Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukset ristiin lapsen kaverin vanhempien kanssa

Vierailija
19.02.2018 |

Lapsillani on ystävä, jota he nykyään näkevät harvoin, kun ystävä siirtyi päiväkodista kauemmas eskariin ja asuvat melko kaukana. Silloin tällöin ollaan pystytty järjestämään tapaamisia, joita lapset kovasti odottavat. Lapset ovat 5- ja 6-vuotiaita.

Eilen oli taas tapaaminen, kun olin pyytänyt lasten kaveria mukaan elokuviin. Kaikille sopivan ajankohdan löytymiseen kesti muutama viikko, ja lapset odottivat tapaamista täpinöissään. Oli valmistauduttu: Toinen oli tehnyt pienen lahjan, kumpikaan ei ottanut suklaata leffaevääksi, ettei allergiselle kaverille tulisi paha mieli. Elokuva alkoi 12.00, ja tapaamisajaksi kaverin äiti ilmoitti leffateatterin aulan klo 11.30 - hyvissä ajoin ennen elokuvan alkua, mutta sopi se meille. Ehtiipähän käydä vessassa ja ostaa eväät. Liput olin ostanut etukäteen. Elokuvan oli tarkoitus viedä lapset vielä leikkimään ja syömään.

11.40 Kaveri ei ollut vielä saapunut paikalle. Soitin kaverin äidille, joka ei vastannut. Lähetin äidille viestin, mitä evästä kaveri haluaisi elokuviin.
11.50 Lähetin viestin, että ostin lasteni tietojen perusteella kaverille popcornia ja limsaa.
11.58 Lähetin viestin, että meidän pitää mennä kohta sisälle ja että jätän kaverin lipun ovimiehelle.
11.59 Lähetin viestin, missä istumme. Sanoin, että ehkä henkilökunta voi auttaa kaverin vielä sisälle tai voin itsekin tulla hakemaan, tosin vähän vaikeaa salin keskeltä.

Lapset olivat hämmentyneitä ja toista itketti. Selitin, että on tullut este ja kaveri pääsee sitten myöhemmin isosiskonsa kanssa katsomaan leffan ja hekin varmaan tapaavat kaverin pian. Ehkä leffan jälkeen, kun mennään syömään tai joku toinen kerta. Itsellänikin oli vaikea keskittyä aluksi elokuvaan, kun piti tarkistella vaivihkaa puhelimesta, onko kaveri saapunut. Kaveri ei ollut odottamassa elokuvan jälkeen.

Kotiin päästyä kaverin äiti sitten viimein soitti. Olisin kuvitellut, että selittääkseen ja pyytääkseen anteeksi. Itse olisin samassa tilanteessa pahoitellut kovasti. Kaverin äiti olikin kovin vihainen, kun emme olleet odottaneet kaveria, joka oli kuulemma myöhemmin sitten tullut isänsä kanssa paikalle ja joutunut pettymään. Tätä isää en ole koskaan edes tavannut eikä meillä ole toistemme numeroita. Äidillä taas ei ollut ollut puhelinta mukana, koska oli töissä. Olin luullut, että hän toisi kaverin. Joka tapauksessa olihan äidillä viestit kellonaikoineen, että olin odottanut viimeiseen saakka. Lisäksi itse sopimastaan ajasta he olivat myöhässä vähintään puoli tuntia. En tiedä, tulivatko juuri tuolloin elokuvan alkaessa teatteriin vai vielä myöhemmin. Ymmärrän, että äiti on lapsensa puolesta harmissaan, mutta en mielestäni toiminut väärin. Eivät ilmeisesti hekään, vaikka äiti olisi voinut antaa isälle numeroni ja minulle isän numeron tai isä olisi voinut soittaa äidin töihin tms. Tai äiti voisi äkäillä miehelleen eikä meille. Ajattelisin, että samassa tilanteessa olisin myös tarjoutunut maksamaan lapseni lipun ja leffaeväät, yhteensä lähemmäs 20 e. Olisin kylläkin vastannut tarjoukseen, ettei tarvitse, koska olisin ne tarjonnut siinäkin tapauksessa, että kaveri olisi tullut paikalle. Ei kuitenkaan tällaista ehdotusta tai sitä anteeksipyyntöä, vain valitusta siitä, kun lapsi ja mies joutuivat tulemaan paikalle turhaan ja että nähdään ehkä taas joskus. Itse kykenin vain pahoittelemaan huonoa tuuria yleisesti ja selittelemään, että meidän piti mennä sisälle elokuvan alkaessa mutta olin selittänyt tilanteen henkilökunnalle ja jättänyt lipun.

Aika korjaa vai miten? Hän ei ole oma kaverini, joten voisin antaa muuten olla, mutta lapsia harmittaisi menettää kaveri.

Sainpa ainakin nyt purettua turhautumiseni tilanteeseen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita sinne teatteriin, siellä ei huomattu sitä lasta, jolla oli lippu ja tuli myöhässä paikalle. Jos te olitte sopineet menettelytavan, niin heillä on siitä myös valvonta. 

Minusta teet itsestäsi liikaa numeroa, et huomio että se toinen lapsi palasi teatterista, näkemättä elokuvaa tai ystävää. Mitä jos sinun lapsi olisi ollut tuossa? Ihan kurjaa tuokin on. Minusta tässä on turha väittää että toinen perhe teki väärin. 

