Jos perheessä on kaksintyttöä, niin todennäköisyys, että tehdään kolmas lapsi on moninkertainen
Verrattuna siihen, että olisi jo poika tai kaksi.
Kommentit (25)
Ehkä, mutta mä en kyllä tee sitä kolmatta, vaikka on kaksi tyttöä. Mulla ei ole minkäänläista halua saada lisää lapsia eikä myöskään sitä kuuluisaa pojankaipuuta.
"Kaksi tyttöä on paras lapsiyhdistelmä, jos vanhemmat haluavat taata onnellisuutensa ja rauhallisen elämän.
Brittitutkijat tulivat tulokseen tutkittuaan useita eri sisarusyhdistelmiä yli 2000 perheessä, joissa on alle 16-vuotiaita lapsia, kertoo Telegraph-lehti.
Kaikissa tapauksissa kaksi tyttöä takasi rauhallisimman elon, sillä nämä välttivät todennäköisimmin riitelyä, käyttäytyivät muutenkin hyvin, olivat suhteellisen hiljaa ja uskoutuivat vanhemmilleen."
Elämä on niin rankkaa pelkkien poikein perheessä ettei voi kuvitella enempää lapsia.
2 pojan äiti
"Tutkimusten mukaan ne perheet joissa on kaksi tyttölasta eikä yhtään poikaa ovat kaikkein onnellisimpia" sanoi lastensuojeluviranomainen minulle kun sain kolmannen lapseni, pojan. Tällä lastensuojelutyöntekijällä oli itsellään juuri se kaksi tyttöä.
En ollut asiakas vaan tuttava enkä saanut taustatietoa mikä se sellainen tutkimus on.
Että sellaisia asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
"Kaksi tyttöä on paras lapsiyhdistelmä, jos vanhemmat haluavat taata onnellisuutensa ja rauhallisen elämän.
Brittitutkijat tulivat tulokseen tutkittuaan useita eri sisarusyhdistelmiä yli 2000 perheessä, joissa on alle 16-vuotiaita lapsia, kertoo Telegraph-lehti.
Kaikissa tapauksissa kaksi tyttöä takasi rauhallisimman elon, sillä nämä välttivät todennäköisimmin riitelyä, käyttäytyivät muutenkin hyvin, olivat suhteellisen hiljaa ja uskoutuivat vanhemmilleen."
Jopas löytyi sopivat perheet tutkimukseen.
Pojat tuo vähän säpinää elämään. Sitäkin tarvitaan.
Olen nainen ja minulla on yksi sisar. Lapsuus ja nuoruus oli kamala isosiskoni takia, kiusasi, teki riitaa joka asiasta, huuto oli aikamoinen ja sitä jatkui siihen asti kunnes muutimme pois lapsuuskodista.
En ole missään tekemisissä hänen kanssaan, ei syntynyt mitään tunnesuhdetta.
Vanhemmille en ole koskaan uskoutunut mistään.
Meillä on 2 tyttöä ja ainakin se ero on ettei meillä ole sellaisia fyysisiä tappeluita kuin 2 pojan tai pojan ja tytön perheissä (kun ikäerot pieniä).
Meillä on 2 tyttöä, teinejä jo, ja väittäisin kyllä että tutkimuksessa voi olla jotain perää. Vertauskohteina mm. oma lapsuudenperheeni (minä ja 2 veljeäni), ystävien ja sukulaisten perheitä.
Lisää lapsia en halua.
Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusten mukaan ne perheet joissa on kaksi tyttölasta eikä yhtään poikaa ovat kaikkein onnellisimpia" sanoi lastensuojeluviranomainen minulle kun sain kolmannen lapseni, pojan. Tällä lastensuojelutyöntekijällä oli itsellään juuri se kaksi tyttöä.
En ollut asiakas vaan tuttava enkä saanut taustatietoa mikä se sellainen tutkimus on.
Viittasi varmaan juuri tuohon brittitutkimukseen joka edellä mainittiin. Se oli aikanaan otsikoissa aika paljon.
En minä ainakaan ajatellut hankkia lisää mitään sorttia. Meillä on kaksi fyysistä ja vauhdikasta tyttöä ja jos poika tulisi, jäisi varmasti jalkoihin.
Jos perheessä on yksi tai useampi poika, niin avioeron mahdollisuus vähenee huomattavasti.
Jos yh-äidillä on poika, niin mahdollisuudet löytää uusi mies ovat paljon paremmat.
Tosin en tiedä onko tätä tutkittu Suomessa. Yleensä tulokset ovat hyvin samat.
Minulla on sisar ja veli.
Siskon kanssa välit vaikeat.
Tappelimme usein ja riitelimme vaatteista ja kaikesta mahdollisesta, välillä jopa verissä päin.
Veljen kanssa välit leppoisat ja läheiset.
Hän on äitini lellikki, enkä tunne edes kateutta.
Mun tuttavapiirissa aika monella läheisin ystävä on oma sisko. Omaan isoveljeeni mulla on kylmän asialliset välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittasi varmaan juuri tuohon brittitutkimukseen joka edellä mainittiin. Se oli aikanaan otsikoissa aika paljon.
Ei suostunut kuitenkaan kertomaan mihin väitteensä pohjasi. Ja heillä on muuten nyt kolmaskin lapsi, eikö uskonut tutkimustansa.
Mikä on "kaksintyttö"? Tytön tiedän ja pojan mutta tuo termi on ihan outo.
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on yksi tai useampi poika, niin avioeron mahdollisuus vähenee huomattavasti.
Jos yh-äidillä on poika, niin mahdollisuudet löytää uusi mies ovat paljon paremmat.
Ero tulee useimmiten naisen aloitteesta, ehkä naiset ajattelee että poika tarvitsee miehen mallin ja siksi kynnys eroon on suurempi kuin tyttöjen kanssa. Toisaalta miehet hyväksikäyttävät tyttäriään moninkertaisesti useammin kuin poikiaan (jälkimmäistä tapahtuu tuskin ollenkaan), sekin lisää tyttöperheiden eroja.
Vierailija kirjoitti:
Syy oli tutkimuksen mukaan se, että" nainen on epäonnistunut mies". Naiset mm saattavat haukkua miehiä naisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ero tulee useimmiten naisen aloitteesta, ehkä naiset ajattelee että poika tarvitsee miehen mallin ja siksi kynnys eroon on suurempi kuin tyttöjen kanssa. Toisaalta miehet hyväksikäyttävät tyttäriään moninkertaisesti useammin kuin poikiaan (jälkimmäistä tapahtuu tuskin ollenkaan), sekin lisää tyttöperheiden eroja.
Tyttäriä ei pidetä yhtä arvokkaina. Varsinkin naiset ajattelevat näin.
Mistäs moinen väittämä?