kun yhdestä lapsesta tehdää projekti.

Olen kuitenkin tyytyväinen valintoihini, niin kuin joku muu omiinsa

Vierailija
7/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta, ei uskovaisia, olen ollut koko ajan töissä miinus lyhyet äitiysvapaat. 

Vierailija
8/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vuosikurssillani okl:ssä oli paljon lessuja jotka opintojen aikana pyöräytti pari muksua, valmistuivat ajassaan ja kolmikymppisinä tuossa tilanteessa, yhdellä heistä on seitsemäs tulossa.

Vierailija
9/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut opiskelijaäitejä minäkin, joilla on 7-8 lasta, ja luennoilla ovat pariviikkoisen vauvan kanssa, Lessuja hekin.

Mutta mahdollista? Kyllä.

Vierailija
10/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut opiskelijaäitejä minäkin, joilla on 7-8 lasta, ja luennoilla ovat pariviikkoisen vauvan kanssa, Lessuja hekin.

Mutta mahdollista? Kyllä.

Alkaa ahdistaa ihan pelkkä mainintakin, kun tiedän minkälaista tuollaisessa perheessä on olla lapsi.

Tuntuu samalta kun se kun jotkut hankkii pieneen kämppään ihan liikaa koiria eikä hoida. Eikö viranomaiset vois estää...

Vierailija
11/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, itsekin kuulun näihin, on koulutus, oman alan työpaikka ja neljä lasta.

Vierailija
12/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mahdollista on. Minulla oli tuolloin neljäs lapsi tulossa, vakityöpaikka ja maosterin paperitkin olleet jo jokusen vuoden.

Vierailija
13/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki eivät etsi itseään kolmekymppisiksi siten, että elää vain itsellistä aikuiselämää. Monelle perhe ja työ ovat tavoiteena jo reilusti ennen kolmeakymppiä.

Vierailija
14/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neljän aikuisen lapsen isoäiti, joka sai opiskeluaikana lapset alle kolmekymppisenä ja töissä siitä asti jatkuvasti. Nyt on ihanaa, kun on nuori isoäiti ja uusi sukupolvi jo täyttää sylin. 

Minuakin ahdistaisi lessuäitien lapsiluvut, mutta missäpä menee kenenkin raja, mitä jaksaa. Itselle neljä muksua nuorena oli ihanteellisin ratkaisu. 

Mieheni on aina ollut osallistuva ja kaikin tavoin mahtava. Ylempänä mainittua yh-äitiä ei voi kuin ihmetellä ja arvostaa. Itse en olisi jaksanut yksin.

Kannustan nuoria äitejä töihin. Eläke kertyy ja ehtii tienata. Pitkät työvuodet myös kartuttavat palkkaa asiantuntemuksen lisääntyessä työvuosien myötä. 

Vierailija
15/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli 30-vuotiaana 4 lasta, viides tulossa. Lääketieteen lisensiaatiksi olin valmistunut 26-vuotiaana.

Vierailija
16/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on englantilainen kaveri, jolla oli 30-vuotiaana kolme alle 4-vuotiasta lasta. Kaksi vanhinta hoidossa ja vauvan kanssa suoritti tohtorintutkintoa. Töissäkin aloitti ennen 31-vuotissyntymäpäivää.

Vierailija
17/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole.

Vierailija
18/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v ja minulla on neljä lasta,on koulutus,vakipaikka sekä työvuosia "omalla alalla" takana jo 16,poisluettuna äitiyslomat. Kukaan lapsista ei ole koskaan ollut kodin ulkopuolella päivähoidossa.

Vierailija
19/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 23 v maisteri. Neljä lasta oli kun olin hieman yli 30v, ja myös oli koulutusta vastaava työ. Olisin ehtinyt samaan nuo lapset myös alle 30v, jos olisin tiiviimpää tahtia halunnut.

Vierailija
20/30 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi. Iso osa ikäluokasta valmistuu ammattiin 19-vuotiaana. 

Mitä? 18-vuotiaana kirjoitetaan ylioppilaaksi, sitten vasta pyritään yliopistoon. Mitä satuja kertoilet? 19-vuotias on kouluttamaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi