Mitä ruokayhdistelmiä et ymmärrä?
Onko teillä jotain mahdollisesti ihan yleisesti käytössä olevia ruokayhdistelmiä joita ette ymmärrä? Sellaisia mitä ei tulisi mieleenkään syödä samalta lautaselta
Itselläni on riisi ja tomaattipohjaiset kastikkeet. En vaan ymmärrä tätä yhdistelmää
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä jotain mahdollisesti ihan yleisesti käytössä olevia ruokayhdistelmiä joita ette ymmärrä? Sellaisia mitä ei tulisi mieleenkään syödä samalta lautaselta
Itselläni on riisi ja tomaattipohjaiset kastikkeet. En vaan ymmärrä tätä yhdistelmää
Et ilmeisesti syö intialaisia ruokia? Minä kookkaan paljon intialaista, ja ohjeissa usein käytetään tomaattipohjaisia kastikkeita.
Banaanijugurtti ja siihen dipataan nakkia...hyh
Hedelmät liharuoassa, esim. kinkkuananaspizza tai possubanaanikastike.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä kuuluuko tää tähän kategoriaan, mutta musta on todella ällöttävää kun jotkut syö salaattia ja lämmintä ruokaa samassa suupalassa. Ja sit vielä erityisesti se, että se salaatti lilluu siinä lämpimän ruuan kastikkeessa lautasella.
Jee, en olekaan ainoa, jota tämä ällöttää! Jos on vaihtoehtoja, laitan salaatin erilliselle lautaselle, enkä käsitä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti tunkevat suuhunsa yhtä aikaa salaattia ja lämmintä ruokaa. Kylässä jos kaikki ruoka pitää lastata samalle lautaselle joudun aina neuroottisesti siirtelemään sitä salaattia turvaan valuvan kastikkeen tieltä.
Kouluajoilta tutut salaatit: lantturaaste jonka seassa rusinoita, kaalipuolukkasalaatti, vihersalaatti säilykeananaksella. Yäääk...
Tonnikala ja tomaatti (esim. tonnikalasalaatissa).
Tonnikala ja riisi.
Kerran söin tonnikalasalaattia, jossa oli sekä riisiä että tomaattia. Tonnikala saa tomaatin maistumaan mulle hirveältä, jotenkin ummehtuneelta/pilaantuneelta. (Tonnikalan kanssa mulle maistuu esim. pasta ja omena.)
Se on kyllä jännä miten jotkut yhdistelmät toimii vaikkei niin uskoisikaan. Ajetelkaa nyt vaikka paellaa siinä on jumalauta lihat ja merenelävät samalla lautasella ja se toimii kuin junan vessa. Porsaan kylkisiivut silakka/lohilaatikon päällä on parhautta.
Ei ruoka, mutta suklaa + lakritsi tai suklaa + salmiakki. Kaikki loistavia erikseen, mutta yhdessä kumoavat toistensa hyvät ominaisuudet.
Mä en myöskään yleensä pidä mistään makeasta "suolaisessa" ruoassa (hapanimelä kastike on poikkeus), esim. banaani tai mango jossain curryssa = ei toimi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Lohi ja pasta on mun mielestä kamala yhdistelmä. Kana pizzassa.
Juu pysy sinä vaan kinkku-ananaspitsassa :O
Vierailija kirjoitti:
Kouluajoilta tutut salaatit: lantturaaste jonka seassa rusinoita, kaalipuolukkasalaatti, vihersalaatti säilykeananaksella. Yäääk...
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Nokitan porkkanaraasteella jossa oli raejuustoa, rusinoita ja appelsiinia. Tätä herkkua nautin jo tarhassa ja vielä muutaman vuoden ala-asteella.
Lohi ja pasta on mun mielestä kamala yhdistelmä. Kana pizzassa.