Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No voi herranjumala. Voiko murrosikä alkaa jo 5v?

Vierailija
18.02.2018 |

Niin tuo meidän 5v neiti ainakin käyttäytyy. Eli just niinku olis murkkuikä menossa. Ei sille uskalla mitään sanoa, kun vastaus voi olla joko ihan asiallinen tai sitten yhtä suurella todennäköisyydellä voi alkaa tulemaan tuutin täydeltä tyhmää äitiä, tyhmää isiä ja muuta tiuskimista ja huutoa kurkku suorana. Ei siis itke, vaan sättii, haukkuu (tai syyttää meitä haukkumisesta) ja ja tiuskii huutamalla. Ja siis voi tapahtua ihan yllättäen ja ihan mistä syystä tahansa. Tai ilman mitään näkyvää syytä. Onko sillä joku mielenterveysongelma, lapsiraukalla?

Vielä pitää sanoa, että huomattavasti vähemmän tekee tätä isälleen. Minulle enemmän. Nykyään tuntuu, että en saa lapseen mitään kontaktia. Kaikki menee melkein heti osastolle tyhmä äiti. Ja sitten ovet paukkuen omaan huoneeseen (mikä onkin todella kätevää, kun esim. pitäis lähteä johonkin). Ja jos tämä on jotenkin normaalia ikään kuuluvaan "jotain", niin voe luoja millanen tuo on siten kymmenen vuoden päästä. Varmaan saadaan pelätä henkemme edestä.

Mitä tuolle pitäisi tehdä? Lapsi on muuten kyllä kehityksessä vähintään ikätasoinen, ehkä vähän isomman oloinen. Leikkii päiväkodissa yleensä esikoululaisten, eli vuotta vanhempien kanssa. On ehkä vähän vetäytyvä kuitenkin, eli ei kai isommissa ryhmissä niin viihdy.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskariuhma.

Vierailija
2/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on eskariuhma, ei murrosikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei no millon / miten tuon saa loppumaan. Mä haluan mun lapsen takasin.

ap

Vierailija
4/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmaikä sillä on.

Vierailija
5/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Pikkulasta et saa takaisin. Hän kasvoi isoksi lapseksi.

Vierailija
6/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella alkoi olla ohi vähän ennen kuin täytti 7v.

Vierailija
7/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ajan kanssa. 6-7 -vuotiaana. Ennen murrosikää (n 12-16) on vielä dramaattinen esimurkkuus (n 10-12).

Onneksi noista ei tiedä etukäteen.

Vierailija
8/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Meillä loppui kun eskari saatiin puoleenväliin. Ja ihan itsekseen.

Vierailija
9/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pikkulasta et saa takaisin. Hän kasvoi isoksi lapseksi.

No en mä niin mitään pikkulasta haluakaan. Meillä on yksi sellainenkin. Minusta on mahtavaa katsoa, kun tyttö oppii uusia taitoja ja tulee itsenäisemmäksi ja isommaksi. En siis tod. halua, että hän olisi uudelleen pikkulapsi. Siitä ei ole kyse. Haluan, että lapsi käyttäytyy edes jollain tavoin normaalisti ja että sen kanssa voi tehdä asioita. Ylipäätään edes jotain. Leikkiä, mennä ulos yms. ilman, että saa kuulla olevansa tyhmä ja että sitten ovet paukkuu.

Ymmärtäisin jotenkin, jos yrittäisin itse paapoa lasta tai kohtelisin jotenkin pikkuvauvana. Vaan ei, annan koko ajan vastuuta ja vapautta, ja luotan lapsen osaamiseen ja tekemiseen (ikätasoisesti tietysti). Ja silti olen tyhmä, typerä yms. 

Tässä kun alkaa olla kysymys jos siitä, että käytännön asiat normi arjessa alkaa välillä olla ihan mahdottomia. En mä tällasta tilannu.

Vierailija
10/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ajan kanssa. 6-7 -vuotiaana. Ennen murrosikää (n 12-16) on vielä dramaattinen esimurkkuus (n 10-12).

Onneksi noista ei tiedä etukäteen.

Voe luoja... 

ap

Vierailija
11/11 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman nuorin synnyttäjä oli Perulainen tyttö 5 v 8kk

Eli voi alkaa. Jos näkyy alkavaa karvoitusta, rintojen kasvua, niin oitis lääkäriin. Apua löytyy. Kiukuttelu pelkästään ei merkitse murrosikää.