Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka hoitaa kaiken? (Perhe)

Vierailija
19.02.2018 |

Hoidan kaikki kotihommat (mies pesee oman autonsa ja kesäisin ajaa nurmikon) minä hoidan aivan kaiken muun ja mies senkun sotkee. Heittää vaattensa pisin taloa ei viitsi viedä kaappiin tai pyykkiin.

Minä hoidan kauppareissut ja ruuanlaiton. Sitten saa kuulla motkotusta kun ei oo sitä eikä tätä kun pitäs olla kokoajan raahaamassa tonnikaupalla tavaraa kotiin.

Minä vien lapset hoitoon ja haen hoidosta. Muutenkin hoidan lapset kokonaan.

Lapsetkin osallistuu siivoamiseen enemmän kun mies.

KUN yritän miehelle puhua tästä niin hän suuttuu ja sulkeutuu. Mies on aina ollut tälläinen patalaiska. Ei ikinä ole osallistunut. Ei ennen lapsiakaan. Mutta lupas kyllä paljon että hän voi käydä kaupassa ja pestä pyykkiä. Juu siltä näyttää.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo: jätä miehen levittämän vaatteet ja astiat niille sijoilleen. Älä kerää niitä pois. Katso kuinka kauan menee ennen kuin mies herää huomaamaan. Jos valittaa asiasta, niin käske korjaamaan itse omat jälkensä. Jos sinä keräät, niin hän ei ikinä muuta tapojaan.

Vierailija
22/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyjä vain käytöksen mahdollistaja?

Mä oon yrittänyt saada miehen tekemään ja osallistumaan eikä onnistu

Mun pitäs sit varmaan erota ja viedä lapsilta isä ja koti jne?

Mitä lapset tuollaisella isällä tekee? On heille hoivaava ja osallistuva, mutta ei tee kotitöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen kirjoitustyylin perusteella ap:n olisi kannattanut hankkia ylä-asteen lisäksi jokin muukin koulutus.

Montako vuotta olet maannut kotona?

Vierailija
24/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli suhteen alussa juuri tuollainen. Nopeasti hän huomasi, että vaatteensa jäivät lattialle, likaiset astiat olohuoneeseen jne. eli minä nainen en tehnyt elettäkään tilanteen muuttamiseksi. Jos joku tuli käymään, en mitenkään puolustellut tai perustellut sitä, miksi meillä ei ollut siistiä, vaan käyttäydyin asiallisesti ja vieraanvaraisesti. Mies sen sijaan äyksi, että pitää siivota (jolloin minä totesin, että ole hyvä vaan, mnä leivon sillä aikaa).

Vuoden verran kului aikaa siihen, että mies tajusi, että en todellakaan ole kotihengetär

Vois testata. Mies varmaan järkyttyy ja syyttää mua kun ei ookkaan puhtaita vaatteita kaapissa ja astiat lojuu pisin lattioita.. ehkä sekin sit siivoais ees omat sotkunsa

Ei ole vaikea veikata, kumman hermot pettää ensin :D

Vierailija
25/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapset tuollaisella isällä tekee? On heille hoivaava ja osallistuva, mutta ei tee kotitöitä?

No jaa.. en nyt menis hoivaavaks tai osallistuvaks sanomaan. En tiedä. Tekeekö mitään.

Vierailija
26/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te olette jääneet tuollaisten miesten kanssa yhteen? Sitten ei voi syyttää kuin itseään.

Vierailija
27/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon kuspäämiehiä palstalla nyt.

Vierailija
28/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa.. en nyt menis hoivaavaks tai osallistuvaks sanomaan. En tiedä. Tekeekö mitään.

Vastaisitko sitten vielä ensinmäiseen kysymykseen?

Vierailija
29/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas paljon kuspäämiehiä palstalla nyt.

Kun ei empatia ja sympatia säteile vastaajat on auttamatta miehiä? Ei ap tässä mikään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole vaan ihan toimiva subjekti, joka on perustanut perheen miehen kanssa joka ei osallistu eli niin makaa kuin petaa

N41

Vierailija
30/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen vaatteiden olla siellä mihin hän ne heittelee. Oletko muuten varma ettei mies tee enemmän kuin huomaat hänen tekevän? Vai olisiko mahdollista että olet sen tyyppinen ihminen, jolle tekeminen ja sillä päteminen on niin valtavan tärkeää ettei muille jää siinä ympärillä tilaa (eikä mitään tekemistä). Ihmisten siisteyskäsitys voi kyllä olla erilainen eli sinun mielestäsi pitää siivota ennemmin kuin miehesi mielestä.

Ei ole kyllä kiva jos tulee vieraita ja miehen bokserit on eteisen lattialla,housut keskellä olohuonetta,märkä kylpypyyhe keittiöntuolin selkämyksellä, puolet keittiön kaappien ovista auki,pöydällä roskia,astioita,maustepurkkeja ruuanlaiton jäljiltä,lavuaari täynnä partakarvoja ja hammastahnaa ja lukuisia miehen tavaroita ympäri huushollia.

Vierailija
31/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan marttyyrinä on valmis sietämään tuollaista? Johtuuko se huonosta itsetunnosta että antaa toisen kohdella itseään huonosti? Vai oliko lapsuudenkodissa samanlaiset parisuhdemallit? Mulle on aina ollut itsestäänselvyys että parisuhteessa hommat hoituu puoliksi ja ollaan tiimi. Ei siitä ole edes tarvinnut keskustella. Kauppareissut hoituu meillä joko yhdessä, tai sitten se käy joka ehtii. Mies hoitaa lähes yksin pyykinpesun ja kuivauksen. Minä hoidan usemmin ruuanlaiton, mieskin silti kokkaa ruuat pari kertaa viikossa. Lasta vie harrastuksiin se joka ehtii, kaikki korjaa omat jäljet, isommat siivoukset tehdään yhdessä jne. Ei ole todellakaan aikuiselta ihmiseltä liikaa vaadittu.

Vierailija
32/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet ottanut tuollaisen miehen ja tehnyt lapsiakin, jos jo ennen lapsia oli patalaiska? Meillä juuri kävi miehen kaveri, joka on laiskin ikinä tapaamani henkilö, eikä todellakaan tule toista kertaa, en ymmärrä miten kukaan voi seurustella hänen kanssaan. Tosin puolisonsa on aivan samanlainen laiskimus.

Minun mieheni hoitaa auton huollot, renkaiden vaihdot, tekee talvisin lumityöt ja kesäisin leikkaa nurmikon. Tämän lisäksi hän vie roskat, mutta tekee paljon pyytämättä. Vie astiansa tiskiin, pyykit pyykkikoriin, järjestelee tavaroita ja paljon muitakin kotitöitä. On mukava huomata, kun olen menossa tekemään jotakin kotityötä ja se onkin jo tehty. Alkuvaiheessa miestä piti muistuttaa tiskeistä ja pyykeistä, mutta aika äkkiä alkoi itse muistamaan. 

Miehelläni tosin on tällä hetkellä huono omatunto kotitöiden suhteen, koska minä hoidin aivan kaiken yli vuoden ajan. Hoidin lapsen, kotityöt, kauppareissut, auton renkaiden vaihdot, nurmikon leikkuun, lumityöt, aivan kaiken, kun mieheni odotti leikkaukseen pääsyä ja oli liian kipeä tehdäkseen noita töitä. On silti ennen tätäkin auttanut paljon ja pyytämättä.

Tuossa sinun tilanteessasi alkaa helposti nalkuttamaan, jolloin varmaan ajaa miestä vielä enemmän omaan kuoreensa. Yritä puhua hänelle ihan rauhassa, kyllä aikuisen ihmisen pitää osata keskustella asioista, kunhan saa hiukan rauhoituttua.

Vierailija
33/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen vaatteiden olla siellä mihin hän ne heittelee. Oletko muuten varma ettei mies tee enemmän kuin huomaat hänen tekevän? Vai olisiko mahdollista että olet sen tyyppinen ihminen, jolle tekeminen ja sillä päteminen on niin valtavan tärkeää ettei muille jää siinä ympärillä tilaa (eikä mitään tekemistä). Ihmisten siisteyskäsitys voi kyllä olla erilainen eli sinun mielestäsi pitää siivota ennemmin kuin miehesi mielestä.

Ei ole kyllä kiva jos tulee vieraita ja miehen bokserit on eteisen lattialla,housut keskellä olohuonetta,märkä kylpypyyhe keittiöntuolin selkämyksellä, puolet keittiön kaappien ovista auki,pöydällä roskia,astioita,maustepurkkeja ruuanlaiton jäljiltä,lavuaari täynnä partakarvoja ja hammastahnaa ja lukuisia miehen tavaroita ympäri huushollia.

Ei kyllä ole kiva, kun ei pysty ylläpitämään kuvaa täydellisestä perheestä sisustuslehtien sivuilta.

Vierailija
34/34 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku on tätä alapeukuttanut? Eikö teitä muka häiritsisi?