Haluaisitko kieltää jotain lailla?
Aika moni varmasti haluaisi, ehkä sinäkin!
Kerro ja perustele kantasi!
Kommentit (22)
Turkistarhauksen, eläinkokeet, tyhmät ihmiset, inisevät tai rääkyvät laulajat, mulkvistit... Paljonko sulla on aikaa, tämä lista alkaa tässä iässä olla pitkä.
En halua kieltää mitään vaan vapauttaa. Paitsi henkeen, terveyteen tai omaisuuteen liittyvät rikokset pysyköön tuomittavina. Olen liberaali.
Liikenneonnettomuuksien ja muiden tapaturmien uhrien kuvaamisen / Snapchattiin laiton / muille jakelemisen. Ylipäätänsä avuttomassa tilassa olevan ihmisen ikuistamisen ja kuvan lähettämisen johonkin someen kaikkien pällisteltäväksi.
Tässä varmaan helpottuisi myös pelastajien työ kun ei tarvitsisi ohjeistaa näitä sankareita pois tieltä häiritsemästä.
Puhelinmyynti. Palkkauksen vuoksi ala sortaa työntekijöitä, eikä siitä tyrkytyksestä ole mitään iloa myöskään heille joille soitetaan.
kyllä haluaisin. Eläimiin sekaantumisen, se kun ei suomessa ole laitonta jos eläin sitä itse haluaa :( . ja myös tatuoinnin ottamisen alle 25 vuotiailta ettei ne 18 vuotiaana oetut antti tuiskun kuvat pakaroissa pilaisi elämää myöhemmin kun harmittaa. Sitten myös kamerakännykät sillä olen joutunut tilanteeseen seksin akana useasti missä minua kuvataan salaa, ja digikamerallakin voi lomakuvia ottaa.
Erilaiset vahingolliset, ihmisen valinnanvapautta ja tahdonvapautta rajoittavat ja erityisesti lapsia vahingoittavat uskonlahkot. Esimerkkinä Jehovan todistajat, Lestadiolaiset ja Mormonit.
Olen kasvanut Jehovantodistaja perheessä lapsuuteni ja ihmettelen syvästi miten kasvoin näinkin normaaliksi. Ehkä pääsin irti lahkon vaikutusvallasta riittävän ajoissa. Lahko on täynnä henkistä väkivaltaa, alistamista, pelkoa, riittämättömyydentunnetta ja ENNENKAIKKEA SYYLLISTÄMISTÄ. Jopa lapsia alistetaan pienestä pitäen ja pakotetaan elämään täysin lapsille vierasta elämää. Minulla ei saanut olla ystäviä eikä harrastuksia pikkulapsena, ainoa mitä sai olla oli lahko ja jumala. Kuulemma 7-vuotiaana oveltaovelle käännytys riitti harrastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
kyllä haluaisin. Eläimiin sekaantumisen, se kun ei suomessa ole laitonta jos eläin sitä itse haluaa :( . ja myös tatuoinnin ottamisen alle 25 vuotiailta ettei ne 18 vuotiaana oetut antti tuiskun kuvat pakaroissa pilaisi elämää myöhemmin kun harmittaa. Sitten myös kamerakännykät sillä olen joutunut tilanteeseen seksin akana useasti missä minua kuvataan salaa, ja digikamerallakin voi lomakuvia ottaa.
Tätäkin on alapeukuttanut 2 jotka runkkaa aamusin koiriaan.
Kånken-reput. Ei liene kaipaavan selitystä. Ruma ja vastenmielinen massatuote koita teinarit repun ulkonäöstä päätellen hierovat paskaan.
Haluaisin kieltää jotain, mutta kun kaikki on jo suomessa kielletty.
Äänestäminen ja ehdolle asettuminen henkilöiltä, jotka eivät kykene loogiseen ajatteluun ja joiden lähdekritiikki on rajoittunutta.
Tupakointi paikoissa, joissa savu työntyy muiden ihmisten keuhkoihin kuin tupakoijan itsensä. Parvekkeet, bussipysäkit, rannat, jne.
Liian äänekkäät, haisevat ja saastuttavat moottoriajoneuvot. Mopot, moottoripyörät ja vanhat autot. Ei näitä tarvitse erikseen kieltää, vaan vaatia niille paremmat suodattimet, moottorit, tai mitkä vain ongelman aiheuttaa.
Kouluista pois pakolliset aineet (varsinkin ruotsinkieli). Ihmisten pitää saada keskittyä omiin vahvuusalueisiinsa ja mielenkiinnon kohteisiinsa. Opiskelu itsessään pakolliseksi, mutta ei mikään tietty aihepiire, ellei kyseinen aihe ole välttämättön yhteiskunnassa elämiselle.
Hormonihäiritsijöitä levittävät tuotteet, kuten iso osa muoveista. Aivan älytöntä tehdä näistä materiaaleista juomavesiputkistoja. Muutenkin älytöntä yrittää säästää sentin sadasosia käyttämällä hajoavia muoviosia kodinkoneissa metallin sijaan.
Puhelinmyynti. Tuosta kyseisestä "työstä" on pelkästään haittaa yhteiskunnalle. Paperinen tai sähköinen mainos ajaa aivan saman asian (tiedon välittämisen, joka on positiivista), ilman haittoja (pakkomyynti). Yhteiskunnan kokonaistuotanto ei kasva sillä, että rahaa siirtyy taskusta toiseen, vaan laskee, koska työpanos olisi ollut käytettävissä johonkin tuotantoa lisäävään toimintaan ilman puhelinmyynnin olemassaoloa.
Kloori juomavedessä. Tutkimusten mukaan se on yhteydessä virtsarakonsyöpään ja astmaan. Berliini kykenee tuottamaan klooritonta juomavettä asukkailleen, mutta suomalaiset muka eivät. Ja sitten täällä kehdataan markkinoida veden puhtautta, vailla faktapohjaa.
Tuulivoimatukiaiset. 200 miltsiä vuodessa kaivoon. Olisi mieluummin annettu jokaiselle ei-peruskouluopiskelijalle 300 euroa ylimääräistä käyttörahaa kotimaiseen kulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin on alapeukuttanut 2 jotka runkkaa aamusin koiriaan.
Tai sitten ne jotka ovat erimieltä kanssasi.
Laminaattilattiat kerrostalossa. Varsinkin alakerran naapuriin kuuluu hirveä meteli kävelystä, tavaroiden putoamisesta, imuroinnista... you name it. Erityisen helvetillistä on kun lapsiperheellä on laminaattilattia.
Vasemmistopuolueet voisi lakkauttaa...