Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet aivan susip*ska matikassa, mitä olet opiskellut ja missä olet nyt töissä?

Vierailija
19.02.2018 |

Täällä yksi matemaattisesti lahjaton. Olen miettinyt pääni puhki mitä hittoa sitä tekisi elämällään. Tuntuu, että kaikki tyssää siihen tosiasiaan, ettei vaan matemaattista hahmotusta ole. Esim. sairaanhoitajan opinnot kiinnostivat jossain vaiheessa, mutta joo ei tule mitään jostain liuosprosenttilaskuista jne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri valmistuin sairaanhoitajaksi 😊 Sain aina ylä-asteella ja lukiossa matikasta 5. Melkein itkin aina kokeen aikana kun en vain osannut. Kuitenkin päätin lähteä sairaanhoitajaksi koska ala tuntuu omalta. Ja ajan kanssa näihin laskuihin tottui, kun ne ovat aina samalla kaavalla ja määrätkin ovat usein samoja. Ja jos on joku hankalampu lasku, niin siinä monta hoitajaa sitten pähkäilee yhdessä.

Missä yksikössä työskentelet? Onko sairaalan osasto vai..?

Vierailija
22/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestintäalalla ja erittäin hyvä siinä. Harmittaa, että vedin matikan opiskelut aikoinaan ihan lekkeriksi. En minä oikeasti niin huono ollut, se ei vain kiinnostanut. Jos olisin ollut huono, olisin jäänyt luokalle tai saanut hylsyjä. En koskaan saanut, vaan aina selvisin läpi.

Aikuisena tarvitsee tiettyjä taitoja, vaikkapa yrityksen kirjanpidon tarkistus tai vaatekaupassa alennusten laskeminen. Tai töissä säästöjen laskeminen. Ne ovat helppoja, eikä kannata luovuttaa vaan opettelee ne!

Ehkä tätäkin taitoa voisi treenata vaikka netissä jälkikäteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut toimistosihteeri koko ikäni, tehtävät vaihtuneet, titteli pysynyt.

Työtön en ole ollut koskaan, samalla työnantajalla viimeiset 39 vuotta, 40 vuotta tulee täyteen, jään eläkkeelle hiukan reilun vuoden kuluttua. Nykyinen kuukausipalkka on n. 2880 €.

Molemmat lapseni ovat lukion pitkän matematiikan opettajia.  : D

Suloista :)

Vierailija
24/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että lukion matikannumerot olivat susipskoja, mutta myöhemmin olen havainnut, etten oikeasti ole ollenkaan huono. Meillä vain sattui olemaan epäpätevä ope ja itsellänikin meni tunnit sitten haaveiluksi. 

Nykyään akateeminen tutkinto ja johtava asema. 

Minä syytän 70-luvun kaameaa "joukko-oppi" matematiikkaa. Hirveä kokeilu, joka tyssäsi typeryyteensä. Ja tietysti se sattui just mun kohdalle ja pilasi matikan heti alkuunsa.

Vierailija
25/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja olen. En tarvitse nykyisessä työpaikassani ollenkaan matikkaa. Lääkelaskut tuli kyllä opittua koulussa joka tapauksessa, mutta työpaikassani ei niitä tarvitse laskea kuitenkaan. Lääkelaskuihin tottuu kyllä!

Vierailija
26/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustiedettä eli olen opettaja.

Vierailija
27/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri ja kunnalla sosiaalityöntekijänä.

Vierailija
28/28 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sellaista täysin normaalilla järjellä varustettua ihmistä onkaan, joka ei esim. sairaanhoitajaopintojen matikasta selviä.   Itse ajattelin ennen olevani supersurkea matikassa. Mutta myöhemmin tajunnut etten tehnyt vain tarpeeksi töitä. Toki jotkut ovat lahjakkaimpia ja toiset parempia esim. kielissä mutta ei silti tarkoita, että kukaan lähtökohtaisesti syntyisi huonona matikkaihmisenä. Kyllä se on vain harjoituksen puutteesta kiinni. Väitän kyllä, että normaalin äo:n omaava selviytyy kyllä perusmatikasta, jos näkee siihen vaivaa. Eri asia sitten, jos kyseessä on oppimisvaikeuksia tms. 

Sama asia kun monet korkeakoulussa opiskelevat voivat väittää olevansa niin surkeita ruotsista, että valmistuminen jää siitä kiinni. Vaikea uskoa, että nimenomaan ruotsi olisi niin ylitsepääsemätöntä, että sitä ei vaan yrityksistä huolimatta edes hyväksytyn verran oppisi. Kyllä se on vaan kiinni siitä ettei ole nähnyt tarpeeksi vaivaa sen eteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi