Kuinka paljon maksaa toinen lapsi?
Haluaisimme hankkia toisen lapsen. Mies on sitä mieltä, että pärjäämme, minua taaskin huolettaa, että tulee tiukkaa.
Asumiskulujen jälkeen meille jää 1500e/kk. Asumiskuluiksi olen laskenut lainanlyhennyksen, sähkön, veden, vakuutukset, verot, nuohous, jätehuolto ja laitteiden huollot. Tuosta menee 150e vielä bensoihin, 600e/kk ruokaan, 100e/kk harrastuksiin. Loppujen tulisi riittää auton huoltoihin, veroihin ja vakuutuksiin, vaatteisiin, leluihin yms. Pidän myöskin tärkeänä, että pystymme säästämään lapsillemme.
Tällä hetkellä säästämme itsellemme ja lapsellemme yhteensä 150-400e/kk, emmekä tarkkaile hirveästi rahankulutustamme.
Haluaisin vähän kuulla, miten paljon teillä kaksilapsisilla perheillä menee rahaa ja missä te säästätte? Myöskin lasten iät ja ikäerot kiinnostavat.
Kommentit (5)
Nettotulot n.5000€/kk ja kaikki menee mitä tulee ja säännöllisesti Visakin käytössä. Kaksi aikuista ja kaksi teiniä jotka syövät kuin hevoset. Lisäksi autolaina lyhenee n.400€/kk ja asuntolaina n.1000€/kk ja toisen lapsen lukiokulut päälle eli about 5vkon välein n.200€ kirjoihin plus matkakulut ym kulut mitä jotkin aineiden kurssit aiheuttaa (teatteri, ooppera, museo jne liput).
Vierailija kirjoitti:
Haluaisimme hankkia toisen lapsen. Mies on sitä mieltä, että pärjäämme, minua taaskin huolettaa, että tulee tiukkaa.
Asumiskulujen jälkeen meille jää 1500e/kk. Asumiskuluiksi olen laskenut lainanlyhennyksen, sähkön, veden, vakuutukset, verot, nuohous, jätehuolto ja laitteiden huollot. Tuosta menee 150e vielä bensoihin, 600e/kk ruokaan, 100e/kk harrastuksiin. Loppujen tulisi riittää auton huoltoihin, veroihin ja vakuutuksiin, vaatteisiin, leluihin yms. Pidän myöskin tärkeänä, että pystymme säästämään lapsillemme.
Tällä hetkellä säästämme itsellemme ja lapsellemme yhteensä 150-400e/kk, emmekä tarkkaile hirveästi rahankulutustamme.
Haluaisin vähän kuulla, miten paljon teillä kaksilapsisilla perheillä menee rahaa ja missä te säästätte? Myöskin lasten iät ja ikäerot kiinnostavat.
Miksi lapsille pitää säästää? Tarkoitatko että haluat kuukausittain säästää tietyn summan vai silloin tällöin joku 20€ säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vähän kuulla, miten paljon teillä kaksilapsisilla perheillä menee rahaa ja missä te säästätte? Myöskin lasten iät ja ikäerot kiinnostavat.Miksi lapsille pitää säästää? Tarkoitatko että haluat kuukausittain säästää tietyn summan vai silloin tällöin joku 20€ säästöön?
Mikä idioottikysymys tää on?
Itsekö aiot panna lapsesi maailmalle täysin ilman rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vähän kuulla, miten paljon teillä kaksilapsisilla perheillä menee rahaa ja missä te säästätte? Myöskin lasten iät ja ikäerot kiinnostavat.Miksi lapsille pitää säästää? Tarkoitatko että haluat kuukausittain säästää tietyn summan vai silloin tällöin joku 20€ säästöön?
Tällä hetkellä pyrimme saamaan lapsilisät säästöön. Sain itse hyvän alun aikuiseen elämään kun vanhempani säästivät ja sijoittivat, joten toivon myös lapselleni samanlaisen mahdollisuuden. Sain sen ansiosta ensimmäisen asuntolainani 22-vuotiaana, jolloin pystyin ikäänkuin säästämään lisää maksamalla vuokran sijaan asuntolainaa.
-ap
Jokainen lapsi maksaa noin vanhan mummon miljoonan.
Noin 200 000 euroa.