Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvo sinulle joka et halua pysähtyä kaupassa dna myyjän kohdalle kun hän sinulle puhuu ja tarjoaa uutta sopimusta

Vierailija
19.02.2018 |

ja myös puhelinmyynti, sähkönvaihto sopimukset fortumilta, järjestöihin kuukausilahjoittajaksi osallistuminen yms.. Onko tunne että et kehtaa kävellä ohi kun joku tulee sinulle tarjoamaan sähkösopimusta tai puhelinmyyjä ehdottaa tilaamaan Cosmopolitanin? Sanokaa vaan että "En voi, mulla on edunvalvoja" siihen ne vastaa että "aijaa,no hyvää päivänjatkoa" sillä ihminen jolla edunvalvoja ei yleensä näitä uusia sähkösopimuksia yms voi tehdä itse. Pääsen nykyään hirveän helposti noista eroon toteamalla että "Joo toi fortum tarjous on kyl hyvä ja ottaisin muuten, mutta mula on edunvalvoja" Niin johan luovuttaa ! :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota katsekontaktia myyntipisteen myyjiin tai katso myyntipisteen suuntaan enkä reagoi heidän esittämiin kysymyksiin. Hyvin toimii.

Vierailija
22/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos toimii myös aika hyvin.

Mä oon koittanu myös tätä ja hyvin on toiminut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon ei kiitos ja kävelen ohi.

Sitten on näitä, jotka aloittavat "Missä sulla on sähkösopimus? ".

Heille mä sanon vaan, että anteeksi, mulla on kiire. Hyvin on toiminut.

Mä vastailin heille, etten tiedä, kun mies hoitaa laskujutut. Mies on käyttänyt samaa taktiikkaa ja kerran kävi sitten, että kuljettiin rintarinnan kasvotutun sähköfeissarin ohi.. Sitten sanottiin vaan, että ei kiitos. Ja se toimi myös.

Vierailija
24/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon aina että: Ei nyt kiitti vaan.

Vierailija
25/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käännän katseen maahan enkä ota katsekontaktia. Jos silti yrittävät ottaa kontaktia, niin sanon "ei kiitos". Yllättävän moni ei osaa elekielestä lukea, etten ole kiinnostunut, vaan yrittää silti kaupitella jotain.

Opiskeluaikoina, kun näitä hommia tein valitsin uhreiksi juuri nämä varpaisiin tuijoittajat :D Heidän kanssa sai yleensä tehtyä ne kaupat, kun eivät osanneet sanoa ei. Eli osasin oikein hyvin lukea elekieltä. Avoin katse ja ei kiitos enkä enää yrittänyt kaupitella.

Ei todellakaan kannata ottaa katsekontaktia. Silloin ne saattavat alkaa kävellä siinä vieressä ja pahimmillaan roikkuvat hihassa. Katsekontaktin ottamalla joutuu väistämättä myyntiyrityksen uhriksi. Katse maahan ja nopeasti ohi, niin pääsee suurimmalla todennäköisyydellä ohi ilman häirintää.

Vierailija
26/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät edes kysy minulta kun naamani on aina norsunvtulla.

Vierailija
27/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon ei kiitos ja kävelen ohi.

Sitten on näitä, jotka aloittavat "Missä sulla on sähkösopimus? ".

Heille mä sanon vaan, että anteeksi, mulla on kiire. Hyvin on toiminut.

Mä vastailin heille, etten tiedä, kun mies hoitaa laskujutut. Mies on käyttänyt samaa taktiikkaa ja kerran kävi sitten, että kuljettiin rintarinnan kasvotutun sähköfeissarin ohi.. Sitten sanottiin vaan, että ei kiitos. Ja se toimi myös.

Tilanne otetaan juuri näin haltuun. Ollaan itse se aloitteen tekijä katsomalla silmiin hymyillen ja sanomalla ei kiitos ennen kuin myyjä ehtii edes tervehtimään.

Vierailija
28/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käännän katseen maahan enkä ota katsekontaktia. Jos silti yrittävät ottaa kontaktia, niin sanon "ei kiitos". Yllättävän moni ei osaa elekielestä lukea, etten ole kiinnostunut, vaan yrittää silti kaupitella jotain.

Alas käännetty katse on merkki epävarmuudesta ja he on helppoja uhreja. Kyllä sitä elekieltä nimenomaan osataa lukea näissä tapaukisssa. Katse silmiin, hymy ja ei kiitos niin saat olla jatkossa rauhassa. 

Alas käänneety katse on merkki siitä, että ihminen ei halua sosiaalista kontaktia. Sosiaalisen kontaktin luominen (=katsekontakti, hymy tai jopa sanallinen kontakti), kuten ehdotat, on ristiriitainen viesti, jos yrittää viestiä ettei halua luoda kontaktia. Täysin sekopää ohje ylipäätään, että jos haluaa välttää sosiaalisen kontaktin, niin pitäisi sitä varten ottaa sosiaalinen kontakti.

