Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset kandijuhlat teillä järjestetään???

Vierailija
18.02.2018 |

Meidän lapsi pääsee tänä keväänä yliopistosta kandidaatiksi. Ajattelimme pitää puutarhajuhlat vähän niinkuin yo-juhlat. Mitä vinkkejä teillä on kandijuhlien järjestämiseen? Kokemuksia? =)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hitto oisin nolo jos äitini alkais moisella pätemään. ei helv..

Vierailija
2/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nolottais jos äitini alkaisi moista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menköön lapsi töihin sieltä yliopistosta.

Vierailija
4/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsuttiin ainakin esikoisen valmistuttua sukulaiset ja ystävät kakkukahveille. Hyvä mahdollisuus nuoren saada vähän lahjoja ;)

Vierailija
5/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kandi ole vielä mitään, juhlat pidetään vasta maisterina! T. Maisteri

Vierailija
6/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat pidetään vasta tohtorina, karonkassa. Etiketin mukaan vastaväittäjän kunniaksi.

Vierailija
7/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkäänlaisia. Nuorimman päästyä ylioppilaaksi totesin, että nämä oli viimeiset järjestämäni juhlat. Esikoinen vietiin kandin jälkeen syömään hyvään ravintolaan oman perheen kesken, kelpasi ihan hyvin opiskelijalle. Lahjaksi sai rahaa. Muuten aikuinen osaa itse järjestää haluamansa juhlat.

Vierailija
8/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei järjestä juhlia kandidaatin tutkinnon kunniaksi, eikä pidäkään. Maisterin tutkintoa voi juhlia perhepiirissä.

Vierailija
9/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämmöistä kandijuhlaa vietetään? Meillä meni lapset heti ammattikoulun jälkeen töihin, niin ei tarvitse järjestää. 

Vierailija
10/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lannattaa juhlia, kun joku tekosyy vaan on! Kandikuhlat ois varmaan kahvikestit sukulaisille ja illalla grillijuhlat läheisemmille., jos valmistuu keväällä tai alkusyksyllä. Jos taas valmistuu talvella niin varmaan jotain lömmintä pataruokaa, suklaakakkua ja glogia/totia yms.

Itseltäni jäi kandijuhlat väliin kun siihen aikaan ei ollut tapana ottaa kandinpapereita ulos. Maisterijuhlat jäi väliin kun olin viimeisilläni raskaana. Tohtoriksi valmistuessa jörkkäsin juhlat, mutta rahan puutteessa ne jäi aika pieniksi. Näin jölkeenpäin sanon!että aina olisi kannattanut juhhlia kunnolla!

Vierailija
11/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yliopistolta valmistumista yleensä kauheasti juhlita, poikkeuksena lääkis.

Perheen kesken syömään meno on aika normi.

Vierailija
12/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi trolli... 2/5

Vierailija
13/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus jäädä kandiksi niin totta kai voi pitää juhlat :) Ei kuitenkaan niin, että jos on tarkoitus jatkaa maisteriksi ja tohtoriksi niin joka välissä on juhlat.

Vierailija
14/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kandi ole vielä mitään, juhlat pidetään vasta maisterina! T. Maisteri

Miksi silloinkaan? Itse juhlin vain saavutuksia, en itsestään selvyyksiä. 

Vierailija
15/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sun aikuinen jälkeläisesi ihan itse osaa järjestää juhlat, jos sellaiset haluaa. Yleensä kandia ei juhlita, koska olettama on, että siitä jatketaan vielä maisteriksi.

Vierailija
16/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vanhemmille tekstiviestin että olen nyt kandidaatti. He vastasivat että hienoa, onneksi olkoon! Vuoden päästä tästä järjestin vanhemmille ja sisaruksille perheineen maisterikahvit.

Vierailija
17/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yliopistolta valmistumista yleensä kauheasti juhlita, poikkeuksena lääkis.

Perheen kesken syömään meno on aika normi.

Miksi lääkiksestä valmistumista juhlittaisiin? Lääkiksessähän siirrytään työelämään jo opintojen aikana ja usein maisterivaiheen jälkeenkin opiskelu ja työnteko molemmat jatkuvat, kun alkaa erikoistuminen. Siten siinä ei ole niin selkeitä rajapyykkejä, koska arki ei muutu juuri mitenkään.

Vierailija
18/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo minusta järkevämpi syy juhlia kuin lukiotutkinto.

Vierailija
19/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo minusta järkevämpi syy juhlia kuin lukiotutkinto.

Yo- ja ammattikoulun valmistujaisia juhlitaan myös siksi, että hyvin moni lapsi muuttaa pois kotoa ja aloittaa aikuisen elämän. Tutkinnon juhlimisen lisäksi siinä juhlitaan lapsuuden loppumista. Nämä juhlat ovat yleensä vanhempien järjestämiä, mutta myöhempien tutkintojen juhlista vastaa valmistunut itse.

Vierailija
20/22 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kaikkia saavutuksia saa ja kannattaa juhlia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi