Miten epäsiistinä tai homssuisena työpaikallesi voi mennä ilman että katsotaan kieroon?
Kommentit (19)
Viikkoon en käynyt suihkussa, pidin hiuksia vaan nutturalla enkä meikannut. Kukaan ei sanonut mitään, ei työkaverit, ei asiakkaat. :)
Ilman meikkiä, tukka häthätää harjattuna, vanha huppari ja farkut päällä on ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Viikkoon en käynyt suihkussa, pidin hiuksia vaan nutturalla enkä meikannut. Kukaan ei sanonut mitään, ei työkaverit, ei asiakkaat. :)
Kaikki olivat kohteliaita mutta likaisuutesi kuitenkin huomattiin - eikä sitä unohdeta.
Vierailija kirjoitti:
Ilman meikkiä, tukka häthätää harjattuna, vanha huppari ja farkut päällä on ihan fine.
En koskaan käytä meikkiä ja tukkakin on aina vähän takussa (takkuuntuvaa sorttia). Yleensä kyllä pukeudun siististi, mutta ei kukaan hupparistakaan välitä.
No hoitotyössä on ihan hyvä olla suht siisti. Mut ite ku teen pelkkää yövuoroa niin välillä on kyllä menty töihin ku ryysyrannan jooseppi ja tukka pystysä :D
No mua pahemmin kukaan nää edes yöllä. Mut laukussa on yleensä hätäensiapuna esim. harja ja jotain muuta. Jos sattuu vaikka opiskelija tmv niin saa itteensä ees vähä ihmisen näköä
Sillä ei taida olla oikeastaan mitään väliä minkälaisena harakanpelättinä töihin saapuu. Työasuun kuuluu joka tapauksessa jonkunlainen pipo tai myssy, niin ei sen niin väliä miltä se frisyyri siellä alla näyttää. Paskanhajuiset haalarit ja saappaat kuuluu työasuun ja paska haisee työtiloissa, niin että ei ne oman kehon aromitkaan hirveästi pääse oikeuksiinsa. Eli lyhyesti; kun aamulla heräät niin mitään ei tartte tehdä, sen kun vaan kiskoo vaatteet päälle ja lähtee töihin. Niin ja usein joutuu töitä tekemään ihan yksin, niin että ei siellä ole ketään kuka katsois kieroon.
Eipä ole väliä. Työasu on suojavaatetus ml. päähine.
Vaatteilla ei ole väliä, kun pukkarissa kuitenkin kaikki vaihtaa työasuun ennen töitä.
Juuri kukaan ei meikkaa, muutamilla aina tukka sikinsokin pystyssä. Eikä kukaan katso kieroon.
Työpäivän aikana kuitenkin nuhjaantuu laitetumpikin, kun siinä saunottaa, hikoilee, kyykkii ja kumartelee koko työvuoron.
Opettajana vaaditaan ehkä jonkinlaista perussiisteyttä, mutta rennosti voi kuitenkin pukeutua eikä hiusten asento ole niin justiinsa.
Todella. Heti kun ovesta astutaan sisään niin mennään vaihtamaan omat vaatteet työvaatteisiin ja vedetään myssy päähän. Ihan sama siis missä vaatteissa tai kampauksessa tulet.
Meillä on laidasta laitaan väkeä. Jos vain naisista puhutaan, niin jotkut ovat todella laitettuja, kiharretut hiukset, korkeat korot, täysmeikki ja tyylikkäät vaatteet, mutta sitten toiset kulkevat kulahtaneessa villatakissa, laittamattomin hiuksin ja vähän rasvaisin hiuksin, ilman meikkiä ja risaisissa reikäisissä kengissä, sellaisissa mitä suurin osa ei huolisi mökkikengiksikään. Itse olen jotain tuosta välimaastossa, siististi pukeutunut mutta en erityisen huoliteltu. Ketään ei katsota kieroon, tai en ole itse sellaista huomannut.
Jaa-a hankala vastata, olen asiakaspalvelussa.
Vaatteet on tietenkin siistit ja toimistotyöhön sopivat. Eli tyylikkäistä vaatteista pidän kiinni.
Vähimmillään peitän vain tummat silmänaluset ja pohjustan meikkivoiteella silmäluomet, taivutan ripset, laitan ripsiväriä, väritöntä kulmavahaa ja väritöntä huulikiiltoa.
Hiukset on ok. siistit. Kampaajalla käyn säännöllisesti, se auttaa asiaa.
Luotan laadukkaisiin sukkahousuihin ja kenkiin jne. ja toivon, että se kompensoi karsean naamani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on laidasta laitaan väkeä. Jos vain naisista puhutaan, niin jotkut ovat todella laitettuja, kiharretut hiukset, korkeat korot, täysmeikki ja tyylikkäät vaatteet, mutta sitten toiset kulkevat kulahtaneessa villatakissa, laittamattomin hiuksin ja vähän rasvaisin hiuksin, ilman meikkiä ja risaisissa reikäisissä kengissä, sellaisissa mitä suurin osa ei huolisi mökkikengiksikään. Itse olen jotain tuosta välimaastossa, siististi pukeutunut mutta en erityisen huoliteltu. Ketään ei katsota kieroon, tai en ole itse sellaista huomannut.
Mikä ala? Kovin on kirjavaa, siksi kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Kovin on kirjavaa, siksi kysyn.
Eräs virasto...
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei taida olla oikeastaan mitään väliä minkälaisena harakanpelättinä töihin saapuu. Työasuun kuuluu joka tapauksessa jonkunlainen pipo tai myssy, niin ei sen niin väliä miltä se frisyyri siellä alla näyttää. Paskanhajuiset haalarit ja saappaat kuuluu työasuun ja paska haisee työtiloissa, niin että ei ne oman kehon aromitkaan hirveästi pääse oikeuksiinsa. Eli lyhyesti; kun aamulla heräät niin mitään ei tartte tehdä, sen kun vaan kiskoo vaatteet päälle ja lähtee töihin. Niin ja usein joutuu töitä tekemään ihan yksin, niin että ei siellä ole ketään kuka katsois kieroon.
Maatalouslomittaja?
Vierailija kirjoitti:
Opettajana vaaditaan ehkä jonkinlaista perussiisteyttä, mutta rennosti voi kuitenkin pukeutua eikä hiusten asento ole niin justiinsa.
Kyllä minua oppilaana harmitti, kun naisopettajan hiukset oli takaa niinkuin liimalla, että eteenpäin sojotti sieltä kikkurat.
Ihan sama. Meillä on työhaalarit ja suojavaatteet ja työpäivän jälkeen näyttää kuitenkin siltä kuin asuisi veneen alla. Että todella räjähtäneenä saa töihin tulla ja ketään ei haittaa. Raksalla näin.
Olen ainoa nainen ja miehet eivät varmaan välitä.