Aikuinen + kolme lasta, paljonko rahaa ruokaan kk?
Siinäpä se.
Paljonko teidän perheessä menee raha ruokaan?
Suunnittelen eroa ja mietin talouttani.
Kommentit (12)
Meillä menee kahdelta aikuiselta 800€/kk, mutta ehkä sama riittäisi myös yhdelle aikuiselle ja kolmelle pienelle lapselle. Teinit ovat sitten ihan oma lukunsa.
Riippuu täysin siitä, minkä ikäisistä lapsista on kyse. Kolme alle 8-vuotiasta vai kolme urheilevaa teinipoikaa.
Et siis ole tietoinen jos teillä nyt menee ruokaan. Oletko siis vain siipeillyt miehesi liksalla...
Teinien kanssa ei riitä mikään rahamäärä. Ne syö kolme lämmintä ruokaa päivässä (+ tuhti aamiainen + kunnolliset välipalat) ja aina on nälkä.
Melkein 1000 egee tai ylykin. Vanhemmat ja kolme teiniä. Teinit syövät kuin hevosia, että kohta ajavat meidät vararikkoon.
Riippuu ihan tottumuksista. Meillä minä ja 8- ja 6-vuotiaat pojat, ruokaan menee 200-300 euroa kk. Syödään 80-luvun kotiruokaa (makaronilaatikkoa, kiusauksia, keittoja), en osta vanukkaita yms. vaan leivon itse pullaa yms. Marjat saan äidiltäni, hedelminä meillä on vaan banaani, omput, appelsiinit.
Meidän ruokavalio on varmaan huomattavasti vaatimattomampi kuin muilla, mutta pärjätään hyvin näin, ollaan hoikkia eikä juuri ikinä sairastella. Monella muulla menee 2-3 kertasesti rahaa ruokaan ja sekin on normaalia.
No meillä menee kaksi aikuista + 3 lasta vaihdellen 800-1000 euroa prismaan, olisikohan teidän kokoonpanolla vastaava n. 600-700 euroa ?
En osaa ihan tarkkaan kysymykseesi vastata, koska minulla on kaksi lasta (13 ja 9),, meillä menee ruokaan 400-450 e kuussa. Ennen eroa meni ihan älyttömät määrät ruokaan eikä koskaan pidetty mitään kirjaa menoista. Mies oli sellaiseen aivan liian lyhytnäköinen ja impulsiivinen. Nyt ostan tosi säästeliäästi ruokaa mielestäni, yritän ainakin.
Jos teet itse ruokia (einekset,karkit,limut,ulkona syömiset yms. minimiin) niin max.400-500.
500-1000e, riippuu kuinka jaksat suunnitella ja vääntää. Perusruokaan + herkkuihin riittää toi 500 hyvin.
Vähintään 25€/päivä (750€/kk), jos meinaatte syyä jotain ravitsevaa ja tehdä ruuat itse.