Miten olen näin h****tin lammas?
Ostin nettikirpparilta mekon, jota myyjä kehui hyväkuntoiseksi. Treffattiin keskustassa ja muovipussista mekkoa ottaessani näin heti, että se on ihan kulahtanut. Pesty niin usein, että mustan mekon saumat on muuttunut valkoisiksi, kangas on nukkainen, pääntie melkein ratkeamassa... ja mitä teen minä? Annan myyjälle rahat kouraan ja hymyilen. Miten on niin vaikea sanoa, että tuote ei vastaa yhtään kuvausta?! En osta enää koskaan mitään nettikirppikseltä. Idiootti minä.
Kommentit (6)
Minä oon kans lammas. Mies on alkanut kouluttaa sitä pois. Sanoo että siksi rakastui kun olen niin kultainen, mutta ei halua enää katsella kun annan muiden perseillä.
Oppitunti numero 1: Jos joku on pälli, hänen tunteitaan ei tarvitse säästellä. Se ei tee sinusta pahaa ihmistä, eikä ole sinun tehtäväsi säästellä heitä kiusaantumiselta.
Minäkin menen terapiaan oppiakseni sanomaan EI.
Kiitos kannustuksesta. Se oikeasti helpotti, en mä tosiaan taida olla ainut tällainen. Pitää vaan alkaa treenailla vastaansanomista! :) ap
Et todellakaan ole ainoa! Minä olin ennen samanlainen, mietin aina ensin muiden tunteita, tilanteessa kuin tilanteessa. Nykyään mietin vieläkin, mutta jos minua kohtaan käyttäytyy huonosti, yleensä jopa ärähdän siitä.
En esim. anna anopin kävellä enää ylitseni, en suostu vastaanottamaan tuotetta, joka ei ole sovitunlainen, reklamoin kaupoille huonosta tuotteesta/palvelusta. Eikä tähän mennyt edes kuin pari vuotta, kun vain päätin lopettaa sen ja oikein keskityin siinä onnistumiseen, kun tilanne oli päällä.
Voin sanoa, että säästyy monelta mielipahalta ja elämä on paljon helpompaa, kun ei suostu olemaan alistuva lammas. Joskus pitää pahoittaa muiden mieltä, minun tapauksessani varsinkin anopin, kun ei käsitä miksei saa pompotella minua mielensä mukaan ja kehtaan jopa sanoa vastaan hänelle, miten jokin asia hoidetaan minun kodissani ja että 2-vuotiaalleni ei anneta karkkia.
Joillekin vain on vaikeampaa sanoa suoraan tuollaisissa tilanteissa. Ehkä voit opetella antamaan palautetta erilaisissa tilanteissa ystävällisesti mutta jämäkästi niin että ei tarvitse kokonaan lopettaa esim .nettikirppisten käyttöä.