Ei kaikilla ole työ, jossa kuulee kun puhelin soi, ei voi aina vastata. Puhelin saattaa olla vaatekaapissa tai se on saattanut jäädä kokonaan kotiin? Te saitte tiedon, että lapsi myöhästyy. Sovitte teatterin henkilökunnan kanssa että lapsi tulee saliin -he tässä mokasivat. Valita sinne teatteriin. 

Ps. lopeta ostamasta muille, ihan suotta ostat toisen lapselle omat eväät. 

Öö... en tietenkään syytä elokuvateatteria tai oleta, että he alkaisivat valvomaan aulaan tulijoita ja sieltä lähtijöitä. He olivat mielestäni hyvin avuliaita.

Olen tietysti pahoillani kaverin puolesta, samoin lapseni ovat. Hän on oikein kiva lapsi, siksi mielelläni olisin hyvissä väleissä. Kaikennäköistä voi sattua. Harmittaa siis vain, että kaverin äiti suuttui tapahtuneesta minulle. Muuten ok. Itsellänikään ei ole puhelin töissä kädessä. Olisi ollut hyvä, jos olisivat vanhemmat keskenään onnistuneet sopimaan asian paremmin, mutta ymmärrän, ettei aina tule mieleen. Mutta miksi siis suuttua minulle heidän keskinäisistä väärinkäsityksistään tms.

Meille ei tullut tietoa, että lapsi myöhästyisi. Äiti sanoi, että lapsi tulee 11.30. 11.59 lapsi ei ollut tullut ja menimme saliin. Kolmen tunniin päästä äiti soitti vihaisena.

Ostin popparit ja juoman, koska ajattelin, että kaveri haluaa ne eikä muuten ehtisi saada niitä. Ei välttämätöntä, mutta satuin tietämään, että hänellä on tapana elokuvissa ottaa nimenomaan popcornit ja kolan, ja halusin olla huomaavainen. Omat lapseni tykkäävät limsan sijaan pillimehusta, josta ei ole paljon jaettavaksi.

Vierailija
22/25 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, miksi väkisin yrittää ylläpitää kaverisuhdettta. Kaverit tulee ja menee. Uusia löytyy varmasti. Anna olla ja älä ota enää yhteyttä

Inhottava asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kuule siltä äidiltä kysyä miksi sulle suuttui eikä kysellä sitä täällä. Mistä me tiedettäisiin?

Vierailija
24/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita sinne teatteriin, siellä ei huomattu sitä lasta, jolla oli lippu ja tuli myöhässä paikalle. Jos te olitte sopineet menettelytavan, niin heillä on siitä myös valvonta. 

Minusta teet itsestäsi liikaa numeroa, et huomio että se toinen lapsi palasi teatterista, näkemättä elokuvaa tai ystävää. Mitä jos sinun lapsi olisi ollut tuossa? Ihan kurjaa tuokin on. Minusta tässä on turha väittää että toinen perhe teki väärin. 

Ei kaikilla ole työ, jossa kuulee kun puhelin soi, ei voi aina vastata. Puhelin saattaa olla vaatekaapissa tai se on saattanut jäädä kokonaan kotiin? Te saitte tiedon, että lapsi myöhästyy. Sovitte teatterin henkilökunnan kanssa että lapsi tulee saliin -he tässä mokasivat. Valita sinne teatteriin. 

Ps. lopeta ostamasta muille, ihan suotta ostat toisen lapselle omat eväät. 

Olisi luullut tuon myöhästyneen lapsen äidin kertoneen ap:lle etukäteen, että lapsen isä tuo - mikäli on edes puheväleissä miehen kanssa, kun aikataulu noin heittää. Ap:llä olisi pitänyt olla tuon isän puhelinnumero, jotta olisi voinut sopia tapaamisen ja aikataulun tämän kanssa suoraan.

Samoin on omituista, että tuo vieras äiti aiemmin on etukäteen ap:lle kertomatta jättänyt tämän pienet lapset 10-vuotiaan "hoitoon".

Vierailija
25/25 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupa kirjoitti:

Sun pitää kuule siltä äidiltä kysyä miksi sulle suuttui eikä kysellä sitä täällä. Mistä me tiedettäisiin?

Tämä on keskustelupalsta, jossa voi anonyymisti pohdiskella erilaisia asioita ja tuoda esille askarruttavia ongelmia. Tämä on erittäin kiinnostava puheenaihe, koska varmasti monikin äiti kokee tämän kaltaisia tilanteita elämässään. Täällä avautuessaan on mahdollista saada tietää vastaavista kokemuksista ja miten joku muu on menetellyt vastaavassa tilanteessa.

Täältä voi siis saada vertaistukea, hyviä vinkkejä ja kiinnostavaa luettavaa. - Ja tietysti siinä sivussa ymmärtämättömyyttä ja niitä erilaisia näkökulmia.

Esim. itseäni kosketti tuo kohta, kun ap on luullut, että aikuinen on paikalla hänen lastensa kanssa ja jälkeenpäin saakin tietää, että näin ei ollutkaan. Olen kokenut samankaltaisen tilanteen - eli saanut jälkeenpäin kuulla asiasta, joka minun oli tullut tietää heti. - Ap:n lasten kaverin äiti ei saisi enää ikinä luottamustani noiden kokemusten jälkeen.

Jos sinua ei kiinnosta ap:n keskusteluun tuoma asia, miksi roikut täällä - mene vaikka kahville!