Vierailija
29/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja myös puhelinmyynti, sähkönvaihto sopimukset fortumilta, järjestöihin kuukausilahjoittajaksi osallistuminen yms.. Onko tunne että et kehtaa kävellä ohi kun joku tulee sinulle tarjoamaan sähkösopimusta tai puhelinmyyjä ehdottaa tilaamaan Cosmopolitanin? Sanokaa vaan että "En voi, mulla on edunvalvoja" siihen ne vastaa että "aijaa,no hyvää päivänjatkoa" sillä ihminen jolla edunvalvoja ei yleensä näitä uusia sähkösopimuksia yms voi tehdä itse. Pääsen nykyään hirveän helposti noista eroon toteamalla että "Joo toi fortum tarjous on kyl hyvä ja ottaisin muuten, mutta mula on edunvalvoja" Niin johan luovuttaa ! :)

Valehtelet itse ja kehotat muitakin valehtelemaan. Tuollaisilla asioilla ei pitäisi leikkiä, saattaapa vielä tulla sekin päivä kun sinulla on edunvalvoja...

Vierailija
30/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alas käännetty katse on merkki epävarmuudesta ja he on helppoja uhreja. Kyllä sitä elekieltä nimenomaan osataa lukea näissä tapaukisssa. Katse silmiin, hymy ja ei kiitos niin saat olla jatkossa rauhassa. 

Ei toimi aina, mun perään lähti yks ryökäle laukkaamaan, vaikka sanoin kuuluvalla äänellä "kiitos ei"

Sanoin sit sille, että johan nyt on prkle, kun ei saa rauhassa tehdä ostoksia.

Siinö vaiheessa älysi perääntyä.

Vierailija
31/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon, että on määräaikainen sopimus, ei voi vaihtaa.

Vierailija
32/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä koette, että teillä on selitysvelvollisuus? 😞

Vierailija
33/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitä kuuroa.

Vierailija
34/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää stoppailevat vtun puhelinliittymämyyjät. 

Vierailija
35/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käydessäni joku dna-myyjä yritti kaupitella. Sanoin kuten totta oli ja on: Asun ulkomailla, ei tuo toimi siellä.

Ei tarvinnut edes valehdella ja se oli ohi sillä.

Vierailija
36/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoeläin kirjoitti:

Suomessa käydessäni joku dna-myyjä yritti kaupitella. Sanoin kuten totta oli ja on: Asun ulkomailla, ei tuo toimi siellä.

Ei tarvinnut edes valehdella ja se oli ohi sillä.

Eikö yhtään ärsyttänyt, että jouduit selvittämään yksityisasioitasi (kuten asuinpaikkaasi) jollekin täysin tuntemattomalle turhakkeelle?

Vierailija
37/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alas käänneety katse on merkki siitä, että ihminen ei halua sosiaalista kontaktia. Sosiaalisen kontaktin luominen (=katsekontakti, hymy tai jopa sanallinen kontakti), kuten ehdotat, on ristiriitainen viesti, jos yrittää viestiä ettei halua luoda kontaktia. Täysin sekopää ohje ylipäätään, että jos haluaa välttää sosiaalisen kontaktin, niin pitäisi sitä varten ottaa sosiaalinen kontakti.

Kyse on tilanteen haltuunottamisesta ja siitä, että toiselle ei anneta sitä mahdollisuutta luoda sitä myyntitilannetta. Alas käännetty katse on alistumista tilanteeseen, jossa on helppo aloittaa se myyntitilanne ja sosiaalisia kontakteja välttävä  ostaa helpommin halutessaan päästä tilanteesta eroon.

Vierailija
38/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi aina, mun perään lähti yks ryökäle laukkaamaan, vaikka sanoin kuuluvalla äänellä "kiitos ei"

Sanoin sit sille, että johan nyt on prkle, kun ei saa rauhassa tehdä ostoksia.

Siinö vaiheessa älysi perääntyä.

Mikään ei toimi aina. Ei varpaiden tuijottaminenkaan aina toimi, kuten olemme jo todenneet. Ei tuo aloittajankaan taktiikka auttamatta toimi, jos myyjällä ei ole moraalia.

Vierailija
39/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luuri korvalla, kukaan ei koskaan ole silloin tullut myymään mitään.

Vierailija
40/56 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua leikkiä holhottavaa.

Puhdistan päätäni ja kävelen ohi.

Sen juuri kehtaankin tehdä.

Inhoan tyrkyttämistä, haluan olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi