Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä kokemuksia hoitoalan työyhteisöistä, onko niitä?

Vierailija
18.02.2018 |

Suurimpana haaveenani olisi opiskella sairaanhoitajaksi. Olen kuitenkin lukenut paljon keskusteluja, joissa työntekijät hoitoalalta kertovat kuinka suoraan sanottu p*skaa on työskennellä naisvaltaisella alalla ja että jatkuva kyräily ja ilkeily työpaikalla on arkipäivää. Olen itse joskus aikanaan kokenut koulukiusaamista, joten silmätikuksi joutuminen tottakai pelottaa. Olisi mukava kuulla niitä positiivisempiakin kokemuksia tuolta alalta. Vai pitääkö tuo urahaave haudata. Tiedän, että hoitajan tarvitsee omata ns. paksu nahka, sillä omaisetkin voivat olla hankalia. Satunnaiset veemäiset omaiset ovat kuitenkin eri asia kuin työskentely ihmisten kanssa, jotka jatkuvasti tekevät työskentelystä inhottavaa.

Onko täällä hoitajia, jotka voivat rehellisesti sanoa, että työpaikalla on hyvä henki, eikä kuppikuntia ole. Että uudet työkaverit otetaan vastaan kunnioittavasti ja ilolla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä ja edellisessä työpaikassani on ollut aivan loistava työilmapiiri. Totta kai jokaisella työpaikalla on pieniä porukoita jotka viihtyvät keskenään, mutta ainakin niissä paikoissa missä itse olen ollut töissä, on kuitenkin osattu olla kivoja kaikille kollegoille kuten myös opiskelijoille. Kyykyttämistä ei ole missään harjoittelussa tai työpaikassa tullut vastaan hoitoalan urallani. Välillä tietysti tunteet kuumenee, mutta se on ihan ymmärrettävää kiireen ja stressin keskellä. Kuitenkin anteeksi pyydetään puolin ja toisin tilanteen rauhoituttua. Olen juuri vaihtamassa osastoa ja voin rehellisesti sanoa, että nykyisiä kollegoitani tulee ikävä.

Vierailija
2/5 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös hyvä työyhteisö, yhteistä kiukkua koetaan lähinnä työnantajaa kohtaan

Hyvä henki ja uudet otettu hyvin vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 20v samassa työpaikassa ja vielä ei ole käynyt kertaakaan mielessä että pitäisi vaihtaa työpaikkaa. Viihdyn aivan loistavasti. Meillä on mieletön yhteishenki jonka potilaatkin huomaa. Jotain kertonee myös se että noin 75% meillä harjoittelussa olleista opiskelijoista palaa meille töihin sijaisiksi.

Vierailija
4/5 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monessa eri työpaikassa niin kesäsijaisena, keikkalaisena kuin vakkarinakin ja enemmän mulla on hyviä kokemuksia kuin huonoja, loppujen lopuksi. Jokaiseen työpaikkaan löytyy joku, jonka kanssa kemiat ei niin kohtaa mutta harva niistä on oikeasti ollut sellaisia, joiden kanssa sukset menee _täysin_ ristiin. Viimeisen n. 10v aikana vain yhdessä paikassa on ollut oikeita "sisäilmaongelmia" työyhteisön ilmapiirissä, mutta moni on valitellut niissä kivoissakin paikoissa (turhaan?) kuinka kaikki on vaikeaa. 

Omasta mielestäni kyse on asenteesta. Mä olen pitänyt omat asiat ominani, enkä sotkeutunut muiden asioihin ja siten mikään draamailu ei koske minua. 

Tämä olisi mielestäni typerä syy olla hakeutumatta alalle, ellei taustalla ole jotain muitakin asioita jotka epäilyttää.

Vierailija
5/5 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyspuolella ei ole.

Sosiaalipuolella on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän