Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenrattaista tietävät, hoi!

Vierailija
18.02.2018 |

Auttakaa asiasta turhautunutta. Vauva on reipas 6 kk vanha ja istuu hyvin tuettuna. On myös hyvin kiinnostunut ympäristöstään, eikä siksi malta pötkötellä vaunuissa. Käytössä olleet yhdistelmävaunut vetävät viimeisiään. Hakusessa on nyt siis rattaat, mutta MISTÄ ja MILLAISET? Olen etsinyt vaikka kuinka eikä sopivia tule vastaan, ellei ne maksa yli 800 e. Pitäisi kulkea hyvin Suomen olosuhteissa ja samalla pitäisi olla ketterät esim. julkisessa liikenteessä ja omalla autolla kulkiessa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut tori.fi?

Vierailija
2/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurinosa rattaista täyttää nuo vaatimukset. Mikä niissä on vikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut tori.fi?

Olen katsonut, mutta hyvät rattaat maksavat uusien verran. Sopivan hintaisissa on aina jotain rikki tai muuta vikaa. Eletään melko tiukilla, joten monen sadan rattaat eivät tule kysymykseen, mutta silti hyviin rattaisiin halutaan panostaa.

Ap

Vierailija
4/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on se hinta?

Ostettiin joskus satasen rattaat, ne ruostu.

Vierailija
5/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä, että pienirenkaiset ja sellaiset "neljän uran renkaat" ovat hankalia lumessa tai muuten vain epätasaisessa maastossa. Näitä on kaupat täynnä (siinä hintaluokassa mitä voisin maksaa). Korjatkaa, jos olen väärässä. Kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaivataan :)

Ap

Vierailija
6/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yhdistelmävaunujen idea ole juuri se että ovat sekä vaunut ja rattaat (=yhdistelmä??)?

Vai ovatko ne siis niin rikki ettei voi käyttää?

Vierailija
7/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on se hinta?

Riippuu käyttöiästä. Jos ovat pitkäikäiset, 300 euroa voisi tulla kyseeseen.

Ap

Vierailija
8/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 9 vuotta brion yhdistelmä. Vaunut ja rattaat. Suuret ilmakumipyörät. Maksoi uutena n. 300 euroa.

Vierailija
9/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä käsityksessä, että pienirenkaiset ja sellaiset "neljän uran renkaat" ovat hankalia lumessa tai muuten vain epätasaisessa maastossa. Näitä on kaupat täynnä (siinä hintaluokassa mitä voisin maksaa). Korjatkaa, jos olen väärässä. Kokemuksia ja hyviä vinkkejä kaivataan :)

Ap

Se renkaiden koko ei niin merkkaa, vaan se miten niitä jaksaa työntää. Jos esim etupyörät kääntyy vapaasti on peli menetetty.

Eti esil emmajungan runkoon ratasosa käytettynä, toimii ku unelmat

Vierailija
10/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollyroomilla ja Lekmerillä on ainakin

hyviä alennuksia, 50-70 prosenttiakin voi olla hinnasta pois. Sieltä kannattaa katsoa.

300€ ei riitä mihinkään parhaaseen malliin, vaihtoehdoiksi jää halpisrattaat tai käytetyt.

Ton ikäinen nukkuu vielä kauan päikkäreitä, eli kiinnittäisin huomiota siihen että rattaat saa kunnon makuuasentoon, ja ovat mukavat.

Vierailija
11/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on se hinta?

Riippuu käyttöiästä. Jos ovat pitkäikäiset, 300 euroa voisi tulla kyseeseen.

Ap

No kyllä mä oon tykännyt noista brioista, älyttömän kestävät. Ja tosiaan suuret ilmakumirenkaat joilla pääsee lumessakin.

En tiä mitä maksavat nykyään. Mitä jos käyt jossain lastentarvikeliikkeessä?

Vierailija
12/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö yhdistelmävaunujen idea ole juuri se että ovat sekä vaunut ja rattaat (=yhdistelmä??)?

Vai ovatko ne siis niin rikki ettei voi käyttää?

Yksi rengas on rikki, mitä ei kannata enää lähteä korjaamaan. Vaunut ovat palvelleet varmaan jo useampaa lasta. En edes tiedä, kuinka vanhat vaunut ovat, koska ne on ostettu itsepalvelukirppikseltä.

Ap

Vierailija
13/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se renkaiden koko ei niin merkkaa, vaan se miten niitä jaksaa työntää. Jos esim etupyörät kääntyy vapaasti on peli menetetty.

Eti esil emmajungan runkoon ratasosa käytettynä, toimii ku unelmat

Niin, on sillä sen verran että ei lumihangessa pääse millään pikkurenkailla, kyllä siinä pitää olla kunnon pyörät.

Kyllä joo jollyroomista löytyy alella, mut kävisin oikeasti katsoon malleja jossain lastentarvikkeessa.

Vierailija
14/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Ehkä jossain perähikiällä on hankala metsästää hyviä käytettyjä rattaita, mutta jos asut ihan pk-seudulla tai lähellä, niin ei tosiaankasn pitäisi olla edes hankalaa löytää edulliset hyvät käytetyt rattaat. Mäkin ostin käytetyt siistit Carenan sisarusrattaat Espoon kierrätyskeskuksesta 25€:lla. Ja sitä ennen yhdet matkarattaat 20€. Ja ihan ekat vaunut, jotka olivat hyväkuntoiset annoin pois tori.fi:n kautta. Eli jopa ihan ilmaiseksikin voi saada. Ei muuta kuin kirppiksiä ja netti-ilmoituksia koluamaan, niin kyllä pitäisi löytyä.

Vierailija
15/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bugaboo Buffalo

Vierailija
16/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungan scooterit? On ainakin jämäkät, en tosin tiedä ketteryydestä. Meilläpäin tori.fissä alle 200 eurolla saa siistit käytetyt.

Vierailija
17/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne! Saa laittaa lisää, mutta me lähdetään etsimään rattaita näillä vinkeillä.

Ap

Vierailija
18/18 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.amazon.co.uk/UPPAbaby-Vista-Pushchair-Carrycot-Taylor/dp/B0…

Tulee nopeesti. Isot pyörät joten kulkee kevyesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme