Kumpi olis kivempi Helsinki-New York lennot 929e per henkilö vai Tukholma-New York 520e
Mikä selittää lähes kaksi kertaa kovemmat Helsingin hinnat? Kivemmat maisemat vai parempi ruoka?
Kommentit (28)
Jos haluaa lentää suoraan Helsingistä, niin sitten lentää suoraan Helsingistä.
Usein otetaan pomppu Kööpenhaminasta, Frankfurtista, Lontoosta jne. Halutessaan voi lentää myös Tukholman kautta.
Mikä oli avauksesi idea? Hinta? Monille meistä tuollainen hintaero on yhdentekevä.
Ei hki-nyk väli maksa normaalisti noin paljoa, ellei ole kyse juuri tietystä lennosta johon on pakko saada lippu, tyyliin kaverit matkustaa samalla lennolla.
Saat hki-nyk välin helposti 500 eurollakin, älä tuollaista hintaa siitä maksa.
Jos saa business luokkaan alle tonnilla niin hyvä. Ei kai kukaan järkeveä edes turistiluokassa viitsi matkustaa?
Joskus lentohintaan vaikuttaa sekin, mille kentälle olet lentämässä. Helsinki-Vantaalla on 1 kenttä, New Yorkissa vähän enemmän.
Miksi joku haluaa matkustaa New Yorkiin? Ellei työn takia ole pakko, mutta silloinhan taas työnantaja maksaa kulut. Tuttuni oli töissä jossa piti tuonne matkustaa, lopulta kieltäytyi enää tekemästä sinne yhtään matkaa.
Kannattaa seurata tarjouksia. Itse maksoin viime vuonna vain 385e Finnairin menopaluu lennoista välillä HEL-JFK. Pidin hintaa jo suorastaan edullisena.
Norskilla Lontoon kautta alle 300. Mut jos ei laivamatka Tukholmaan ole kauhistus ja aikatauluun sopii niin mikä ettei jos säästöä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa lentää suoraan Helsingistä, niin sitten lentää suoraan Helsingistä.
Usein otetaan pomppu Kööpenhaminasta, Frankfurtista, Lontoosta jne. Halutessaan voi lentää myös Tukholman kautta.
Mikä oli avauksesi idea? Hinta? Monille meistä tuollainen hintaero on yhdentekevä.
400 euron hintaero yhdentekevä?
Tukholmasta on enemmän kilpailua tuohon suuntaan. Helsingistä löytää parempia tarjouksia itään päin.
Vierailija kirjoitti:
Tukholmasta on enemmän kilpailua tuohon suuntaan. Helsingistä löytää parempia tarjouksia itään päin.
Oon kyllä lentänyt Thaimaaseen ja Vietnamiin ihan halvalla Tukholmasta :)
Se on totta, jota monet tutukin harrastaa, että jos menee "kaukomaille" niin ehdottomasti halvimmaksi tulee mennä esim. hki-lontoo ja sieltä eteenpäin. Ainoa tässä systeemissä on se että mikäli tuo hki-lontoo väli peruuntuu tai myöhästyy ja menetät jatkolennon, niin sulle ei korvata siitä mitään kun liput pitää ostaa erillisinä.
Minä lennän aina suoraan, jos mahdollista. Jos suora lento on mielestäni liian kallis, niin sitten en matkusta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Tokion reissu oli reilusti (500 euroa) halvempi Tukholmasta lennettynä
Mary83 kirjoitti:
Se on totta, jota monet tutukin harrastaa, että jos menee "kaukomaille" niin ehdottomasti halvimmaksi tulee mennä esim. hki-lontoo ja sieltä eteenpäin. Ainoa tässä systeemissä on se että mikäli tuo hki-lontoo väli peruuntuu tai myöhästyy ja menetät jatkolennon, niin sulle ei korvata siitä mitään kun liput pitää ostaa erillisinä.
Jos ostat vaikkapa BA:n lennot HEL-LHR-LA, niin usein hinta on sama kuin LHR-LA, ja aina selvästi halvempi kuin että ostaisi liput HEL-LHR ja LHR-LA erikseen ihan yhtiöstä riippumatta. Lentoyhtiöt kun ei juuri veloittele syöttöliikenteen paikasta, kun ostaa mannertenvälisen lennon.
Tämä hintataso on aina ollut suomen ja ruotsin välillä. Itse olenkin mennyt eka tukholmaa ja siitä nykii. Viime kesänä pääs 430€
Vierailija kirjoitti:
Mikä selittää lähes kaksi kertaa kovemmat Helsingin hinnat? Kivemmat maisemat vai parempi ruoka?
Paljonkos se Hki-Tukholma sitten maksaa jotta pääset lentokentälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Tokion reissu oli reilusti (500 euroa) halvempi Tukholmasta lennettynä
No se on ollut jo tosi halpa, kun ei Finskin lennotkaan Japaniin maksa kuuttasataakaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus lentohintaan vaikuttaa sekin, mille kentälle olet lentämässä. Helsinki-Vantaalla on 1 kenttä, New Yorkissa vähän enemmän.
Vantaalla se on. Hkissä ole mitään kenttää. Malmikin jyrätään yli.
Sinkkumies
Hkissä ei ole kuin Hiki.
Sinkkumies
Ajankohta? Jos toisessa maassa esim. loma-aika ja toisessa ei niin toki hinnoissa on eroa. Lennon täyttyessä hinta nousee.